1. Nieuws

    KPN kampt met verminderde groei Interactieve TV

    KPN heeft tegenvallende kwartaalcijfers bekendgemaakt. De omzet en winst daalden, maar er is nog groei op de consumentenmarkt.
    Jarco Kriek
    27 juli 2016
    comments 4
    KPN kampt met verminderde groei Interactieve TV
    Foto: ANP

     

     

     

    KPN heeft tegenvallende kwartaalcijfers bekendgemaakt. De omzet en winst daalden, maar er is nog groei op de consumentenmarkt, al is deze minder dan in voorgaande kwartalen. Onder de noemer consumentenmarkt valt ook de tv-dienst Interactieve TV.

     

    De verminderde groei voor Interactieve TV kan worden toegeschreven aan de sterke concurrentie op de Nederlandse tv-markt. KPN boekte in het tweede kwartaal een winst van 34.000 nieuwe Interactieve TV-klanten. Een deel hiervan is afkomstig van Digitenne – een andere tv-dienst van KPN –, een ander deel heeft KPN bij andere aanbieders weggesnoept. De verwachting is dat een groot deel van Ziggo afkomstig is. Dat wordt over twee weken duidelijk als dit kabelbedrijf de kwartaalcijfers bekendmaakt.

    KPN innoveert met Interactieve TV

     

    KPN is bezig met het opwaarderen van de diensten van Interactieve TV. Het telecombedrijf begon vorige maand met het aanbieden van Ultra HD. Meer dan duizend klanten kunnen met een nieuwe tv-decoder bij wijze van test naar twee Ultra HD-kanalen kijken. In september wordt het aanbod met muziekzender Xite uitgebreid. KPN zegt met nog meer contentaanbieders over de uitbreiding van het Ultra HD-aanbod te onderhandelen.

    Minder groei KPN

     

    Hoewel de aanwas van klanten bij KPN Interactieve TV goed te noemen is, is het minder dan in het vorige kwartaal. In de eerste drie maanden van dit jaar was het aantal nieuwe klanten 53.000. In dezelfde periode vorig jaar bedroeg de groei nog 64.000. Het aantal klanten dat bij KPN het quad Play-pakket KPN Compleet afneemt, is wederom gestegen. Ruim 38 procent neemt bij KPN in één abonnementsvorm vaste en mobiele diensten af.

     

    KPNInteractieve TVglasvezelkwartaalcijfersZiggoVodafoneCaiwayCanalDigitaalFOXFOX SportsvoetbaleredivisieEredivisie Media & MarketingFOX International Channels Benelux

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl