1. Nieuws

    KPN en Ziggo stappen nog niet in gepersonaliseerde reclame

    De twee grootste Nederlandse aanbieders KPN en Ziggo hebben volgens eigen zeggen op dit moment nog geen plannen om abonnees gepersonaliseerde tv-reclames aan te bieden.
    Jarco Kriek
    16 september 2016
    comments 2
    KPN en Ziggo stappen nog niet in gepersonaliseerde reclame

    De Belgische aanbieders Telenet en Proximus gaan vanaf volgend jaar wel aan de slag met gepersonaliseerde reclameblokken. Aan de hand van kijkgegevens en interesse van kijkers krijgt men dan op dit profiel uitgekozen reclames tussen programma’s aangeboden. In Nederland hebben KPN en Ziggo op dit moment geen concrete plannen om met gepersonaliseerde tv-reclame te beginnen. De twee Nederlandse aanbieders hebben kennis genomen van de plannen van de Belgische vakbroeders, maar daar blijft het vooralsnog bij.

     

    Autoriteit Persoonsgegevens

    In Nederland houdt de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) Nederlandse tv-aanbieders goed in de gaten op het gebied van het waarborgen van privacy van de kijkers. KPN en Ziggo kregen eerder al waarschuwingen van de toezichthouder. KPN voor het monitoren van kijkgegevens voor meting van kijkcijfers van zenders. Ziggo om bij interactieve tv-decoders kijktips aan klanten te geven.

     

    KPNZiggoAutoriteit PersoonsgegevensAPTelenetProimusreclametvtele isie

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Europa League

    UEFA Europa League
    RTL 7 om 19:00 uur
    Europese topclubs nemen het tegen elkaar op in de UEFA Europa League. Het is het sterkste clubtoernooi van Europa na de Champions League en een garantie op memorabele wedstrijden.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BLADE RUNNER 2049

      In Blade Runner 2049 ontdekt een nieuwe ‘blade runner’, politieagent K, een lang verborgen geheim dat chaos kan veroorzaken. K’s ontdekking leidt tot een speurtocht naar de voormalige blade runner Rick Deckard. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een t-shirt en twee bioscoopkaarten.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?