1. Nieuws

    Klantbehoud en klantvriendelijkheid hoofddoelen CanalDigitaal

    De groei is in Nederland uit satelliettelevisie. Dat bleek onlangs uit de Satellite Monitor die satellietoperator SES ASTRA publiceerde. Dat heeft gevolgen voor het beleid CanalDigitaal.
    Jarco Kriek
    25 april 2011
    comments 0
    Klantbehoud en klantvriendelijkheid hoofddoelen CanalDigitaal

    De groei is in Nederland uit satelliettelevisie. Dat bleek onlangs uit de Satellite Monitor die satellietoperator SES ASTRA publiceerde. Dat heeft gevolgen voor het beleid van de Nederlandse satelliettelevisieaanbieder CanalDigitaal.

    Dat blijkt uit het huisblad Footprint van ASTRA Benelux, het regiokantoor van SES ASTRA voor de Benelux-markt. Hier stelt Rene Tensen, Executive Vice President CanalDigitaal bij de Luxemburgse eigenaar M7 Group S.A, duidelijk dat de hoofddoelen voor de televisieaanbieder klantbehoud en klantvriendelijkheid zijn. Daarbij stelt Tensen dat met merendeel van de Nederlandse huishoudens de keuze voor digitale televisieaanbieder gemaakt heeft. "Er zit een duidelijke vertraging in de groei. Het verschil tussen analoog en satelliet was altijd overduidelijk, dat was voor ons een prachtig verkoopargument. Nog altijd springt de schotel eruit als het gaat om kwaliteit van beeld en geluid, maar het verschil met bijvoorbeeld de digitale kabel is niet meer zo overduidelijk dat je daar massaal nieuwe klanten mee kunt werven” aldus Tensen in de Footprint.

    Om klantbehoud de realiseren gaan de klantenvriendelijkheid en service in de komende maanden nog meer aandacht krijgen. Groot onderdeel van de nieuwe strategie speelt een betere online klantenservice die de klantvriendelijkheid moet gaan vergroten. Onlangs lanceerde CanalDigitaal de eerste fase van de nieuwe online klantenservice op haar website. Daarbij gebruikt met de nieuwe Trinicom T5 software suite. In de komende maanden worden nog meer onderdelen en mogelijkheden van deze Trinicom software online aan bestaande en potentiële nieuwe klanten gepresenteerd. Tensen hierover in Footprint: "We willen onze klanten optimaal laten genieten van onze producten. We hebben nog altijd het product met de beste prijs-prestatieverhouding, daar ben ik van overtuigd. We hadden het al over de beeldkwaliteit. Tel daarbij het aantal kanalen op, de hoeveelheid HD-zenders en de relatief lage prijs en je begrijpt wat ik bedoel: CanalDigitaal is gewoon ‘de slimste keuze’, precies zoals onze slogan zegt.”

    Bij het klantbehoud ziet M7 Group S.A ook een grote rol voor het nieuwe Alles-In-1 aanbod weggelegd. Bestaande klanten kunnen voor 25 euro extra bij CanalDigitaal breedbandinternet en telefonie in dit Alles-In-1 aanbod afnemen. Nieuwe klanten betalen hiervoor € 39,95 per maand. Daarbij wordt de schotelantenne en satellietontvanger – die beiden in bruikleen zijn – gratis geïnstalleerd. Tensen: " In de huidige markt moet je simpelweg een propositie hebben van tv, internet en telefonie. Met name mensen die gaan verhuizen, overwegen om op hun nieuwe adres een alles-in-1-pakket te nemen, want het is makkelijk én goedkoop. Als wij dat niet aanbieden, hebben onze klanten toch de neiging om over te stappen naar, bijvoorbeeld, KPN of Ziggo.”

    Het gehele interview met Rene Tensen is te lezen in de nieuwe gratis Footprint die via de internetsite van ASTRA Benelux te downloaden is.

    CanalDigitaalM7 Group S.AASTRA BeneluxSES ASTRAAlles-In-1

    Reacties

  1. TV-TIP Koken met Van Boven

    Koken met Van Boven
    NPO 2 om 19:50 uur
    Nederlanders die in het buitenland verblijven kunnen soms vreselijk verlangen naar van die typische Hollandse dingen, zoals haring, drop, patatje oorlog, hagelslag of pindakaas. Voor wie langere tijd naar het buitenland gaat en de plotselinge trek niet kan bedwingen, versiert Yvette een heerlijke bruine boterham met pindakaas én hagelslag.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP All Stars 2: Old Stars

    All Stars 2: Old Stars
    NPO 3 om 20:15 uur
    Zeven vrienden spelen al van jongs af aan ieder weekend een potje voetbal bij hun club Swift Boys. Winnen doen ze bijna nooit, maar daar gaat het al lang niet meer om. Door een onverwachts huwelijk van één van de jongens trakteren ze zichzelf op een ‘ouderwets trainingskamp’ in de vorm van een lang weekend Barcelona, inclusief het bijwonen van 'El Clasico'. Maar bij de Swift Boys gaat niets volgens plan. Noodgedwongen haasten ze zich in het busje van Harry’s Tuincentrum om op tijd in Barcelona aan te komen, met onderweg de nodige obstakels: het Belgische wegennet, Duitse vakantiegangers en de Franse politie. Gaandeweg vragen de jongens zich af wat er van hun ooit zo mooie toekomstplannen terecht is gekomen. Of ze het leven leiden dat ze ooit voor ogen hadden.