1. Nieuws

    KPN en Ziggo investeren veel geld in Nederlands voetbal

    De twee grootste Alles-in-1 marktpartijen in Nederland zijn KPN en Ziggo. Beide bedrijven gebruiken de Nederlandse Eredivisie om de klantendoelgroep te bereiken.
    Jarco Kriek
    10 november 2014
    comments 6
    KPN en Ziggo investeren veel geld in Nederlands voetbal
    Foto: ANP

    De twee grootste Alles-in-1 marktpartijen in Nederland zijn KPN en Ziggo. Beide bedrijven gebruiken de Nederlandse Eredivisie om de klantendoelgroep te bereiken.

    Ziggo – dat op korte termijn met UPC samengaat – maakte vorige week bekend dat het de komende viereneenhalf jaar de nieuwe hoofdsponsor van Ajax is. Het bedrijf betaalt hiervoor – afhankelijk van de sportieve resultaten van de Amsterdamse voetbalclub – tot tien miljoen euro per jaar. KPN besloot al eerder geld in het Nederlandse voetbal te steken. Sinds dit seizoen is het telecombedrijf weer sponsor van de Eredivisie. Onlangs bracht KPN de Goal Alert-app uit. Hiermee kan de mobiele KPN-klant met een 4G-abonnement doelpunten van de favoriete club direct na het scoren op tablet of smartphone bekijken.

    Investeren in sport belangrijk

    Baptiest Coopmans – beoogd CEO van het fusiebedrijf Ziggo – roept ook andere bedrijven op om de sport te ondersteunen. Bedrijven hebben volgens Coopmans een maatschappelijke rol bij de ondersteuning en sponsoring van sport. Dat geldt niet alleen voor landelijke bedrijven maar ook voor plaatselijke bedrijven bij ondersteuning van lokale sportverenigingen. "Er wordt nu door ons tien miljoen teruggeïnvesteerd in de Nederlandse sport. Daar worden onder meer jeugdspelers van opgeleid waarmee het voetbalniveau in ons land op een hoger niveau komt. Ziggo neemt als een groot Nederlands bedrijf graag de verantwoordelijkheid om een dragende pilaar onder de Nederlandse sport te zijn", aldus Coopmans tegen de Sponsorreport.

    ZiggoKPNUPCLiberty GlobalsportsponsoringEredivisievoetbalAlles-in-1alles in 1tvtelevisieinternettelefoonbellen

    Reacties

  1. TV-TIP The Hoax

    The Hoax
    RTL 8 om 20:30 uur
    Clifford Irving (Richard Gere) is de wanhoop nabij als hij er al in geen jaren in is geslaagd om een succesvol boek te schrijven. Ten einde raad overtuigt hij zijn uitgever - en later ook zichzelf - ervan dat hij is vergekozen om de officiële biografie over Howard Hughes te schrijven. Wat begint als een uitweg voor een schrijver, die op het randje van de vergetelheid staat, eindigt in een schandaal dat uiteindelijk zelfs reikt tot aan het Witte Huis. Overmand door hebzucht en een vurig verlangen naar succes, weet Clifford de wereld te overtuigen, maar op de weg daarnaar toe verliest hij uiteindelijk meer dan hem lief is.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN DEEPWATER HORIZON

      Deepwater Horizon vertelt ‘t waargebeurde verhaal van het grootste olielek ooit in de Golf van Mexico. Deze actiethriller draait vanaf 29 september in de bioscopen: Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes weggeven.

    TV-TIP The Next Boy/Girl Band

    The Next Boy/Girl Band
    SBS6 om 20:30 uur
    In de nieuwe talentenjacht 'The Next Boy/Girl Band' nemen twee teams het tegen elkaar op om dé nieuwe boy- en girlband samen te stellen.

    Zappen.blog.nl