1. Nieuws

    KPN koper- en glasvezelnetwerken blijven tot 2019 voor concurrenten open

    In ieder geval tot 2019 blijven de KPN koperdraad- en glasvezelnetwerken toegankelijk voor concurrenten. Dat heeft het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) beslist.
    Jarco Kriek
    17 juli 2017
    comments 2
    KPN koper- en glasvezelnetwerken blijven tot 2019 voor concurrenten open

    KPN en enkele andere aanbieders waren tegen het marktanalysebesluit 'Ontbundelde Toegang' van Autoriteit Consument & Markt (ACM) in beroep gegaan. Hierin wordt KPN verplicht in de periode 2016 – 2019 verplicht de koperdraad- en glasvezelnetwerken open te stellen voor concurrentie. Deze zogenaamde regulering is volgens ACM nodig omdat anders consumenten en bedrijven voor de afname van vaste netwerk-diensten alleen voor de aanbieders KPN en Ziggo kunnen kiezen.

     

    Goede onderbouwing ACM

    Het CBb stelt in de uitspraak in het beroep dat ACM de op 1 januari in werking gestreden marktanalyse goed heeft onderbouwd. Vooral de sterkte op de zakelijke telecommarkt heeft het CBb doen besluiten dat de door ACM aan KPN opgelegde regulering gerechtvaardigd is. Tegen een uitspraak van CBb is geen hoger beroep meer mogelijk. Hierdoor is regulering van de netwerken van KPN tot 2019 nu definitief een feit.

    reguleringKPNglasvezelkoperdraadACMAutoriteit Consument & MarktCBbmarktanalyse

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live verslag van Napoli - Feyenoord.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP How Do They Do It? Met Thijs en Joep

    How Do They Do It? Met Thijs en Joep
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Thijs Meeuwsen en Joep ten Hove kijken niet alleen hoe nieuwe producten gemaakt worden, maar ook hoe oude producten gerecycled worden. Thijs stelt zelfs zijn auto ter beschikking om met eigen ogen te zien hoeveel waarde er nog uit zijn oude bolide gehaald kan worden.