1. Nieuws

    KPN één na grootste digitale televisieaanbieder

    KPN is na Ziggo de grootste digitale televisieaanbieder in Nederland. Via Digitenne, Interactieve TV en mobiele televisie producten heeft KPN nu 835.000 abonnees en streeft het CanalDigitaal voorbij.
    Jarco Kriek
    28 april 2009
    comments 0
    KPN één na grootste digitale televisieaanbieder

    KPN is de één na grootste digitale televisieaanbieder van Nederland. Dat blijkt uit de laatste kwartaalcijfers van het Nederlands mediabedrijf. KPN heeft na het eerste kwartaal 2009 CanalDigitaal voorbij gestreefd. KPN heeft 835.000 betalende televisieabonnees. CanalDigitaal maakt geen kwartaalcijfers bekend maar communiceert via persberichten dat het meer dan 825.000 abonnees heeft. Vooral Digitenne is in Nederland op dit moment razend populair.

    In het afgelopen jaar zag KPN het aantal televisieabonnees met meer dan 282.000 stijgen. Het bedrijf zegt met het huidige aantal van 835.000 abonnees een marktaandeel van 12 procent op de Nederlandse televisiemarkt te hebben. KPN rekent onder haar televisieabonnees alle abonnees van de televisieproducten Digitenne (DVB-T), Interactieve TV (IPTV) en mobiele televisie (DVB-H). In de eerste drie maanden van dit jaar steeg het aantal televisieabonnees bij KPN met 60.000. Daarmee kalft de groei van het aantal televisieabonnees bij KPN enigszins af. De vraag is dan ook of KPN aan het einde van 2009 over de magische grens van één miljoen televisieabonnees heen kan geen. Op dit moment heeft alleen Ziggo meer dan één miljoen digitale televisieabonnees. Belangrijker voor KPN is dat gemiddelde omzet per televisieabonnee het afgelopen jaar met meer dan 16 procent doorsteeg tot ongeveer 7 euro per maand. Vooral op het populairste televisieproduct Digitenne wordt door KPN nog geen winst behaald.

    Voor verdere uitbreiding van het aantal televisieabonnees gaat KPN zich meer richten op Interactieve Televisie. Het bedrijf richt zich daarbij op het aanbieden van zogenaamde Triple Play abonnementen. Naast IPTV wordt dan ook telefonie en internet aangeboden. KPN heeft hiervoor een belang van 41 procent genomen in het glasvezelbedrijf Reggefiber. Inmiddels heeft men via dit bedrijf 330.000 huishoudens in Nederland aangesloten. Van dit aantal zijn er op dit moment 100.000 daadwerkelijk actief. In de komende periode worden nog eens 600.000 huishoudens in Nederland aangesloten op het nieuwe ultramoderne glasvezelnetwerk. KPN gaat deze huishoudens drie Triple Play abonnementen aanbieden die variëren tussen de 65 en 110 euro per maand.

    KPNmobiele TelevisieDigitenneInteractieve TelevisieIPTVZiggoCanalDigitaal

    Reacties

  1. TV-TIP The Invisible Woman

    The Invisible Woman
    NPO 2 om 23:15 uur
    Engeland, 1883. De getrouwde Charles Dickens (Ralph Fiennes) ontmoet op een dag de jonge Nelly (Felicity Jones), een ambitieuze actrice die een rol in één van zijn toneelstukken heeft weten te bemachtigen. Hij is onder de indruk van haar acteertalent én van haar schoonheid. Al gauw wordt ze zijn muze en de focus van zijn passie. Maar geheimhouding van de relatie is de prijs die ze moeten betalen, waardoor Nelly veroordeeld is tot een onzichtbaar bestaan.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Muriel's Wedding

    Muriel's Wedding
    Een om 23:30 uur
    Komedie van Paul J. Hogan Muriel is 23, dik en niet al te snugger. Aan haar vriendinnen heeft ze niets, en haar familie houdt zich voornamelijk bezig met kibbelen. De enige verstrooiing die haar woonplaats biedt zijn de winkels, de waterparken en de Tupperware-demonstraties. Muriel hoopt op de komst van een sprookjesprins die haar zou meenemen. Maar wanneer die te lang op zich laat wachten, besluit Muriel uiteindelijk naar Sydney te trekken om hem zelf te gaan zoeken.