1. Nieuws

    KPN Interactieve TV succesvol door meer Alles-in-1

    KPN heeft in Nederland een marktaandeel van 24 procent. Het tv-product Interactieve TV is succesvol. Dit komt hoofdzakelijk door de verkoop van meer Alles-in-1-abonnementen.
    Jarco Kriek
    23 juli 2013
    comments 0
    KPN Interactieve TV succesvol door meer Alles-in-1
    Foto: ANP

    KPN heeft in Nederland een marktaandeel van 24 procent. Het tv-product Interactieve TV is succesvol. Dit komt hoofdzakelijk door de verkoop van meer Alles-in-1-abonnementen.

    In het tweede kwartaal 2013 steeg het aantal tv-klanten – een combinatie van Interactieve TV, Digitenne en analoge tv via glasvezelnetwerken – met 40.000 naar 1.885.000. Dit kwam vooral door het tv-product Interactieve TV. Het aantal klanten dat via internet bij KPN naar tv kijkt, steeg met 82.000 naar 1.210.000. De meeste nieuwe Interactieve TV-klanten kijken via de oudere koperdraadtechnieken ADSL en VDSL. Glasvezel blijft met 30.000 klanten enigszins achter. Dit terwijl in Nederland steeds meer Reggefiber-glasvezelnetwerken actief zijn geworden. Door de minder snelle groei van het aantal KPN glasvezel-klanten daalde de penetratie van actieve aansluitingen met een KPN-abonnement van 30 naar 29 procent. De daling van het aantal Digitenne-abonnees blijft doorzetten.

    Meer Alles-in-1-abonnement

    De stijging van het aantal tv-abonnees bij KPN komt mede door een stijging van de verkoop van meer Alles-in-1-abonnementen door breedbandinternet-klanten. Van deze klantengroep neemt 42 procent – een stijging met twee procent ten opzichte van vorig kwartaal – een Alles-in-1-abonnement af. Naast internet bestaan dit soort abonnementen uit Interactieve TV, vaste telefonie en in sommige gevallen ook mobiele telefonie. Het aantal Alles-in-1-abonnementen steeg met 54.000 naar 1.131.000.

    KPNReggefiberGlashart MediaglasvezelADSLVDSLDSLkoperdraadInteractieve TVAlles-in-1tvtelevisieinternettelefoonDigitenneanaloge tv

    Reacties

  1. TV-TIP La La Land

    La La Land
    Film1 Premiere om 20:30 uur
    Een film die iedereen leuk vindt: zoiets bestaat niet. Toch komt La La Land verrekte dicht in de buurt. En dat is zeker voor een musical een prestatie, want personages die uitbarsten in zang en dans trekt lang niet iedereen. De film won uiteindelijk zes Oscars, waaronder die voor beste vrouwelijke hoofdrol (Emma Stone).

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD LUCIFER S1

      Lucifer vertelt het verhaal van de duivel die verveeld is geraakt en besluit een nieuw leven in Los Angeles op te bouwen. De charismatische Lucifer vermaakt zich met zijn drie grote passies: wijn, vrouwen en muziek. Totaal TV mag het eerste seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Onvergetelijke herinneringen

    Onvergetelijke herinneringen
    SBS6 om 20:30 uur
    Nog wel weten uit welk boek je moeder je vroeger voorlas, maar geen idee hebben dat de man naast je op de bank je zoon is. Alzheimer is een vreselijke ziekte en smeekt om genezing. Maar daarvoor heeft Alzheimer Nederland geld nodig. Veel geld. Irene, Jeroen, Kees en een aantal patiënten proberen hier hun steentje aan bij te dragen.