1. Nieuws

    KPN bezuinigt op klantcontact en netwerk

    KPN heeft een nieuwe bezuinigingsronde aangekondigd. Het bedrijf wil driehonderd miljoen euro extra bezuinigen. Hierdoor moet het tot tweeduizend banen schrappen.
    Jarco Kriek
    4 februari 2014
    comments 24
    KPN bezuinigt op klantcontact en netwerk
    Foto: ANP
    KPN heeft een nieuwe bezuinigingsronde aangekondigd. Het bedrijf wil driehonderd miljoen euro extra bezuinigen. Hierdoor moet het tot tweeduizend banen – ook in klantprocessen – schrappen.

    De meeste banen verdwijnen bij de onderdelen klantprocessen, netwerken en IT. Ook de klantenservice en storingsmeldingen vallen onder deze bedrijfsonderdelen. Of er specifiek op deze voor consumenten belangrijke bedrijfsonderdelen wordt bezuinigd, is nog niet bekend. KPN maakte de nieuwe bezuinigingsronde bij de presentatie van de jaarcijfers over 2013 bekend. De nieuwe ontslagen komen bovenop de al eerdere ontslagronde die 4650 mensen hun baan kostte. Desondanks leed KPN in 2013 een verlies van 108 miljoen euro. De omzet daalde met veertien procent tot 2,06 miljard euro.
    KPNklantenserviceITnetwerkenbezuinigingontslagontslagrondeglasvezelReggefiberReggeborghkoperdraadVDSLInteractieve TVglasvezelnetwerkenACMDigitenneAlles-in-1triple playtvtelevisietelefooninternet

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Europa League

    UEFA Europa League
    RTL 7 om 19:00 uur
    Europese topclubs nemen het tegen elkaar op in de UEFA Europa League. Het is het sterkste clubtoernooi van Europa na de Champions League en een garantie op memorabele wedstrijden.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BLADE RUNNER 2049

      In Blade Runner 2049 ontdekt een nieuwe ‘blade runner’, politieagent K, een lang verborgen geheim dat chaos kan veroorzaken. K’s ontdekking leidt tot een speurtocht naar de voormalige blade runner Rick Deckard. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een t-shirt en twee bioscoopkaarten.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?