1. Nieuws

    Interactieve TV zorgt voor groei tv-abonnees KPN

    KPN plaatst zich met een marktaandeel van 24 procent steviger als tweede aanbieder op de Nederlandse tv-markt. Interactieve TV zorgde voor de groei.
    Jarco Kriek
    23 april 2013
    comments 0
    Interactieve TV zorgt voor groei tv-abonnees KPN
    Foto: ANP

    KPN plaatst zich met een marktaandeel van 24 procent steviger als tweede aanbieder op de Nederlandse tv-markt. Interactieve TV zorgde voor de groei van het aantal tv-abonnees.

    Het telecombedrijf zag het aantal tv-abonnees in de eerste drie maanden van 2013 met 79.000 tot 1.845.000 stijgen. Het aantal klanten dat bij KPN Interactieve TV afneemt, steeg met 116.000 naar 1.128.000. Daardoor heeft KPN alleen met Interactieve TV al meer klanten dan UPC die bij het kabelbedrijf een aanvullend digitaal tv-abonnement afnemen.

    Digitenne

    Zorgenkindje van KPN blijft Digitenne. Het aantal klanten dat bij KPN anders dan via Interactieve TV naar tv kijkt, daalde met 37.000 tot 717.000. In deze groep zitten naast Digitenne ook de klanten die via dochterbedrijven van KPN naar analoge tv via glasvezelnetwerken kijken. KPN heeft tot februari 2017 de uitzendlicenties van de etherzenders van Digitenne in bezit. Het beperkte zenderaanbod en de mindere beeldkwaliteit zorgen voor de daling van het aantal Digitenne-abonnees.

    Glasvezel

    Opvallend is dat KPN het aantal klanten dat via glasvezel naar Interactieve TV kijkt, minder sterk dan voorheen ziet stijgen. De stijging van 31.000 glasvezelabonnement betekent voor KPN de laagste stijging in één jaar tijd. Door de toename steeg het aantal KPN-klanten met een Interactieve TV-abonnement via glasvezel tot 399.000. Mogelijke oorzaak is de negatieve publiciteit in de media waarmee glasvezeldiensten van KPN de afgelopen maanden – al dan niet terecht – mee te maken had. Ook staan op internet veel klachten over een minder sterk groeiend zenderaanbod en de beeldkwaliteit van bepaalde tv-zenders via bepaalde glasvezelnetwerken.

    KPNTelfortXS4AllInteractieve TVglasvezelDSLADSLVDSLDigitenne

    Reacties

  1. TV-TIP Z Doc: De waarheid over alcohol

    Z Doc: De waarheid over alcohol
    RTL Z om 22:30 uur
    Documentaire waarin de Britse arts Javid Abdelmoneim de wetenschap achter alcoholgebruik onderzoekt. Recentelijk gaf de Britse overheid haar nieuwe alcoholrichtlijnen vrij. Voor mannen werd de aanbevolen wekelijkse hoeveelheid met een derde verlaagd, tot 14 eenheden per week. Dit staat gelijk aan 7 glazen bier en dat is in lijn met de aanbevolen hoeveelheid voor vrouwen. Wat zit er achter deze verandering? Waarom worden sommige mensen sneller dronken dan anderen? Waarom wordt gedacht dat rode wijn gezond is? Zorgt een slaapmutsje echt voor een betere nachtrust? Heeft het zin om een bodem te leggen? En vergroot alcohol de eetlust?

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP Hitman

    Hitman
    RTL 7 om 23:20 uur
    47 staat voor de twee laatste cijfers van de barcode in zijn nek en is tevens de naam waaronder hij bekend staat. De rollen worden omgedraaid wanneer agent 47 (Timothy Olyphant) het slachtoffer wordt van een politiek spel. Zowel Interpol als de Russische geheime dienst zitten hem op de hielen, terwijl hij probeert te achterhalen door wie en waarom hij er wordt ingeluisd.