Klantverlies Ziggo vrijwel voorbij
Ziggo heeft in het afgelopen kwartaal bijna geen klanten
meer verloren. Maar omdat het kabelbedrijf de concurrentie met gunstige prijzen
aangaat, wordt er geen winst meer gemaakt.
De grootste groei zit in het aantal internetklanten. In het
tweede kwartaal 2014 werden 25.000 meer internetabonnementen verkocht. In
totaal heeft Ziggo nu 1,97 miljoen internetklanten. Een deel van deze nieuwe
klanten werd door verkoop van meer Alles-in-1-pakketten veroorzaakt. Ziggo werd
door technologiesite Tweakers tot beste internetaanbieder uitgeroepen. Ook
verhoogde het kabelbedrijf enkele maanden geleden de internetsnelheid van de
meeste abonnementen. Ziggo biedt daarnaast internetklanten in het
verzorgingsgebied gratis draadloos internet via WifiSpots. Onlangs werd de
beveiliging van haar wifi-hotspots sterk verbeterd.
Klanten minder waard
Succesvol is de mobiele tak Ziggo Mobiel, dat
sim-only-abonnementen verkoopt. Het aantal klanten steeg met 21.000 tot 84.000
door. Ziggo leed de afgelopen drie maanden een nettoverlies van 29,5 miljoen
euro. Dat komt vooral door een afschrijving van 155 miljoen euro. Zo waardeerde het
kabelbedrijf de waarde van het klantenbestand met dertig miljoen euro af.