1. Nieuws

    KPN grootste winnaar klantverlies Ziggo

    Het samengaan van UPC en Ziggo tot fusiebedrijf Ziggo is voor concurrent KPN het best uitgepakt. De klanten die Ziggo de rug hebben toegekeerd, zijn vooral bij KPN terechtgekomen.
    Jarco Kriek
    7 augustus 2015
    comments 15
    KPN grootste winnaar klantverlies Ziggo

    Het samengaan van UPC en Ziggo tot fusiebedrijf Ziggo is voor concurrent KPN het best uitgepakt. De klanten die Ziggo de rug hebben toegekeerd, zijn voor het merendeel bij KPN terechtgekomen.


    Ziggo leed in het tweede kwartaal een klantverlies van ruim 56.000. KPN biedt met Interactieve TV via DSL en glasvezel een soortgelijk dienstenaanbod aan. KPN realiseerde in dezelfde periode een stijging van 64.000 klanten bij Interactieve TV. Dat uiteindelijk het totale aantal nieuwe klanten bij de tv-diensten minder is, komt door de blijvende daling van het aantal Digitenne-klanten. Een deel van de bij Digitenne vertrekkende klanten lijkt wel in Interactieve TV een vervangend tv-product gevonden te hebben. Uiteindelijk genereerde KPN een netto winst van 36.000 tv-klanten.

    Hardnekkige concurrentie op Nederlandse markt

    Liberty Global-baas Mike Fries stelde tijdens een uitleg van de kwartaalcijfers aan investeerders dat de Nederlandse consument veeleisend is. Daarnaast heeft Ziggo volgens Fries last van hardnekkige concurrentie van KPN. Liberty Global is eigenaar van het Nederlandse kabelbedrijf Ziggo. Het Britse mediabedrijf verwacht dat Ziggo in het tweede deel van dit jaar beter gaat presteren. De problemen die de fusie van UPC en Ziggo met zich mee brachten, lijken onder controle. Daarnaast heeft de marketing van Ziggo in het tweede kwartaal vrijwel stilgestaan. Ziggo is nu echter weer met actieve productpromotie begonnen. Het doel daarbij is om bestaande klanten aan zich te blijven binden en klanten terug te winnen die het bedrijf de rug hebben toegekeerd.

    ZiggoUPCLiberty GlobalKPNklantverliesfusiekabelglasvezelDSLVDSLInteractieve TVDigitennetvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenalles-in-1alles in 1triple playduo play

    Reacties

  1. TV-TIP Octopussy

    Octopussy
    RTL 7 om 20:30 uur
    De Britse geheim agent James Bond doet onderzoek naar de moord op een collega-agent die dood werd aangetroffen met een zeer kostbaar Fabergé-ei in zijn bezit. Tijdens een veiling van Fabergé-eieren komt Bond op het spoor van een Afghaanse prins, die betrokken blijkt te zijn bij een geheime smokkeloperatie. Door de prins te volgen, ontdekt Bond uiteindelijk een geheim complot om een nucleaire bom te laten ontploffen in een Amerikaanse luchtmachtbasis. Om de aanslag te voorkomen, schakelt Bond de hulp in van een rondreizend circusgezelschap dat wordt geleid door Octopussy.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP The Sum of All Fears

    The Sum of All Fears
    RTL 8 om 20:31 uur
    Een terreurgroep is van plan om een oorlog te ontketenen tussen Amerika en Rusland. De enige persoon die dit kan voorkomen is CIA-analist Jack Ryan, maar niemand lijkt te willen luisteren naar hem, waardoor een kernoorlog steeds dichterbij komt.