1. Nieuws

    Jetix best bekeken kinderzender in november

    Jetix is dit jaar winnaar geworden in de belangrijke novembermaand voor kinderzenders. De zender liet concurrent Nickelodeon achter zich.
    Jarco Kriek
    6 december 2007
    comments 0
    Jetix best bekeken kinderzender in november
    Jetix is dit jaar winnaar geworden in de belangrijke novembermaand voor kinderzenders. In deze tijd verdienen kinderzenders veel geld met reclame-inkomsten in verband met de Sinterklaasaankopen. Jetix laat de naaste concurrent Nickelodeon achter zich.

    Jetix behaalde in november een gemiddeld marktaandeel van 33,9 procent binnen de doelgroep. Nickelodeon bleef 2,6 procent achter Jetix. Het succes van de kinderzender is voor een groot deel te danken aan de dagelijkse uitzendingen van de populaire Sinterklaasserie De Club van Sinterklaas. Ook het afsluitende Feest van Sinterklaas trok veel jonge kijkers. Daarnaast zijn programma’s als The Legend of Tarzan van Disney en Kim Possible verantwoordelijk voor de hoogte van het gemiddelde marktaandeel over de maand november.

    Het best bekeken Jetix programma in november was Het Feest van Sinterklaas op 25 november. Met een marktaandeel van bijna 61 procent en een kijkdichtheid van 13,6 procent was dit tevens het best bekeken Jetix-programma van 2007.

    Ook op het gebied van de nieuwe media scoorde Jetix goed. In de afgelopen vijf weken meldden zich via het internet 109.000 kinderen aan als lid van De Club van Sinterklaas en de website van het kinderprogramma werd door een half miljoen unieke bezoekers bezocht.
    JetixNickelodeonkijkcijfersnovemberSinterklaas

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl