1. Nieuws

    KPN kampt met verminderde groei Interactieve TV

    KPN heeft tegenvallende kwartaalcijfers bekendgemaakt. De omzet en winst daalden, maar er is nog groei op de consumentenmarkt.
    Jarco Kriek
    27 juli 2016
    comments 4
    KPN kampt met verminderde groei Interactieve TV
    Foto: ANP

     

     

     

    KPN heeft tegenvallende kwartaalcijfers bekendgemaakt. De omzet en winst daalden, maar er is nog groei op de consumentenmarkt, al is deze minder dan in voorgaande kwartalen. Onder de noemer consumentenmarkt valt ook de tv-dienst Interactieve TV.

     

    De verminderde groei voor Interactieve TV kan worden toegeschreven aan de sterke concurrentie op de Nederlandse tv-markt. KPN boekte in het tweede kwartaal een winst van 34.000 nieuwe Interactieve TV-klanten. Een deel hiervan is afkomstig van Digitenne – een andere tv-dienst van KPN –, een ander deel heeft KPN bij andere aanbieders weggesnoept. De verwachting is dat een groot deel van Ziggo afkomstig is. Dat wordt over twee weken duidelijk als dit kabelbedrijf de kwartaalcijfers bekendmaakt.

    KPN innoveert met Interactieve TV

     

    KPN is bezig met het opwaarderen van de diensten van Interactieve TV. Het telecombedrijf begon vorige maand met het aanbieden van Ultra HD. Meer dan duizend klanten kunnen met een nieuwe tv-decoder bij wijze van test naar twee Ultra HD-kanalen kijken. In september wordt het aanbod met muziekzender Xite uitgebreid. KPN zegt met nog meer contentaanbieders over de uitbreiding van het Ultra HD-aanbod te onderhandelen.

    Minder groei KPN

     

    Hoewel de aanwas van klanten bij KPN Interactieve TV goed te noemen is, is het minder dan in het vorige kwartaal. In de eerste drie maanden van dit jaar was het aantal nieuwe klanten 53.000. In dezelfde periode vorig jaar bedroeg de groei nog 64.000. Het aantal klanten dat bij KPN het quad Play-pakket KPN Compleet afneemt, is wederom gestegen. Ruim 38 procent neemt bij KPN in één abonnementsvorm vaste en mobiele diensten af.

     

    KPNInteractieve TVglasvezelkwartaalcijfersZiggoVodafoneCaiwayCanalDigitaalFOXFOX SportsvoetbaleredivisieEredivisie Media & MarketingFOX International Channels Benelux

    Reacties

  1. TV-TIP De storm

    De storm
    NPO 3 om 20:25 uur
    Tijdens de watersnoodramp van 1953 raakt Julia (Sylvia Hoeks) haar baby kwijt. Terwijl de Zeeuwen het water ontvluchten, gaat Julia terug naar het rampgebied. Regisseur Ben Sombogaart leverde met deze film zijn derde kaskraker op rij. Vooral het mooie, dienende spel van Barry Atsma valt op.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Safe House

    Safe House
    Veronica om 20:30 uur
    Deze actiethriller had zo van Tony Scott kunnen zijn. Dat komt ook door de rol van Denzel Washington, die weer eens de ervaren crack speelt die opgezadeld zit met een groentje (Ryan Reynolds), die twijfelt of zijn CIA-gevangene wel een verrader is. Acteerwerk en actie zijn goed in deze vrij inhoudsloze film.