1. Nieuws

    KPN en Ziggo stappen nog niet in gepersonaliseerde reclame

    De twee grootste Nederlandse aanbieders KPN en Ziggo hebben volgens eigen zeggen op dit moment nog geen plannen om abonnees gepersonaliseerde tv-reclames aan te bieden.
    Jarco Kriek
    16 september 2016
    comments 2
    KPN en Ziggo stappen nog niet in gepersonaliseerde reclame

    De Belgische aanbieders Telenet en Proximus gaan vanaf volgend jaar wel aan de slag met gepersonaliseerde reclameblokken. Aan de hand van kijkgegevens en interesse van kijkers krijgt men dan op dit profiel uitgekozen reclames tussen programma’s aangeboden. In Nederland hebben KPN en Ziggo op dit moment geen concrete plannen om met gepersonaliseerde tv-reclame te beginnen. De twee Nederlandse aanbieders hebben kennis genomen van de plannen van de Belgische vakbroeders, maar daar blijft het vooralsnog bij.

     

    Autoriteit Persoonsgegevens

    In Nederland houdt de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) Nederlandse tv-aanbieders goed in de gaten op het gebied van het waarborgen van privacy van de kijkers. KPN en Ziggo kregen eerder al waarschuwingen van de toezichthouder. KPN voor het monitoren van kijkgegevens voor meting van kijkcijfers van zenders. Ziggo om bij interactieve tv-decoders kijktips aan klanten te geven.

     

    KPNZiggoAutoriteit PersoonsgegevensAPTelenetProimusreclametvtele isie

    Reacties

  1. TV-TIP De slimste mens: De slimsten vs de rest

    De slimste mens: De slimsten vs de rest
    NPO 2 om 20:25 uur
    Dacht je thuis op de bank altijd dat je het beter wist dan die BN'ers? Nou, dan is dit je kans om dat te laten zien. In aanloop naar het elfde seizoen delen acht onbekende landgenoten de komende week het De Slimste mens-strijdtoneel met oud-winnaars en finalisten uit de afgelopen tien seizoenen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Helemaal het einde

    Helemaal het einde
    RTL 4 om 20:30 uur
    Bij de familie Van Wichen is er genoeg verdiend met de stroopwafelbusiness om een bedrag aan het goede doel te schenken. Karel en An bouwen ondertussen gestaag door aan hun Huis met Open Armen, waarbij ze ook afscheid moeten nemen van een aantal vrijwilligers.