1. Nieuws

    Klachten over Eurosport-wielrennen

    Wielerfans zijn niet te spreken over de manier waarop Eurosport het wielrennen in beeld brengt. De sportzender heeft voor Nederland exclusieve uitzendrechten van enkele belangrijke wielerklassiekers.
    Jarco Kriek
    19 maart 2017
    comments 9
    Klachten over Eurosport-wielrennen

    Wielerfans klagen vooral over de vele reclameonderbrekingen tijdens de Italiaanse wielerwedstrijd Milaan – San Remo, die zaterdag 18 maart werd uitgezonden. Eurosport heeft in tegenstelling tot voorgaande jaren van enkele wielerklassiekers de exclusieve uitzendrechten voor Nederland en Vlaanderen. Dit betekent dat de publieke omroepen NOS en VRT deze klassiekers niet live mogen uitzenden. De wielerfans werden al twee minuten na het begin van de wedstrijd op het eerste reclameblok getrakteerd. Dat bleef de hele live uitgezonden wielerkoers doorgaan. Eurosport onderbrak alleen de laatste veertig kilometer de verslaggeving niet.

     

    Commentaar

    Tevens was kritiek op sociale media over het Nederlands commentaar bij het verslag op Eurosport te lezen. De angst van de fanatieke wielerliefhebber gaat echter verder. Daarbij speelt voornamelijk het aantal kijkers een rol. Milaan – San Remo werd uiteindelijk volgens meting van Stichting Kijkonderzoek (SKO) in Nederland door rond de tweehonderdduizend mensen bekeken. Dat is slechts een fractie van de kijkers die deze wielerklassieker in voorgaande jaren via de publieke omroepen NOS en VRT volgden. Men is bang dat als de ontwikkeling van exclusieve uitzendrechten zich doorzet, sponsoren in de wielerwereld gaan afhaken.

    Eurosportwielrennenreclameexclusiefuitzendrechtencommentaar

    Reacties

  1. TV-TIP De slimste mens: De slimsten vs de rest

    De slimste mens: De slimsten vs de rest
    NPO 2 om 20:25 uur
    Dacht je thuis op de bank altijd dat je het beter wist dan die BN'ers? Nou, dan is dit je kans om dat te laten zien. In aanloop naar het elfde seizoen delen acht onbekende landgenoten de komende week het De Slimste mens-strijdtoneel met oud-winnaars en finalisten uit de afgelopen tien seizoenen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Helemaal het einde

    Helemaal het einde
    RTL 4 om 20:30 uur
    Bij de familie Van Wichen is er genoeg verdiend met de stroopwafelbusiness om een bedrag aan het goede doel te schenken. Karel en An bouwen ondertussen gestaag door aan hun Huis met Open Armen, waarbij ze ook afscheid moeten nemen van een aantal vrijwilligers.