1. Nieuws

    Kabelexploitanten maken vuist tegen glasvezel

    Kabelaars UPC en Zesko proberen klanten voor langere tijd aan zich te binden. Hiermee gaan ze de concurrentie aan met glasvezelnetwerken.
    Jarco Kriek
    6 december 2007
    comments 0
    Kabelexploitanten maken vuist tegen glasvezel
    Lokale glasvezelnetwerken lijken steeds meer een bedreiging te worden voor kabelexploitanten. In steeds meer plaatsen in Nederland worden lokale glasvezelnetwerken actief waarop digitale televisie, supersnel internet en telefoniediensten beschikbaar zijn voor de abonnees.

    Grote kabelexploitanten als de Zesko groep (Casema, @Home en Multikabel) en UPC starten komen daarom op vele plaatsen waar glasvezelnetwerken actief worden in verweer. UPC maakte onlangs bekend dat men zijn tot nu toe gehanteerde strategie van landelijke gelijke prijzen voor diensten en producten los te laten om de concurrentie met glasvezelnetwerken aan te kunnen gaan.

    Bij de lokprijzen maakt UPC gebruik van de strategie om consumenten voor langere tijd aan zich te binden. Waar het bedrijf enkele maanden geleden afstapte van jaarcontracten en de mogelijkheid schiep om de abonnee per maand het abonnement te kunnen laten opzeggen, hanteert UPC bij de acties in gebieden waar concurrentie is van glasvezelnetwerken weer gewoon een minimale abonnementsduur van 1 jaar.

    Ook de kabelaars uit de Zesko groep proberen met acties in regio’s waar concurrentie is van glasvezelnetwerken klanten met aanbiedingen aan zich te binden. Hoewel Zesko meer uniformiteit bij de drie kabelexploitanten in de organisatie wil doorvoeren, lijkt men op dit gebied niet te kiezen voor een gezamenlijke strategie.

    De acties van kabelbedrijven in gebieden waar men van plan is om glasvezelnetwerken te starten zijn bedoeld om de daadwerkelijke aanleg van glasvezelnetwerken te voorkomen. In diverse regio’s zijn er plannen voor de aanleg van deze glasvezelnetwerken maar zal deze alleen doorgang vinden als zich hiervoor voldoende gegadigden inschrijven. Met de lokale aanbiedingen proberen kabelexploitanten in deze regio’s dus abonnees voor langere tijd aan zich te binden waardoor er te weinig gegadigden zijn voor een abonnement op het nieuwe glasvezelnetwerk. Hierdoor kan de aanleg van deze netwerken, voor bepaalde of onbepaalde tijd, worden uitgesteld.
    glasvezelnetwerkenUPCZesko

    Reacties

  1. TV-TIP De hel van '63

    De hel van '63
    NPO 3 om 20:25 uur
    Natuurlijk valt er op dit Elfstedenepos wel wat aan te merken. Sommige scènes doen bijvoorbeeld wat gekunsteld aan.Maar over de hele linie is de film een mooie hommage aan de Tocht der Tochten. We zien de ervaringen van vier deelnemers en daardoor wordt het een film die niet alleen toegankelijk is voor verstokte nostalgici.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Les misérables

    Les misérables
    SBS9 om 20:30 uur
    In het 19de eeuwse Frankrijk wordt Jean Valjean na negentien jaar uit de gevangenis ontslagen. Hij bouwt onder een valse naam een nieuw bestaan op als burgemeester van een klein stadje. Deze zoveelste verfilming van Victor Hugo's boek blinkt uit in acteerwerk, art direction en een daverende geluidskwaliteit.