1. Nieuws

    KPN Interactieve TV blijft gestaag groeien

    KPN heeft twee miljoen tv-klanten. Het tv-product Interactieve TV zorgt voor de groei. KPN moet wel steeds meer met prijzen stunten om nieuwe tv-klanten binnen te halen.
    Jarco Kriek
    26 april 2014
    comments 13
    KPN Interactieve TV blijft gestaag groeien
    Foto: ANP

    KPN heeft twee miljoen tv-klanten. Het tv-product Interactieve TV zorgt voor de groei. KPN moet wel steeds meer met prijzen stunten om nieuwe tv-klanten binnen te halen.

    Het aantal KPN tv-klanten steeg in het eerste kwartaal van 2014 met 27.000 naar 1.980.000. Hiervan nemen 1.424.000 het tv-product Interactieve TV af. Dat is een stijging van 62.000 ten opzichte van drie maanden eerder. Digitenne – het tweede tv-product van KPN – blijft in een neerwaartse spiraal. KPN schaart Digitenne in de kwartaalcijfers in de categorie ‘tv overige’. Hieronder vallen ook enkele duizenden klanten die via overgenomen glasvezelserviceproviders alleen analoge televisie afnemen. KPN ziet in deze categorie het aantal klanten met 35.000 dalen en tot 556.000 verdampen.

    Minder omzet

    De concurrentie op de Nederlandse tv-markt is zo groot dat KPN – net als andere aanbieders – veel dure promotionele activiteiten moet ontplooien. Mede hierdoor daalde de omzet in het segment Consument Thuis waaronder de tv-activiteiten van KPN vallen. De groeiende concurrentie zorgt er ook voor dat de stijging van het aantal Interactieve TV-klanten bij KPN afvlakt. In het laatste kwartaal van 2013 was er een stijging van 80.000. In het eerste kwartaal van 2014 liep dit tot 62.000 terug.

    KPNInteractieve TVDigitennetelevisietvglasvezelADSLVDSLDSLconcurrentie

    Reacties

  1. TV-TIP Penguins on a Plane: Great Animal Moves

    Penguins on a Plane: Great Animal Moves
    Animal Planet om 14:35 uur
    Een groep ezelspinguïns wordt overgebracht van Nieuw-Zeeland naar het National Sea Life Centre in Birmingham. Ook zie je hoe een nijlpaard wordt vervoerd.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP Red

    Red
    RTL 7 om 20:30 uur
    Frank Moses (Bruce Willis) en zijn collega’s (Morgan Freeman, John Malkovich en Helen Mirren) waren tot voor kort het topteam van de CIA. Maar omdat ze teveel geheimen kennen staan ze nu aan de top van de CIA dodenlijst. Het eerste team dat bij Frank op de stoep staat wordt echter moeiteloos uitgeschakeld. Tijd om het dreamteam weer bij elkaar te brengen voor een stevige wraakactie! Op de dag dat gewapende CIA agenten het huis van Frank Moses binnendringen blijkt dat die nog niets van zijn tijd bij de elite killers is verleerd. Frank schakelt met gemak zijn aanvallers uit en draait de rollen om. Hij ontdekt dat de nieuwe CIA-directeur (Karl Urban) het op zijn hele voormalige team voorzien heeft. Met zijn vriendin Sarah (Mary-Louise Parker) op sleeptouw brengt hij de gepensioneerde leden weer bij elkaar. Blij er weer eens flink tegenaan te kunnen, zetten ze al hun gezamenlijke kennis, ervaring en onvergankelijke teamspirit in om hun aanvallers steeds één stap voor te blijven. De reünie loopt uit op een onwaarschijnlijke operatie waarbij ze er niet voor terugdeinzen om in te breken in het CIA-hoofdkwartier.

    Zappen.blog.nl