1. Nieuws

    KPN heeft 1,4 miljoen tv-abonnees

    In Nederland keken aan het einde van 2011 1,4 miljoen huishoudens naar digitale televisie van KPN. KPN zegt dat men op dit moment een marktaandeel van 17 procent op de Nederlandse tv-markt heeft.
    Jarco Kriek
    24 januari 2012
    comments 0
    KPN heeft 1,4 miljoen tv-abonnees

    In Nederland keken aan het einde van 2011 1,4 miljoen huishoudens naar digitale televisie van KPN. Dat heeft het bedrijf vandaag bekend gemaakt. KPN zegt dat men op dit moment een marktaandeel van 17 procent op de Nederlandse tv-markt heeft.

    De trend dat steeds minder huishoudens naar digitale televisie via Digitenne kijken, heeft zich ook in het vierde kwartaal van 2011 doorgezet. Dat is begrijpelijk: in de Nederlandse huishoudens wordt steeds vaker gekeken op tv-toestellen met een groot beeldformaat. Hierop is duidelijk te zien dat de beeldkwaliteit van Digitenne te wensen overlaat. Digitenne wordt dan ook steeds meer gezien als televisie voor op de slaapkamer of elders in huis. Over geheel 2011 daalde het aantal abonnees van Digitenne van 895.000 naar 827.000. In het afgelopen kwartaal raakte Digitenne 26.000 abonnees kwijt.

    Tegen de daling van het aantal Digitenne-abonnees staat wel een grote stijging van het aantal klanten die via glasvezel en DSL naar het tv-product Interactieve TV van KPN kijken. Aan het einde van het vierde kwartaal 2011 bedroeg dit aantal 573.000. In de laatste drie maanden van 2011 zag KPN het aantal Interactieve TV klanten met 84.000 stijgen. Naast een aantal KPN-klanten dat van Digitenne naar Interactieve TV overstapte, wordt deze groei vooral geboekt door de snellere uitrol van glasvezelnetwerken in Nederland. Naast glasvezel kan men KPN Interactieve TV ook verkrijgen via ADSL- en VDSL-kopernetwerken.

    Over het gehele jaar 2011 gezien boekte KPN op de tv-markt een marktaandeelwinst van 2 procent. Lag het marktaandeel aan het einde van 2010 nog op 15 procent, inmiddels is dit aan het einde van 2011 naar 17 procent gestegen. Daarmee heeft KPN zijn tweede positie op de Nederlandse tv-markt verstevigd. Ziggo blijft met bijna het dubbele aantal tv-abonnees – zowel analoog als digitaal – met flinke voorsprong de grootste tv-aanbieder van Nederland.

    KPNInteractieve TVDigitennetelevisiemarktdigitaalZiggo

    Reacties

  1. TV-TIP I Could Never Be Your Woman

    I Could Never Be Your Woman
    RTL 8 om 20:30 uur
    Jeannie (Sarah Alexander), de assistente van haar tv-show, maakt Rosie het leven zuur en haar seksistische baas (Fred Willard) wil de show het liefst vervangen voor een reality show. Thuis zit Rosie?s dochter Izzie (Saoirse Ronan) midden in de puberteit en ruilt haar barbiepoppen in voor Dylan, een jongen van school. Wanneer de getalenteerde jonge acteur Adam Perl (Paul Rudd) binnenloopt bij de casting voor Rosie?s show is zij meteen verkocht. Ondanks het gevecht tegen haar gevoelens steelt Adam de show en lacht hij Rosie het bed in. Overtuigd dat de relatie gedoemd is te mislukken door het leeftijdsverschil en met de gedachte dat Adam haar gebruikt heeft voor zijn eigen carri?re zet Rosie een punt achter de relatie. Adam denkt daar echter heel anders over.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP Fast & Furious

    Fast & Furious
    Veronica om 20:30 uur
    De voortvluchtige ex-bajes-klant Dom Toretto (Vin Diesel) wordt opnieuw geconfronteerd met agent Brian O’Conner (Paul Walker). Ze gaan terug naar de straten waar het allemaal is begonnen. In dit deel worden Dom en Brian gedwongen om samen te werken: ze krijgen te maken met een gezamenlijke vijand. Ze moeten een gevaarlijke deal sluiten om deze te slim af te zijn. Wat leidt tot spectacularie achtervolgingen en gevaarlijke stunts. Uiteindelijk vinden die twee vroegere tegenstanders de enige juiste manier om wraak te nemen.

    Zappen.blog.nl