1. Nieuws

    KPN Interactieve TV succesvol door meer Alles-in-1

    KPN heeft in Nederland een marktaandeel van 24 procent. Het tv-product Interactieve TV is succesvol. Dit komt hoofdzakelijk door de verkoop van meer Alles-in-1-abonnementen.
    Jarco Kriek
    23 juli 2013
    comments 0
    KPN Interactieve TV succesvol door meer Alles-in-1
    Foto: ANP

    KPN heeft in Nederland een marktaandeel van 24 procent. Het tv-product Interactieve TV is succesvol. Dit komt hoofdzakelijk door de verkoop van meer Alles-in-1-abonnementen.

    In het tweede kwartaal 2013 steeg het aantal tv-klanten – een combinatie van Interactieve TV, Digitenne en analoge tv via glasvezelnetwerken – met 40.000 naar 1.885.000. Dit kwam vooral door het tv-product Interactieve TV. Het aantal klanten dat via internet bij KPN naar tv kijkt, steeg met 82.000 naar 1.210.000. De meeste nieuwe Interactieve TV-klanten kijken via de oudere koperdraadtechnieken ADSL en VDSL. Glasvezel blijft met 30.000 klanten enigszins achter. Dit terwijl in Nederland steeds meer Reggefiber-glasvezelnetwerken actief zijn geworden. Door de minder snelle groei van het aantal KPN glasvezel-klanten daalde de penetratie van actieve aansluitingen met een KPN-abonnement van 30 naar 29 procent. De daling van het aantal Digitenne-abonnees blijft doorzetten.

    Meer Alles-in-1-abonnement

    De stijging van het aantal tv-abonnees bij KPN komt mede door een stijging van de verkoop van meer Alles-in-1-abonnementen door breedbandinternet-klanten. Van deze klantengroep neemt 42 procent – een stijging met twee procent ten opzichte van vorig kwartaal – een Alles-in-1-abonnement af. Naast internet bestaan dit soort abonnementen uit Interactieve TV, vaste telefonie en in sommige gevallen ook mobiele telefonie. Het aantal Alles-in-1-abonnementen steeg met 54.000 naar 1.131.000.

    KPNReggefiberGlashart MediaglasvezelADSLVDSLDSLkoperdraadInteractieve TVAlles-in-1tvtelevisieinternettelefoonDigitenneanaloge tv

    Reacties

  1. TV-TIP The Great British Bake Off

    The Great British Bake Off
    NPO 1 om 19:00 uur
    Het is de finale en er zijn nog maar drie bakkers over. Voor de signatuuropdracht maken de bakkers schuimgebak. Voor de technische opdracht heeft Mary de bakkers een recept van maar één zin gegeven en verder moeten ze het zelf uitzoeken. Het spektakelstuk maken de bakkers, terwijl hun familie zich op het gazon voor de tent verzamelt. Wie wordt de winnaar?

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP EK Hockey

    EK Hockey
    NPO 3 om 19:30 uur
    Voorbeschouwing op de vanavond te spelen wedstrijd.