1. Nieuws

    KPN heeft 1,4 miljoen tv-abonnees

    In Nederland keken aan het einde van 2011 1,4 miljoen huishoudens naar digitale televisie van KPN. KPN zegt dat men op dit moment een marktaandeel van 17 procent op de Nederlandse tv-markt heeft.
    Jarco Kriek
    24 januari 2012
    comments 0
    KPN heeft 1,4 miljoen tv-abonnees

    In Nederland keken aan het einde van 2011 1,4 miljoen huishoudens naar digitale televisie van KPN. Dat heeft het bedrijf vandaag bekend gemaakt. KPN zegt dat men op dit moment een marktaandeel van 17 procent op de Nederlandse tv-markt heeft.

    De trend dat steeds minder huishoudens naar digitale televisie via Digitenne kijken, heeft zich ook in het vierde kwartaal van 2011 doorgezet. Dat is begrijpelijk: in de Nederlandse huishoudens wordt steeds vaker gekeken op tv-toestellen met een groot beeldformaat. Hierop is duidelijk te zien dat de beeldkwaliteit van Digitenne te wensen overlaat. Digitenne wordt dan ook steeds meer gezien als televisie voor op de slaapkamer of elders in huis. Over geheel 2011 daalde het aantal abonnees van Digitenne van 895.000 naar 827.000. In het afgelopen kwartaal raakte Digitenne 26.000 abonnees kwijt.

    Tegen de daling van het aantal Digitenne-abonnees staat wel een grote stijging van het aantal klanten die via glasvezel en DSL naar het tv-product Interactieve TV van KPN kijken. Aan het einde van het vierde kwartaal 2011 bedroeg dit aantal 573.000. In de laatste drie maanden van 2011 zag KPN het aantal Interactieve TV klanten met 84.000 stijgen. Naast een aantal KPN-klanten dat van Digitenne naar Interactieve TV overstapte, wordt deze groei vooral geboekt door de snellere uitrol van glasvezelnetwerken in Nederland. Naast glasvezel kan men KPN Interactieve TV ook verkrijgen via ADSL- en VDSL-kopernetwerken.

    Over het gehele jaar 2011 gezien boekte KPN op de tv-markt een marktaandeelwinst van 2 procent. Lag het marktaandeel aan het einde van 2010 nog op 15 procent, inmiddels is dit aan het einde van 2011 naar 17 procent gestegen. Daarmee heeft KPN zijn tweede positie op de Nederlandse tv-markt verstevigd. Ziggo blijft met bijna het dubbele aantal tv-abonnees – zowel analoog als digitaal – met flinke voorsprong de grootste tv-aanbieder van Nederland.

    KPNInteractieve TVDigitennetelevisiemarktdigitaalZiggo

    Reacties

  1. TV-TIP How She Move

    How She Move
    RTL 8 om 20:29 uur
    De talentvolle en intelligente Raya Green kreeg als enige in haar familie de kans om uit haar misdaadvolle buurt te komen en wordt aangenomen op een exclusieve school. Als haar zus aan een drugsoverdosis overlijdt, moet Raya echter van haar sjieke school af en terug naar haar oude buurt. Dat valt niet mee, vooral omdat haar oude vrienden haar als een verrader zien omdat zij hun buurt verliet. Om aan deze ellende te ontsnappen, doet Raya mee aan een danswedstrijd met $50.000 prijzengeld, in de hoop dat haar leven zal veranderen.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Captain Phillips

    Captain Phillips
    RTL 7 om 20:30 uur
    De film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal en het boek A Captain’s Duty: Somali Pirates, Navy SEALs, and Dangerous Days at Sea van Richard Phillips, gespeeld door Tom Hanks. Het Amerikaanse vrachtschip MV Maersk Alabama werd in 2009 vlak voor de Somalische kust overvallen door een kleine boot piraten die uit het niets opdoken. De bemanning kon de aanval niet afweren, maar de kapitein zette alles op alles om zijn bemanningsleden te beschermen. De focus van de film ligt op het samenspel tussen Captain Phillips en Muse, de piraat die de rol van kapitein overneemt als hij het schip kaapt. Wanneer de situatie steeds meer uit de hand loopt en wanneer het schip steeds dichter bij de kust komt, zien de mannen in dat deze krachtmeting voor beide partijen grote gevolgen zal hebben. 

    Zappen.blog.nl