KPN heeft meer dan miljoen klanten met Interactieve TV
KPN heeft meer dan één miljoen klanten die bij het telecombedrijf het tv-product Interactieve TV afnemen. Het gaat hierbij om een optelsom van klanten van KPN, Telfort en XS4All.
Jarco Kriek
1 februari 2013
KPN heeft meer dan één miljoen klanten die bij het
telecombedrijf het tv-product Interactieve TV afnemen. Het gaat hierbij om een
optelsom van de Interactieve TV-klanten van KPN en de dochterbedrijven Telfort en
XS4All.
KPN zegt in totaal ruim 1,7 miljoen tv-klanten te hebben.
Hiervan kijken meer dan één miljoen klanten via internet met Interactieve TV
naar tv-programma’s. Joost Farweck – Managing Director KPN Nederland – over de
snelle groei van Interactieve TV: "Ik ben blij met deze bereikte mijlpaal.
Hieruit blijkt dat de vraag naar ons televisieproduct op de Nederlandse markt
is toegenomen. KPN verstevigt daardoor ook zijn marktposities. In de toekomst
zullen wij op de vraag van onze klanten naar de beste en meest innovatieve
producten blijven inspelen."
Interactieve TV bestaat zes jaar
Sinds de introductie in 2006 heeft KPN vele diensten
toegevoegd om de kwaliteit van zijn Interactieve TV-product voor de
verschillende merken te verbeteren. Zo werden in 2012 Interactieve TV Online en
WebTV geïntroduceerd. Met deze diensten kunnen klanten ook in huis Interactieve
TV op de laptop, tablet of smartphone kijken. Verder is afgelopen jaar het
zenderaanbod uitgebreid, onder meer met HD-kanalen en de populaire Amerikaanse
zender HBO. Onlangs zijn hier nog TNT en Investigation Discovery aan toegevoegd.
Op dit moment moderniseert KPN het bestaande kopernetwerk met nieuwe
technologieën en investeert flink in de uitrol van glasvezel. Op deze manier
kunnen klanten nu en in de toekomst profiteren van hoge internetsnelheden en
Interactieve TV.
KPNTelfortXS4AllInteractieve TVglasvezelDSLADSLVDSLDigitenne