1. Nieuws

    KPN en Ziggo stappen nog niet in gepersonaliseerde reclame

    De twee grootste Nederlandse aanbieders KPN en Ziggo hebben volgens eigen zeggen op dit moment nog geen plannen om abonnees gepersonaliseerde tv-reclames aan te bieden.
    Jarco Kriek
    16 september 2016
    comments 2
    KPN en Ziggo stappen nog niet in gepersonaliseerde reclame

    De Belgische aanbieders Telenet en Proximus gaan vanaf volgend jaar wel aan de slag met gepersonaliseerde reclameblokken. Aan de hand van kijkgegevens en interesse van kijkers krijgt men dan op dit profiel uitgekozen reclames tussen programma’s aangeboden. In Nederland hebben KPN en Ziggo op dit moment geen concrete plannen om met gepersonaliseerde tv-reclame te beginnen. De twee Nederlandse aanbieders hebben kennis genomen van de plannen van de Belgische vakbroeders, maar daar blijft het vooralsnog bij.

     

    Autoriteit Persoonsgegevens

    In Nederland houdt de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) Nederlandse tv-aanbieders goed in de gaten op het gebied van het waarborgen van privacy van de kijkers. KPN en Ziggo kregen eerder al waarschuwingen van de toezichthouder. KPN voor het monitoren van kijkgegevens voor meting van kijkcijfers van zenders. Ziggo om bij interactieve tv-decoders kijktips aan klanten te geven.

     

    KPNZiggoAutoriteit PersoonsgegevensAPTelenetProimusreclametvtele isie

    Reacties

  1. TV-TIP Vroege vogels

    Vroege vogels
    NPO 2 om 19:20 uur
    Zoektocht naar de mooiste beelden en bijzondere verhalen uit de Nederlandse natuur.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN DEEPWATER HORIZON

      Deepwater Horizon vertelt ‘t waargebeurde verhaal van het grootste olielek ooit in de Golf van Mexico. Deze actiethriller draait vanaf 29 september in de bioscopen: Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes weggeven.

    TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live de wedstijd van de UEFA Champions League: Borussia Dortmund Real Madrid.