1. Nieuws

    Klantbehoud en klantvriendelijkheid hoofddoelen CanalDigitaal

    De groei is in Nederland uit satelliettelevisie. Dat bleek onlangs uit de Satellite Monitor die satellietoperator SES ASTRA publiceerde. Dat heeft gevolgen voor het beleid CanalDigitaal.
    Jarco Kriek
    25 april 2011
    comments 0
    Klantbehoud en klantvriendelijkheid hoofddoelen CanalDigitaal

    De groei is in Nederland uit satelliettelevisie. Dat bleek onlangs uit de Satellite Monitor die satellietoperator SES ASTRA publiceerde. Dat heeft gevolgen voor het beleid van de Nederlandse satelliettelevisieaanbieder CanalDigitaal.

    Dat blijkt uit het huisblad Footprint van ASTRA Benelux, het regiokantoor van SES ASTRA voor de Benelux-markt. Hier stelt Rene Tensen, Executive Vice President CanalDigitaal bij de Luxemburgse eigenaar M7 Group S.A, duidelijk dat de hoofddoelen voor de televisieaanbieder klantbehoud en klantvriendelijkheid zijn. Daarbij stelt Tensen dat met merendeel van de Nederlandse huishoudens de keuze voor digitale televisieaanbieder gemaakt heeft. "Er zit een duidelijke vertraging in de groei. Het verschil tussen analoog en satelliet was altijd overduidelijk, dat was voor ons een prachtig verkoopargument. Nog altijd springt de schotel eruit als het gaat om kwaliteit van beeld en geluid, maar het verschil met bijvoorbeeld de digitale kabel is niet meer zo overduidelijk dat je daar massaal nieuwe klanten mee kunt werven” aldus Tensen in de Footprint.

    Om klantbehoud de realiseren gaan de klantenvriendelijkheid en service in de komende maanden nog meer aandacht krijgen. Groot onderdeel van de nieuwe strategie speelt een betere online klantenservice die de klantvriendelijkheid moet gaan vergroten. Onlangs lanceerde CanalDigitaal de eerste fase van de nieuwe online klantenservice op haar website. Daarbij gebruikt met de nieuwe Trinicom T5 software suite. In de komende maanden worden nog meer onderdelen en mogelijkheden van deze Trinicom software online aan bestaande en potentiële nieuwe klanten gepresenteerd. Tensen hierover in Footprint: "We willen onze klanten optimaal laten genieten van onze producten. We hebben nog altijd het product met de beste prijs-prestatieverhouding, daar ben ik van overtuigd. We hadden het al over de beeldkwaliteit. Tel daarbij het aantal kanalen op, de hoeveelheid HD-zenders en de relatief lage prijs en je begrijpt wat ik bedoel: CanalDigitaal is gewoon ‘de slimste keuze’, precies zoals onze slogan zegt.”

    Bij het klantbehoud ziet M7 Group S.A ook een grote rol voor het nieuwe Alles-In-1 aanbod weggelegd. Bestaande klanten kunnen voor 25 euro extra bij CanalDigitaal breedbandinternet en telefonie in dit Alles-In-1 aanbod afnemen. Nieuwe klanten betalen hiervoor € 39,95 per maand. Daarbij wordt de schotelantenne en satellietontvanger – die beiden in bruikleen zijn – gratis geïnstalleerd. Tensen: " In de huidige markt moet je simpelweg een propositie hebben van tv, internet en telefonie. Met name mensen die gaan verhuizen, overwegen om op hun nieuwe adres een alles-in-1-pakket te nemen, want het is makkelijk én goedkoop. Als wij dat niet aanbieden, hebben onze klanten toch de neiging om over te stappen naar, bijvoorbeeld, KPN of Ziggo.”

    Het gehele interview met Rene Tensen is te lezen in de nieuwe gratis Footprint die via de internetsite van ASTRA Benelux te downloaden is.

    CanalDigitaalM7 Group S.AASTRA BeneluxSES ASTRAAlles-In-1

    Reacties

  1. TV-TIP D.B Cooper: Case Closed?

    D.B Cooper: Case Closed?
    History om 20:00 uur
    Een man kaapt in 1971 een vliegtuig, steelt 200.000 dollar, springt uit het toestel met een parachute en blijft veertig jaar lang onvindbaar. Klinkt als een jongensboek, maar het is het echte verhaal van de legendarische overvaller D.B. Cooper.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Louisa & Rosanna: De babyspecial

    Louisa & Rosanna: De babyspecial
    TLC om 20:00 uur
    De Limburgse paradijsvogels Louisa en Rosanna zijn inmiddels de trotse ouders van baby Mikai. En zoals we van het transgenderkoppel gewend zijn, ging het op de wereld zetten van het ventje gepaard met een hoop drama en hilariteit. En dan hebben we het nog niet eens over de bevalling...