1. Nieuws

    Kabelexploitant VS gaat datagebruik extra belasten

    Het Amerikaanse Time Warner Cable gaat zwaar internetgebruik voortaan extra belasten. Daarvoor is al een proef aan de gang, maar er wordt landelijke uitrol overwogen.
    18 januari 2008
    comments 0
    Kabelexploitant VS gaat datagebruik extra belasten
    Het Amerikaanse Time Warner Cable gaat zwaar internetgebruik voortaan extra belasten. Daarvoor is al een proef aan de gang, maar er wordt landelijke uitrol overwogen.

    Time Warner Cable is met 7,4 miljoen gebruikers een van de grootste internetaanbieders op de Amerikaanse markt. Volgens Emerce ziet de kabelexploitant zijn netwerk dichtslibben, omdat zo'n vijf procent van de klanten veel films en video downloaden. Zij zouden daarmee zeker de helft van het dataverkeer voor zich opeisen.

    Net als Nederlandse internetbedrijven betalen ook Amerikaanse gebruikers een vast bedrag per maand voor ongelimiteerd internetgebruik. Het is waarschijnlijk dat ook andere internetbedrijven in de VS een extra tarief voor zwaar datagebruik gaan invoeren. Comcast Corp zou overmatig dataverkeer al blokkeren.

    In Nederland krijgen gebruikers bij sommige providers slechts een waarschuwing als zij te veel bandbreedte gebruiken. 
    kabelinternetbandbreedtebelastingdownloaden

    Reacties

  1. TV-TIP Midsomer murders

    Midsomer murders
    BBC First om 18:55 uur
    Twee stellen verdwijnen in het dorpje Monks Barton waar het gonst van de geruchten over hekserij en spookbossen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?