1. Nieuws

    Kabel blijft klanten aan DSL en glasvezel verliezen

    Kabelbedrijven blijven klanten aan IPTV-aanbieders verliezen. Uit het kwartaalonderzoek van Telecompaper blijkt dat Nederland aan het einde van 2014 7,76 miljoen tv-aansluitingen had.
    Jarco Kriek
    9 maart 2015
    comments 25
    Kabel blijft klanten aan DSL en glasvezel verliezen

    Kabelbedrijven blijven klanten aan IPTV-aanbieders verliezen. Uit het kwartaalonderzoek van Telecompaper blijkt dat Nederland aan het einde van 2014 7,76 miljoen tv-aansluitingen had.


    In het vierde kwartaal van 2014 steeg het aantal tv-aansluitingen met twintigduizend. Consumenten gaven in dit kwartaal bijna 410 miljoen euro aan tv-diensten uit. Dit was vrijwel gelijk dan in het derde kwartaal. Het gecombineerde marktaandeel van UPC en Ziggo komt op 54 procent uit. Ziggo neemt hiervan 34 procent voor rekening. KPN heeft met 27 procent precies de helft van het marktaandeel van het gecombineerde Ziggo.

    Negentig procent kijkt digitaal in Nederland

    In Nederland kijkt negentig procent van de huishoudens op het primaire televisietoestel digitaal naar tv-zenders. Inherent aan de stijging van digitale tv is de daling van het aantal analoge tv-aansluitingen. Kabelbedrijven verloren klanten door naar digitale tv overstappende huishoudens. Niet iedereen nam bij het kabelbedrijf een digitaal tv-abonnement af. Vooral IPTV-aanbieders die via DSL- en glasvezelnetwerken tv-diensten leveren, profiteerden hiervan. DSL is nu goed voor zeventien procent marktaandeel. Glasvezel blijft op elf procent steken. 

    ZiggoUPCKPNTelecompaperanaloogdigitaalkabelDSLglasvezelIPTVtvtelevisieaansluitingentv-aansluitingen

    Reacties

  1. TV-TIP Flesh + Blood

    Flesh + Blood
    SBS9 om 22:40 uur
    Een episch avontuur waarin de Middeleeuwen worden neergezet als een tijd vol gruwelijkheden, oorlog en seks. Centraal staat de huurling Martin, die samen met zijn mannen wraak neemt op een edelman en diens zoon Steven, door de jonge bruid Agnes te ontvoeren.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP Miele

    Miele
    NPO 2 om 22:55 uur
    Irene woont alleen aan de kustlijn van Rome. Haar vader en vriend weten niet beter dan dat zij een student is. Maar in werkelijkheid smokkelt ze inslaapmiddelen voor honden van Mexico naar Italië. Werkend onder de naam Miele (honing), is het haar taak om terminaal zieken in waardigheid te laten sterven door ze het inslaapmiddel toe te dienen. Op een dag levert ze bij een nieuwe ‘cliënt’ een fatale dosis af. Dan blijkt dat de man wel de wens heeft om te sterven, maar niet ziek is. Irene is vastbesloten niet verantwoordelijk te zijn voor zijn dood. Vanaf dan zijn Irene en de man (zijn naam is Grimaldi) ongewild tot elkaar veroordeeld. Er ontstaat een bijzondere band tussen de twee, waardoor Irene’s leven voor altijd zal veranderen.

    Zappen.blog.nl