1. Nieuws

    KPN grootste winnaar klantverlies Ziggo

    Het samengaan van UPC en Ziggo tot fusiebedrijf Ziggo is voor concurrent KPN het best uitgepakt. De klanten die Ziggo de rug hebben toegekeerd, zijn vooral bij KPN terechtgekomen.
    Jarco Kriek
    7 augustus 2015
    comments 15
    KPN grootste winnaar klantverlies Ziggo

    Het samengaan van UPC en Ziggo tot fusiebedrijf Ziggo is voor concurrent KPN het best uitgepakt. De klanten die Ziggo de rug hebben toegekeerd, zijn voor het merendeel bij KPN terechtgekomen.


    Ziggo leed in het tweede kwartaal een klantverlies van ruim 56.000. KPN biedt met Interactieve TV via DSL en glasvezel een soortgelijk dienstenaanbod aan. KPN realiseerde in dezelfde periode een stijging van 64.000 klanten bij Interactieve TV. Dat uiteindelijk het totale aantal nieuwe klanten bij de tv-diensten minder is, komt door de blijvende daling van het aantal Digitenne-klanten. Een deel van de bij Digitenne vertrekkende klanten lijkt wel in Interactieve TV een vervangend tv-product gevonden te hebben. Uiteindelijk genereerde KPN een netto winst van 36.000 tv-klanten.

    Hardnekkige concurrentie op Nederlandse markt

    Liberty Global-baas Mike Fries stelde tijdens een uitleg van de kwartaalcijfers aan investeerders dat de Nederlandse consument veeleisend is. Daarnaast heeft Ziggo volgens Fries last van hardnekkige concurrentie van KPN. Liberty Global is eigenaar van het Nederlandse kabelbedrijf Ziggo. Het Britse mediabedrijf verwacht dat Ziggo in het tweede deel van dit jaar beter gaat presteren. De problemen die de fusie van UPC en Ziggo met zich mee brachten, lijken onder controle. Daarnaast heeft de marketing van Ziggo in het tweede kwartaal vrijwel stilgestaan. Ziggo is nu echter weer met actieve productpromotie begonnen. Het doel daarbij is om bestaande klanten aan zich te blijven binden en klanten terug te winnen die het bedrijf de rug hebben toegekeerd.

    ZiggoUPCLiberty GlobalKPNklantverliesfusiekabelglasvezelDSLVDSLInteractieve TVDigitennetvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenalles-in-1alles in 1triple playduo play

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl