1. Nieuws

    Klantverlies Ziggo en UPC na overname

    Na de overname van Ziggo door UPC-eigenaar Liberty Global hebben beide bedrijven klanten verloren. Dat blijkt uit de jaarcijfers 2014 die het Britse mediabedrijf bekend heeft gemaakt.
    Jarco Kriek
    13 februari 2015
    comments 23
    Klantverlies Ziggo en UPC na overname
    Foto: ANP

    Na de overname van Ziggo door UPC-eigenaar Liberty Global hebben beide bedrijven klanten verloren. Dat blijkt uit de jaarcijfers 2014 die het Britse mediabedrijf bekend heeft gemaakt.


    Het was voor de eerste keer dat Ziggo in de kwartaalcijfers van Liberty Global is opgenomen. De overname van Ziggo door het Britse mediabedrijf vond op 11 november plaats. Vanaf dat moment verloren UPC en Ziggo gezamenlijk 26.000 klanten. Het klantverlies was met 15.000 bij Ziggo het grootst. Over het gehele vierde kwartaal was het klantverlies voor beide bedrijven nog groter, namelijk 36.000.

    UPC verliest ook digitale tv-klanten

    Het klantverlies in het vierde kwartaal van met 20.600 het grootst. Daarbij is opvallend dat het kabelbedrijf voor het eerst sinds tijden – naast 17.500 analoge klanten – ook digitale tv-klanten verloor. Het gaat hierbij om 3600 klanten. Een vrijwel gelijk aantal klanten dat ook voor telefoondiensten UPC de rug toekeerde. Ziggo verloor 15.700 analoge tv-klanten, maar boekte wel een stijging van 1500 digitale klanten. Dat beide kabelbedrijven tv-klanten verliezen, is een trend die al langere tijd gaande is. Vooral de concurrentie van IPTV-aanbieders via DSL en glasvezel speelt hierbij een belangrijke rol.

    ZiggoUPCLiberty Globalklantverlieskabelanaloogdigitaaltvtelevisieinternetbellentelefoontelefoniealles-in-1alles in 1overnamefusiekwartaalcijfersjaarcijfers

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live de wedstrijd van de UEFA Champions League: PSV - FC Rostov

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY JASON BOURNE

      Matt Damon is terug en dit keer krijgt de zaak een persoonlijk tintje in Jason Bourne. Totaal TV mag dit spetterende vijfde hoofdstuk van de kaskrakerfranchise vijf keer als Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP What Women Want

    What Women Want
    RTL 8 om 20:29 uur
    Nick Marshall (Mel Gibson) is een echte macho en iedereen zal dat beamen. De enige die daar geen last van heeft, is Nick zelf. Het komt hem juist goed van pas in zijn werk, waar hij via reclames vol babes allerlei producten aan de man brengt. Op de zaak komt een hoge positie vrij en volgens Nick is die baan voor hem. De baan gaat echter naar een vrouw (Helen Hunt) en Nick zet het op een zuipen. Daardoor krijgt hij een ongeluk met gevolgen: hij kan ineens de gedachten van vrouwen horen.

    Zappen.blog.nl