1. Nieuws

    KPN heeft meer dan 500.000 ITV tv-klanten

    Het meer complete KPN-televisieproduct Interactieve TV (iTV) gaat op weg om het steeds minder afgenomen KPN-televisieproduct Digitenne in klantenaantal te evenaren. Gisteren schreef KPN de 500.000-ste iTV-klant in.
    Jarco Kriek
    29 oktober 2011
    comments 0
    KPN heeft meer dan 500.000 ITV tv-klanten

    Het meer complete KPN-televisieproduct Interactieve TV (iTV) gaat op weg om het steeds minder afgenomen KPN-televisieproduct Digitenne in klantenaantal te evenaren. Gisteren schreef KPN de 500.000-ste iTV-klant in.

    Op 30 september had KPN nog 489.000 iTV-klanten. Dat blijkt uit de cijfers over het derde kwartaal die KPN deze week bekend maakte. In minder dan één maand zijn daar dus 11.000 iTV-klanten bijgekomen. Door de sterke stijging van het aantal iTV-klanten en de blijvend doorzettende daling van het aantal Digitenne-klanten lijkt iTV de potentie te hebben om het best verkochte KPN-televisieproduct te worden. Dat is overigens logisch. Zowel kwalitatief als kwantitatief is iTV veel beter dan Digitenne.

    Gisteren werd de 500.000-ste iTV-klant in de KPN winkel in op het Dordtse Statenplein verwelkomd. Om deze mijlpaal te vieren ontving de nietsvermoedende nieuwe iTV-klant van KPN gratis een Sony Bravia EX52 LED televisie. De reden voor de overstap naar iTV van deze klant is overigens een veel gehoorde: "Ik kwam eigenlijk bij de KPN winkel om mijn kapotte Digitenne smartcard te laten vervangen. In de winkel zag de medewerkster dat ik verschillende abonnementen van KPN heb die ik beter kan bundelen tot een Alles-in-één pakket over glasvezel. Ik verwacht dat ik straks sneller internet heb én scherper beeld.”

    Het is ook de gebruikelijke strategie die KPN al enige tijd gebruikt. Het bedrijf wil klanten van het budget tv-product Digitenne migreren naar het beter Interactieve TV. Dat is niet alleen voor de klant een goede vervolgstap in de manier waarop digitale televisie bekeken wordt. Ook voor KPN is dit gunstig. De klantenbesteding wordt namelijk hierdoor hoger wat natuurlijk gunstiger voor KPN is. Dat komt niet alleen door de hogere maandlasten maar ook door extra inkomsten uit HDTV, aanvullende pakketten en Video on Demand dit bij iTV in tegenstelling tot Digitenne kunnen worden gegenereerd. Dat deze strategie werkt blijkt wel uit recente cijfers die KPN bekend heeft gemaakt. Aan het begin van dit jaar had KPN nog 302.000 iTV-klanten. Binnen 10 maanden is dit aantal al naar 500.000 gestegen. De verwachting is dan ook dat KPN in 2011 rond de 250.000 nieuwe iTV-klanten in de boeken heeft geschreven.

    KPN heeft op dit moment – iTV en Digitenne samen opgeteld – meer dan 1,3 miljoen tv-klanten en heeft hiermee een marktaandeel op de Nederlandse tv-markt van 17 procent. KPN verwacht voor 2012 nog een sterke groei van Interactieve TV en hoopt hierdoor een nog sterkere positie op de Nederlandse tv-markt te krijgen. Ziggo is de marktleider en zal dat gezien het aantal tv-klanten nog enige tijd blijven.

    KPNInteractieve TViTVDigitennedigitale televisieglasvezelFTTHZiggo

    Reacties

  1. TV-TIP How Do You Know

    How Do You Know
    RTL 8 om 20:32 uur
    Lisa, de sterspeelster van het Amerikaanse softbalteam, wordt van het ene op het andere moment uit het team gezet. Zakenman George is zojuist uit zijn vaders bedrijf gegooid wegens vermeende fraude. Beiden weten niet wat ze nu met hun leven aan moeten en proberen hun toevlucht te zoeken in de liefde. Ook op dat vlak wil het niet bepaald vlotten, totdat ze elkaar ontmoeten via gezamenlijke vrienden. Hun eerste date verloopt rampzalig en het maximaal haalbare lijkt vriendschap, maar de liefde blijkt lastig te voorspellen.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP 2Doc: The Gamechangers

    2Doc: The Gamechangers
    NPO 2 om 22:55 uur
    Brabantse startup-boys zijn er van overtuigd dat ze met hun revolutionaire handschoen de gamewereld op zijn kop gaan zetten. De weg naar succes in Silicon Valley is lang en hard.

    Zappen.blog.nl