1. Nieuws

    Interactieve TV van KPN blijft succes

    KPN heeft met het tv-product Interactieve TV een succes in huis. aL meer dan een jaar ziet het telecombedrijf het aantal abonnees van Interactieve TV stijgen.
    Jarco Kriek
    29 april 2016
    comments 3
    Interactieve TV van KPN blijft succes

    KPN heeft met het tv-product Interactieve TV een succes in huis. Al meer dan een jaar ziet het telecombedrijf het aantal abonnees van Interactieve TV stijgen. Deze stappen vooral van Ziggo naar KPN over.


    Uit het financieel verslag over het eerste kwartaal van 2016 blijkt dat het aantal tv-klanten bij KPN in de eerste drie maanden met dertigduizend is gestegen. Tegen een stijging van 53.000 klanten met Interactieve TV, staat een daling van 23.000 abonnees bij Digitenne en andere tv-producten van KPN.

    Vaste diensten KPN doen het goed

    KPN blijft het onverminderd goed doen bij het leveren van tv-, internet- en telefoondiensten via vaste netwerken. Het telecombedrijf levert deze diensten via eigen koperdraad- en glasvezelnetwerken. Het aantal klanten met Interactieve TV – waarbij gelijktijdige afname van internet en telefoon noodzakelijk is – nam in een jaar tijd met 242.000 toe. In bijna eenderde van de Nederlandse huishoudens wordt via de tv-producten Interactieve TV en Digitenne naar tv-zenders gekeken.

    Focus op bestaande klanten

    De strategie van KPN om de focus op bestaande klanten te richten, blijft succesvol. Met cadeautjes in de vorm van exclusieve content, gratis tv-zenders bij afname van meer diensten en een gratis premiumabonnement op de muziekdienst Spotify wil KPN bestaande klanten langer aan zich binden. Natuurlijk zijn deze extra cadeautjes ook voor nieuwe klanten beschikbaar. De strategie van KPN zorgt er mede voor dat de klantentevredenheidscore NPS bij geleverde vaste markt-diensten op +10 terecht is gekomen. Drie punten meer in vergelijk met het eerste kwartaal van 2015.

    KPNInteractieve TVglasvezelkoperdraadtvtelevisieinternettelefoonbellentelefoniealles-in-1alles in 1triple playquad playKPN Compleetexclusieve contentHBOSpotifyHDHD-zendersbandbreedtebeeldkwaliteitArisNPO 1NPO 2NPO 3RTL 4RTL 5RTL 7RTL 8SBS6Net5Veronicatvtelevisiedecodertv-decoferfirmwaresoftwarefirmwareupdatesoftwaareupdate

    Reacties

  1. TV-TIP Inside the London Fire Brigade

    Inside the London Fire Brigade
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Het is een bizar toeval, maar juist op het moment dat in Londen afgelopen juni een van de allergrootste woningbranden plaatsvond (die van de 67-meter hoge Grenfelltoren in Kensington) werden de brandweermannen voor deze driedelige documentaire gevolgd. Kijk, en huiver.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Het perfecte plaatje

    Het perfecte plaatje
    RTL 4 om 20:32 uur
    Na weken van gerommel met diafragma's en licht, wordt vanavond duidelijk wie als opvolger van Humberto Tan wordt gekroond. Wie na de finale nóg niet genoeg kan krijgen van al die meesterwerken, kan terecht in het Museum Hilversum. Vanaf morgen is daar het allerbeste werk van de kandidaten van dit seizoen te bewonderen.