1. Nieuws

    KPN heeft meer dan 500.000 ITV tv-klanten

    Het meer complete KPN-televisieproduct Interactieve TV (iTV) gaat op weg om het steeds minder afgenomen KPN-televisieproduct Digitenne in klantenaantal te evenaren. Gisteren schreef KPN de 500.000-ste iTV-klant in.
    Jarco Kriek
    29 oktober 2011
    comments 0
    KPN heeft meer dan 500.000 ITV tv-klanten

    Het meer complete KPN-televisieproduct Interactieve TV (iTV) gaat op weg om het steeds minder afgenomen KPN-televisieproduct Digitenne in klantenaantal te evenaren. Gisteren schreef KPN de 500.000-ste iTV-klant in.

    Op 30 september had KPN nog 489.000 iTV-klanten. Dat blijkt uit de cijfers over het derde kwartaal die KPN deze week bekend maakte. In minder dan één maand zijn daar dus 11.000 iTV-klanten bijgekomen. Door de sterke stijging van het aantal iTV-klanten en de blijvend doorzettende daling van het aantal Digitenne-klanten lijkt iTV de potentie te hebben om het best verkochte KPN-televisieproduct te worden. Dat is overigens logisch. Zowel kwalitatief als kwantitatief is iTV veel beter dan Digitenne.

    Gisteren werd de 500.000-ste iTV-klant in de KPN winkel in op het Dordtse Statenplein verwelkomd. Om deze mijlpaal te vieren ontving de nietsvermoedende nieuwe iTV-klant van KPN gratis een Sony Bravia EX52 LED televisie. De reden voor de overstap naar iTV van deze klant is overigens een veel gehoorde: "Ik kwam eigenlijk bij de KPN winkel om mijn kapotte Digitenne smartcard te laten vervangen. In de winkel zag de medewerkster dat ik verschillende abonnementen van KPN heb die ik beter kan bundelen tot een Alles-in-één pakket over glasvezel. Ik verwacht dat ik straks sneller internet heb én scherper beeld.”

    Het is ook de gebruikelijke strategie die KPN al enige tijd gebruikt. Het bedrijf wil klanten van het budget tv-product Digitenne migreren naar het beter Interactieve TV. Dat is niet alleen voor de klant een goede vervolgstap in de manier waarop digitale televisie bekeken wordt. Ook voor KPN is dit gunstig. De klantenbesteding wordt namelijk hierdoor hoger wat natuurlijk gunstiger voor KPN is. Dat komt niet alleen door de hogere maandlasten maar ook door extra inkomsten uit HDTV, aanvullende pakketten en Video on Demand dit bij iTV in tegenstelling tot Digitenne kunnen worden gegenereerd. Dat deze strategie werkt blijkt wel uit recente cijfers die KPN bekend heeft gemaakt. Aan het begin van dit jaar had KPN nog 302.000 iTV-klanten. Binnen 10 maanden is dit aantal al naar 500.000 gestegen. De verwachting is dan ook dat KPN in 2011 rond de 250.000 nieuwe iTV-klanten in de boeken heeft geschreven.

    KPN heeft op dit moment – iTV en Digitenne samen opgeteld – meer dan 1,3 miljoen tv-klanten en heeft hiermee een marktaandeel op de Nederlandse tv-markt van 17 procent. KPN verwacht voor 2012 nog een sterke groei van Interactieve TV en hoopt hierdoor een nog sterkere positie op de Nederlandse tv-markt te krijgen. Ziggo is de marktleider en zal dat gezien het aantal tv-klanten nog enige tijd blijven.

    KPNInteractieve TViTVDigitennedigitale televisieglasvezelFTTHZiggo

    Reacties

  1. TV-TIP Bride Wars

    Bride Wars
    Net5 om 20:30 uur
    Vriendinnen Liv en Emma dromen al van kleins af aan van een sprookjeshuwelijk in het chique Plaza-hotel in New York. De ellende begint als het feest van beide meiden per ongeluk op dezelfde dag wordt ingepland. Dat vormt het begin van een vete die gruwelijk uit de klauwen loopt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD LUCIFER S1

      Lucifer vertelt het verhaal van de duivel die verveeld is geraakt en besluit een nieuw leven in Los Angeles op te bouwen. De charismatische Lucifer vermaakt zich met zijn drie grote passies: wijn, vrouwen en muziek. Totaal TV mag het eerste seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP De Verenigde Staten van Eva

    De Verenigde Staten van Eva
    NPO 1 om 22:15 uur
    De zege van Donald Trump verraste de hele wereld. De gevestigde orde verloor de macht en de kiezer die zich lange tijd niet gehoord voelde, kreeg eindelijk een stem. Maar wat betekent zijn presidentschap voor het leven van de 'gewone' Amerikaan.