1. Nieuws

    Klantbehoud en klantvriendelijkheid hoofddoelen CanalDigitaal

    De groei is in Nederland uit satelliettelevisie. Dat bleek onlangs uit de Satellite Monitor die satellietoperator SES ASTRA publiceerde. Dat heeft gevolgen voor het beleid CanalDigitaal.
    Jarco Kriek
    25 april 2011
    comments 0
    Klantbehoud en klantvriendelijkheid hoofddoelen CanalDigitaal

    De groei is in Nederland uit satelliettelevisie. Dat bleek onlangs uit de Satellite Monitor die satellietoperator SES ASTRA publiceerde. Dat heeft gevolgen voor het beleid van de Nederlandse satelliettelevisieaanbieder CanalDigitaal.

    Dat blijkt uit het huisblad Footprint van ASTRA Benelux, het regiokantoor van SES ASTRA voor de Benelux-markt. Hier stelt Rene Tensen, Executive Vice President CanalDigitaal bij de Luxemburgse eigenaar M7 Group S.A, duidelijk dat de hoofddoelen voor de televisieaanbieder klantbehoud en klantvriendelijkheid zijn. Daarbij stelt Tensen dat met merendeel van de Nederlandse huishoudens de keuze voor digitale televisieaanbieder gemaakt heeft. "Er zit een duidelijke vertraging in de groei. Het verschil tussen analoog en satelliet was altijd overduidelijk, dat was voor ons een prachtig verkoopargument. Nog altijd springt de schotel eruit als het gaat om kwaliteit van beeld en geluid, maar het verschil met bijvoorbeeld de digitale kabel is niet meer zo overduidelijk dat je daar massaal nieuwe klanten mee kunt werven” aldus Tensen in de Footprint.

    Om klantbehoud de realiseren gaan de klantenvriendelijkheid en service in de komende maanden nog meer aandacht krijgen. Groot onderdeel van de nieuwe strategie speelt een betere online klantenservice die de klantvriendelijkheid moet gaan vergroten. Onlangs lanceerde CanalDigitaal de eerste fase van de nieuwe online klantenservice op haar website. Daarbij gebruikt met de nieuwe Trinicom T5 software suite. In de komende maanden worden nog meer onderdelen en mogelijkheden van deze Trinicom software online aan bestaande en potentiële nieuwe klanten gepresenteerd. Tensen hierover in Footprint: "We willen onze klanten optimaal laten genieten van onze producten. We hebben nog altijd het product met de beste prijs-prestatieverhouding, daar ben ik van overtuigd. We hadden het al over de beeldkwaliteit. Tel daarbij het aantal kanalen op, de hoeveelheid HD-zenders en de relatief lage prijs en je begrijpt wat ik bedoel: CanalDigitaal is gewoon ‘de slimste keuze’, precies zoals onze slogan zegt.”

    Bij het klantbehoud ziet M7 Group S.A ook een grote rol voor het nieuwe Alles-In-1 aanbod weggelegd. Bestaande klanten kunnen voor 25 euro extra bij CanalDigitaal breedbandinternet en telefonie in dit Alles-In-1 aanbod afnemen. Nieuwe klanten betalen hiervoor € 39,95 per maand. Daarbij wordt de schotelantenne en satellietontvanger – die beiden in bruikleen zijn – gratis geïnstalleerd. Tensen: " In de huidige markt moet je simpelweg een propositie hebben van tv, internet en telefonie. Met name mensen die gaan verhuizen, overwegen om op hun nieuwe adres een alles-in-1-pakket te nemen, want het is makkelijk én goedkoop. Als wij dat niet aanbieden, hebben onze klanten toch de neiging om over te stappen naar, bijvoorbeeld, KPN of Ziggo.”

    Het gehele interview met Rene Tensen is te lezen in de nieuwe gratis Footprint die via de internetsite van ASTRA Benelux te downloaden is.

    CanalDigitaalM7 Group S.AASTRA BeneluxSES ASTRAAlles-In-1

    Reacties

  1. TV-TIP Nieuwe tijden

    Nieuwe tijden
    RTL 5 om 18:00 uur
    Wanneer Karim alleen terugkomt van de wittebroodsweken, treft hij tot zijn verbijstering een nieuwe bewoonster aan op zijn kamer. Het is de charmante, maar manipulatieve Elin, die Sil van alles op de mouw speldt. De andere huurder is de mysterieuze Mark, voor wie zowel Moon als Tiffy gelijk valt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD LUCIFER S1

      Lucifer vertelt het verhaal van de duivel die verveeld is geraakt en besluit een nieuw leven in Los Angeles op te bouwen. De charismatische Lucifer vermaakt zich met zijn drie grote passies: wijn, vrouwen en muziek. Totaal TV mag het eerste seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Risky Rivers

    Risky Rivers
    NPO 3 om 20:25 uur
    Susan Visser en Monic Hendrickx maken ver weg van de bewoonde wereld een jungletocht over de Surinamerivier. Ze worden middenin de jungle gedropt in een bootje met als uitrusting niet meer dan een kapmes, veldfles en peddel. In vier dagen moeten ze aan de overkant van het spookachtige Brokopondomeer zien te komen.