1. Nieuws

    KPN Interactieve TV succesvol door meer Alles-in-1

    KPN heeft in Nederland een marktaandeel van 24 procent. Het tv-product Interactieve TV is succesvol. Dit komt hoofdzakelijk door de verkoop van meer Alles-in-1-abonnementen.
    Jarco Kriek
    23 juli 2013
    comments 0
    KPN Interactieve TV succesvol door meer Alles-in-1
    Foto: ANP

    KPN heeft in Nederland een marktaandeel van 24 procent. Het tv-product Interactieve TV is succesvol. Dit komt hoofdzakelijk door de verkoop van meer Alles-in-1-abonnementen.

    In het tweede kwartaal 2013 steeg het aantal tv-klanten – een combinatie van Interactieve TV, Digitenne en analoge tv via glasvezelnetwerken – met 40.000 naar 1.885.000. Dit kwam vooral door het tv-product Interactieve TV. Het aantal klanten dat via internet bij KPN naar tv kijkt, steeg met 82.000 naar 1.210.000. De meeste nieuwe Interactieve TV-klanten kijken via de oudere koperdraadtechnieken ADSL en VDSL. Glasvezel blijft met 30.000 klanten enigszins achter. Dit terwijl in Nederland steeds meer Reggefiber-glasvezelnetwerken actief zijn geworden. Door de minder snelle groei van het aantal KPN glasvezel-klanten daalde de penetratie van actieve aansluitingen met een KPN-abonnement van 30 naar 29 procent. De daling van het aantal Digitenne-abonnees blijft doorzetten.

    Meer Alles-in-1-abonnement

    De stijging van het aantal tv-abonnees bij KPN komt mede door een stijging van de verkoop van meer Alles-in-1-abonnementen door breedbandinternet-klanten. Van deze klantengroep neemt 42 procent – een stijging met twee procent ten opzichte van vorig kwartaal – een Alles-in-1-abonnement af. Naast internet bestaan dit soort abonnementen uit Interactieve TV, vaste telefonie en in sommige gevallen ook mobiele telefonie. Het aantal Alles-in-1-abonnementen steeg met 54.000 naar 1.131.000.

    KPNReggefiberGlashart MediaglasvezelADSLVDSLDSLkoperdraadInteractieve TVAlles-in-1tvtelevisieinternettelefoonDigitenneanaloge tv

    Reacties

  1. TV-TIP Tijl B op Volle Toeren

    Tijl B op Volle Toeren
    NPO 2 om 20:25 uur
    Volkszanger André Hazes jr. en de internationaal gerenommeerde operazangeres Maria Fiselier staan centraal.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Dragonheart

    Dragonheart
    Net5 om 20:30 uur
    Tijdens een opstand wordt de vader van prins Einon vermoord. Hijzelf is zwaargewond, maar een draak redt zijn leven in ruil voor de belofte de zwakkeren te zullen verdedigen en af te zien van tirannie en geweld. Eenmaal koning geworden, ontpopt Einon zich nog als een veel grotere tiran dan zijn vader. Bowen geeft de draak hiervan de schuld en neemt zich voor alle draken in het land uit te roeien. Twaalf jaar later is hem dat bijna gelukt, slechts één draak rest hem nog. Maar hun gevecht eindigt onbeslist en dus sluiten ze een akkoord om als drakendoders van stad tot stad te trekken en veel geld te verdienen. Ze houden echter geen rekening met het venijn van koning Einon...

    Zappen.blog.nl