1. Nieuws

    Hogere nettowinst Viacom dankzij MTV

    Hogere advertentie-inkomsten op MTV en de verkoop van de dvd 'Transformers' stuwden de winst van Viacom in het vierde kwartaal.
    29 februari 2008
    comments 0
    Hogere nettowinst Viacom dankzij MTV
    Hogere advertentie-inkomsten op MTV en de verkoop van de dvd 'Transformers' stuwden de winst van Viacom in het vierde kwartaal.

    Het Amerikaanse mediaconcern is moederbedrijf van onder meer MTV, Nickelodeon en filmstudio Paramount. De nettowinst kwam 16 procent hoger uit op 559,5 miljoen dollar. De omzet steeg met bijna een vijfde tot 4,25 miljard dollar. De resultaten waren boven verwachting.

    Wereldwijd stegen de advertentie-inkomsten met 9 procent tot 1,39 miljard dollar. Het gaat vooral goed met de computergames, want deze divisie droeg 460 miljoen dollar bij aan de omzet. Dat is 72 procent meer dan een jaar eerder.

    De omzet bij de kabeldivisie, waaronder de televisiezenders MTV en Nickelodeon vallen, steeg met 18 procent. De filmdivisie, met naast Paramount de animatiestudio DreamWorks, zag zijn omzet stijgen met 19 procent.
    ViacomMTVNickelodeonnettowinst

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Europa League

    UEFA Europa League
    RTL 7 om 19:00 uur
    Ups en downs, Vitesse weet er alles van. Tegen Lazio verspeelde de ploeg een voorsprong. En onlangs vlogen ze tegen de Amsterdamse amateurclub Swift uit de beker, om vier dagen later weer van Ajax te winnen. Alexander Büttner speelt met de Arnhemse ploeg tegen de Belgen van Zulte-Waregem.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD LUCIFER S1

      Lucifer vertelt het verhaal van de duivel die verveeld is geraakt en besluit een nieuw leven in Los Angeles op te bouwen. De charismatische Lucifer vermaakt zich met zijn drie grote passies: wijn, vrouwen en muziek. Totaal TV mag het eerste seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Wil je een goede wijn, dan koop je een wijn met een krans. Maar in het supermarktschap lijkt bijna elke wijn een prijswinnaar te zijn. Het stikt er van de bronzen, zilveren en gouden medailles. Sofie probeert in Frankrijk opheldering te krijgen over al die verschillende merken, labels en stickertjes.