1. Nieuws

    KPN en Ziggo investeren veel geld in Nederlands voetbal

    De twee grootste Alles-in-1 marktpartijen in Nederland zijn KPN en Ziggo. Beide bedrijven gebruiken de Nederlandse Eredivisie om de klantendoelgroep te bereiken.
    Jarco Kriek
    10 november 2014
    comments 6
    KPN en Ziggo investeren veel geld in Nederlands voetbal
    Foto: ANP

    De twee grootste Alles-in-1 marktpartijen in Nederland zijn KPN en Ziggo. Beide bedrijven gebruiken de Nederlandse Eredivisie om de klantendoelgroep te bereiken.

    Ziggo – dat op korte termijn met UPC samengaat – maakte vorige week bekend dat het de komende viereneenhalf jaar de nieuwe hoofdsponsor van Ajax is. Het bedrijf betaalt hiervoor – afhankelijk van de sportieve resultaten van de Amsterdamse voetbalclub – tot tien miljoen euro per jaar. KPN besloot al eerder geld in het Nederlandse voetbal te steken. Sinds dit seizoen is het telecombedrijf weer sponsor van de Eredivisie. Onlangs bracht KPN de Goal Alert-app uit. Hiermee kan de mobiele KPN-klant met een 4G-abonnement doelpunten van de favoriete club direct na het scoren op tablet of smartphone bekijken.

    Investeren in sport belangrijk

    Baptiest Coopmans – beoogd CEO van het fusiebedrijf Ziggo – roept ook andere bedrijven op om de sport te ondersteunen. Bedrijven hebben volgens Coopmans een maatschappelijke rol bij de ondersteuning en sponsoring van sport. Dat geldt niet alleen voor landelijke bedrijven maar ook voor plaatselijke bedrijven bij ondersteuning van lokale sportverenigingen. "Er wordt nu door ons tien miljoen teruggeïnvesteerd in de Nederlandse sport. Daar worden onder meer jeugdspelers van opgeleid waarmee het voetbalniveau in ons land op een hoger niveau komt. Ziggo neemt als een groot Nederlands bedrijf graag de verantwoordelijkheid om een dragende pilaar onder de Nederlandse sport te zijn", aldus Coopmans tegen de Sponsorreport.

    ZiggoKPNUPCLiberty GlobalsportsponsoringEredivisievoetbalAlles-in-1alles in 1tvtelevisieinternettelefoonbellen

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.