1. Nieuws

    KPN Interactieve TV blijft gestaag groeien

    KPN heeft twee miljoen tv-klanten. Het tv-product Interactieve TV zorgt voor de groei. KPN moet wel steeds meer met prijzen stunten om nieuwe tv-klanten binnen te halen.
    Jarco Kriek
    26 april 2014
    comments 13
    KPN Interactieve TV blijft gestaag groeien
    Foto: ANP

    KPN heeft twee miljoen tv-klanten. Het tv-product Interactieve TV zorgt voor de groei. KPN moet wel steeds meer met prijzen stunten om nieuwe tv-klanten binnen te halen.

    Het aantal KPN tv-klanten steeg in het eerste kwartaal van 2014 met 27.000 naar 1.980.000. Hiervan nemen 1.424.000 het tv-product Interactieve TV af. Dat is een stijging van 62.000 ten opzichte van drie maanden eerder. Digitenne – het tweede tv-product van KPN – blijft in een neerwaartse spiraal. KPN schaart Digitenne in de kwartaalcijfers in de categorie ‘tv overige’. Hieronder vallen ook enkele duizenden klanten die via overgenomen glasvezelserviceproviders alleen analoge televisie afnemen. KPN ziet in deze categorie het aantal klanten met 35.000 dalen en tot 556.000 verdampen.

    Minder omzet

    De concurrentie op de Nederlandse tv-markt is zo groot dat KPN – net als andere aanbieders – veel dure promotionele activiteiten moet ontplooien. Mede hierdoor daalde de omzet in het segment Consument Thuis waaronder de tv-activiteiten van KPN vallen. De groeiende concurrentie zorgt er ook voor dat de stijging van het aantal Interactieve TV-klanten bij KPN afvlakt. In het laatste kwartaal van 2013 was er een stijging van 80.000. In het eerste kwartaal van 2014 liep dit tot 62.000 terug.

    KPNInteractieve TVDigitennetelevisietvglasvezelADSLVDSLDSLconcurrentie

    Reacties

  1. TV-TIP Koken met Van Boven

    Koken met Van Boven
    NPO 2 om 19:55 uur
    Makreel uit eigen zee is o zo lekker, maar ook o zo ondergewaardeerd in de Nederlandse keuken. En dat is onterecht vindt Yvette. Zij vindt hem lekkerder dan de geïmporteerde witte vis die we wel vaker op ons bord laten verschijnen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S6 

      Girls, over het hectische leven van vier vrouwelijke twintigers is terug voor het zesde seizoen. Vriendinnen Hannah, Marnie, Jessa en Shoshanna proberen nog altijd achter de zin van het leven te komen. Totaal TV mag de dvd van dit laatste seizoen vijf keer weggeven.

    TV-TIP Aanmodderfakker

    Aanmodderfakker
    NPO 3 om 20:30 uur
    De lamzak en eeuwige student Thijs (32) sloft door zijn leven dat gevuld is met bier, vrouwen, hangen met zijn huisgenoot en een beetje werken in een sfeerloze mediagigant. Het studerende leven is duur en Thijs laat zich dan ook regelmatig wat geld en Tupperware bakjes met eten toestoppen door zijn moeder. Dat Thijs al jaren geen collegezaal meer van binnen heeft gezien laat hij voor het gemak achterwege. Al met al is Thijs best tevreden met zijn relaxte leven. Lisa (16) is een meisje met ambities en een uitgestippeld plan voor het leven. Als ze Thijs kust, gaat hij voor de bijl. Vanaf dat moment zoekt hij haar overal op. Lisa boort een onbewuste onvrede aan over het feit dat hij van alle kanten wordt ingehaald door mensen die wel iets van hun leven maken.