1. Nieuws

    John de Mol wil publieke omroep helpen

    John de Mol wil de publieke omroep eventueel helpen om drie televisienetten in de lucht te houden. Hij wil dan timeslots op Nederland3 kopen om nieuwe programma's uit te zenden.
    Jarco Kriek
    4 oktober 2010
    comments 0
    John de Mol wil publieke omroep helpen

    Het publieke bestel moet blijven bestaan uit drie televisienetten. Dat vindt John de Mol. Mocht de publieke omroep dat niet zelfstandig kunnen dan wil hij op Nederland 3 zendtijd willen inkopen. Deze wil De Mol dan gaan gebruiken om nieuwe programma’s uit te testen.

    John de Mol wil dat overigens dan graag samen doen met andere producenten. “Misschien kunnen we met Nederland3 een afspraak maken dat er een aantal producenten zijn met nieuwe ideeën, die gewoon timeslots kopen en zelf gefinancierde programma’s uit kunnen uitzenden. Nederland is een land dat echt groot kan worden in de tv-industrie” aldus John de Mol afgelopen vrijdagavond in het VARA programma De Wereld Draait Door. Ook is het volgens De Mol geen goed idee om één publiek net te schrappen uit kostenoverweging. Het publieke bestel heeft volgens de mediatycoon drie netten nodig om alle doelgroepen te kunnen bedienen.

    Het idee van een televisiezender om nieuwe programma’s te kunnen uittesten is niet geheel nieuw. Bij zijn eigen televisiezender Talpa was dit ook één van de achterliggende gedachten. Zo kon John de Mol op zijn eigen zender Talpa starten met De Gouden Kooi. Iets dat zeker niet in Nederland was gebeurd als De Mol zijn eigen televisiezender niet had gehad. Dat werd goed zichtbaar toen De Mol Talpa verkocht aan RTL Nederland en dit televisieprogramma kort na deze verkoop van het scherm verdween.

     

    John de Molpublieke omroepNederland3bezuinigingen

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl