1. Nieuws

    Kabelaars dagen Tele2 voor rechter vanwege analoge televisie

    Morgen dient voor de voorzieningsrechter in Den Haag twee afzonderlijke rechtszaken die Ziggo en UPC tegen Tele2 hebben aangespannen. Reden is reclame rond analoge televisie van Tele2.
    Jarco Kriek
    5 augustus 2010
    comments 0
    Kabelaars dagen Tele2 voor rechter vanwege analoge televisie

    In twee afzonderlijke rechtszaken dagen Ziggo en UPC het mediabedrijf Tele2 voor de rechter. Aanleiding is de manier waarop Tele2 het analoge televisieaanbod dat men op de kabelnetwerken van Ziggo en UPC wederverkoopt aan de man probeert te brengen.

    Beide kortgedingen dienen morgen afzonderlijk bij de voorzieningsrechter in Den Haag. Het gaat daarbij om de intensieve reclamecampagne die Tele2 de afgelopen twee weken bij diverse media heeft lopen waarin het zwarte Tele2 schaap analoge televisie bij Tele2 aan de man probeert te brengen met een prijsstelling vanaf 5 euro. De kabelaars vinden dat de reclame-uitingen over analoge kabeltelevisie van Tele2 niet duidelijk maken dat de vanaf prijs van 5 euro geldt bij een combinatie pakket van Tele2. “Wij zijn verbaasd over deze stap van de kabelaars en zien de rechtszaak met vertrouwen tegemoet” aldus Remco Meerstra van Tele2, die overigens inhoudelijk niet op de rechtszaken wil ingaan.

    Ziggo woordvoerder Gradus Vos laat weten dat men bij Ziggo er absoluut geen moeite mee heeft dat Tele2 analoge televisie verkoopt. Maar de reclame-uitingen van Tele2 is het mediabedrijf wel een doorn in het oog. “Wij zijn van mening dat Tele2 in haar kabeladvertenties de consument misleidt en eisen stopzetting en aanpassing van die advertenties voordat Tele2 weer gaat adverteren. De twee belangrijkste misleidende elementen zijn volgens ons dat Tele2 zegt dat zij kabeltelevisie verkopen. Kabeltelevisie is 60 digitale zenders in SD en HD kwaliteit, interactiviteit en 30 analoge zenders. Zij verkopen echter alleen het laatste onderdeel en mogen dan dus niet doen alsof dat kabeltelevisie is. Tele2 suggereert daarnaast dat je hun product voor 5 euro kunt kopen en dat ons product 16,45 kost. Dat is volgens ons het vergelijken van appels en peren.”

    Ook bij UPC zijn de reclame-uitingen van Tele2 met betrekking tot analoge televisie niet in goede genade gevallen. UPC mediawoordvoerder Ronald Sutmuller hierover: “We zijn van mening dat Tele2 met haar huidige reclamecampagne de consument te kort door de bocht informeert over de daadwerkelijke kosten voor het analoge televisiepakket. We hebben Tele2 verzocht de uitingen en informatie aan te passen, net zoals zij dat bij eerdere campagnes van ons aan ons heeft gevraagd. Nu zij geen aanpassingen wil doorvoeren en zich in onze optiek dus zelf schuldig maakt aan wat zij ons in het verleden verweet, hebben wij een kortgeding aangevraagd.”


    Tele2UPCZiggoanaloge televisieanaloogtriple play

    Reacties

  1. TV-TIP Innerspace

    Innerspace
    SBS9 om 20:30 uur
    Dennis Quaid wordt bij een experiment geminiaturiseerd om hem in de bloedbaan van een konijn te brengen, maar belandt in het lichaam van de sullige Martin Short. Die krijgt tot overmaat van ramp een bende schurken achter zich aan. De film is nogal lang en chaotisch, maar die onvolkomenheden worden goedgemaakt door de acteurs.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP The Last Samurai

    The Last Samurai
    Net5 om 20:30 uur
    Westernheld Nathan Algren (Tom Cruise) vertrekt naar Japan om van het leger een moderne oorlogsmachine te maken en de opstandige samoerai te verslaan, die de modernisering niet pikken. De film verliest wat tempo in het midden maar dat wordt weer goedgemaakt door de acteurs en de energiek gefilmde actiescènes.