1. Nieuws

    Interactieve TV van KPN blijft succes

    KPN heeft met het tv-product Interactieve TV een succes in huis. aL meer dan een jaar ziet het telecombedrijf het aantal abonnees van Interactieve TV stijgen.
    Jarco Kriek
    29 april 2016
    comments 3
    Interactieve TV van KPN blijft succes

    KPN heeft met het tv-product Interactieve TV een succes in huis. Al meer dan een jaar ziet het telecombedrijf het aantal abonnees van Interactieve TV stijgen. Deze stappen vooral van Ziggo naar KPN over.


    Uit het financieel verslag over het eerste kwartaal van 2016 blijkt dat het aantal tv-klanten bij KPN in de eerste drie maanden met dertigduizend is gestegen. Tegen een stijging van 53.000 klanten met Interactieve TV, staat een daling van 23.000 abonnees bij Digitenne en andere tv-producten van KPN.

    Vaste diensten KPN doen het goed

    KPN blijft het onverminderd goed doen bij het leveren van tv-, internet- en telefoondiensten via vaste netwerken. Het telecombedrijf levert deze diensten via eigen koperdraad- en glasvezelnetwerken. Het aantal klanten met Interactieve TV – waarbij gelijktijdige afname van internet en telefoon noodzakelijk is – nam in een jaar tijd met 242.000 toe. In bijna eenderde van de Nederlandse huishoudens wordt via de tv-producten Interactieve TV en Digitenne naar tv-zenders gekeken.

    Focus op bestaande klanten

    De strategie van KPN om de focus op bestaande klanten te richten, blijft succesvol. Met cadeautjes in de vorm van exclusieve content, gratis tv-zenders bij afname van meer diensten en een gratis premiumabonnement op de muziekdienst Spotify wil KPN bestaande klanten langer aan zich binden. Natuurlijk zijn deze extra cadeautjes ook voor nieuwe klanten beschikbaar. De strategie van KPN zorgt er mede voor dat de klantentevredenheidscore NPS bij geleverde vaste markt-diensten op +10 terecht is gekomen. Drie punten meer in vergelijk met het eerste kwartaal van 2015.

    KPNInteractieve TVglasvezelkoperdraadtvtelevisieinternettelefoonbellentelefoniealles-in-1alles in 1triple playquad playKPN Compleetexclusieve contentHBOSpotifyHDHD-zendersbandbreedtebeeldkwaliteitArisNPO 1NPO 2NPO 3RTL 4RTL 5RTL 7RTL 8SBS6Net5Veronicatvtelevisiedecodertv-decoferfirmwaresoftwarefirmwareupdatesoftwaareupdate

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl