1. Nieuws

    John de Mol wil publieke omroep helpen

    John de Mol wil de publieke omroep eventueel helpen om drie televisienetten in de lucht te houden. Hij wil dan timeslots op Nederland3 kopen om nieuwe programma's uit te zenden.
    Jarco Kriek
    4 oktober 2010
    comments 0
    John de Mol wil publieke omroep helpen

    Het publieke bestel moet blijven bestaan uit drie televisienetten. Dat vindt John de Mol. Mocht de publieke omroep dat niet zelfstandig kunnen dan wil hij op Nederland 3 zendtijd willen inkopen. Deze wil De Mol dan gaan gebruiken om nieuwe programma’s uit te testen.

    John de Mol wil dat overigens dan graag samen doen met andere producenten. “Misschien kunnen we met Nederland3 een afspraak maken dat er een aantal producenten zijn met nieuwe ideeën, die gewoon timeslots kopen en zelf gefinancierde programma’s uit kunnen uitzenden. Nederland is een land dat echt groot kan worden in de tv-industrie” aldus John de Mol afgelopen vrijdagavond in het VARA programma De Wereld Draait Door. Ook is het volgens De Mol geen goed idee om één publiek net te schrappen uit kostenoverweging. Het publieke bestel heeft volgens de mediatycoon drie netten nodig om alle doelgroepen te kunnen bedienen.

    Het idee van een televisiezender om nieuwe programma’s te kunnen uittesten is niet geheel nieuw. Bij zijn eigen televisiezender Talpa was dit ook één van de achterliggende gedachten. Zo kon John de Mol op zijn eigen zender Talpa starten met De Gouden Kooi. Iets dat zeker niet in Nederland was gebeurd als De Mol zijn eigen televisiezender niet had gehad. Dat werd goed zichtbaar toen De Mol Talpa verkocht aan RTL Nederland en dit televisieprogramma kort na deze verkoop van het scherm verdween.

     

    John de Molpublieke omroepNederland3bezuinigingen

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.