1. Nieuws

    KPN Interactieve TV blijft gestaag groeien

    KPN heeft twee miljoen tv-klanten. Het tv-product Interactieve TV zorgt voor de groei. KPN moet wel steeds meer met prijzen stunten om nieuwe tv-klanten binnen te halen.
    Jarco Kriek
    26 april 2014
    comments 13
    KPN Interactieve TV blijft gestaag groeien
    Foto: ANP

    KPN heeft twee miljoen tv-klanten. Het tv-product Interactieve TV zorgt voor de groei. KPN moet wel steeds meer met prijzen stunten om nieuwe tv-klanten binnen te halen.

    Het aantal KPN tv-klanten steeg in het eerste kwartaal van 2014 met 27.000 naar 1.980.000. Hiervan nemen 1.424.000 het tv-product Interactieve TV af. Dat is een stijging van 62.000 ten opzichte van drie maanden eerder. Digitenne – het tweede tv-product van KPN – blijft in een neerwaartse spiraal. KPN schaart Digitenne in de kwartaalcijfers in de categorie ‘tv overige’. Hieronder vallen ook enkele duizenden klanten die via overgenomen glasvezelserviceproviders alleen analoge televisie afnemen. KPN ziet in deze categorie het aantal klanten met 35.000 dalen en tot 556.000 verdampen.

    Minder omzet

    De concurrentie op de Nederlandse tv-markt is zo groot dat KPN – net als andere aanbieders – veel dure promotionele activiteiten moet ontplooien. Mede hierdoor daalde de omzet in het segment Consument Thuis waaronder de tv-activiteiten van KPN vallen. De groeiende concurrentie zorgt er ook voor dat de stijging van het aantal Interactieve TV-klanten bij KPN afvlakt. In het laatste kwartaal van 2013 was er een stijging van 80.000. In het eerste kwartaal van 2014 liep dit tot 62.000 terug.

    KPNInteractieve TVDigitennetelevisietvglasvezelADSLVDSLDSLconcurrentie

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl