1. Nieuws

    KPN passeert de grens van 1 miljoen tv-abonnees

    KPN heeft de grens van 1 miljoen televisieabonnees beslecht. Vooral het aantal klanten dat Interactieve TV van KPN gebruikt is stijgende.
    Jarco Kriek
    2 mei 2010
    comments 0
    KPN passeert de grens van 1 miljoen tv-abonnees

    KPN was al langer de tweede speler op de digitale televisiemarkt. Het afgelopen kwartaal heeft KPN nu officieel de grens van 1 miljoen televisieabonnees overschreden. Dit zijn kijken allen naar digitale televisie. KPN biedt de abonnee namelijk alleen digitale televisie.

    In het einde van het eerst kwartaal van 2010 had KPN 1.033.000 televisieabonnees. Dit is 200.000 abonnees meer dan aan het einde van het eerste kwartaal 2009. Dit zijn overwegend klanten die het product Digitenne gebruiken. Uit de kwartaalcijfers van KPN wordt echter duidelijk dat vooral het aandeel klanten met Interactieve TV, het zogenaamde IPTV, van KPN stijgende is. Dit zijn overigens niet alleen nieuwe televisieabonnees. Er is ook een verplaatsing van een aantal KPN televisieabonnees van het instapproduct Digitenne naar het meer volwaardige digitale televisieproduct Interactieve TV waar te nemen. Dat het aandeel Interactieve TV klanten stijgt, is overigens niet verwonderlijk. KPN voerde onlangs een upgrade in haar kopernetwerk door waardoor bijna 80 procent van de Nederlanders zich nu kan abonneren op Interactieve TV. Daarnaast gaat de aanleg van glasvezelnetwerken in Nederland gestaag door. Bij de meeste van deze nieuwe netwerken is KPN één van de aanbieders van internet, telefonie en digitale televisiediensten.

    KPN wil in 2010 nog meer televisieabonnees binnen halen. Daarvan moet een gedeelte komen van de groep analoge kijkers die dit jaar de overstap naar digitale televisie gaan maken. Een ander deel van de te verwachten nieuwe televisieklanten wil KPN in de wacht slepen door de frontale aanval aan te gaan met kabelbedrijven in Nederland. Daarmee lijkt de strijd om de digitale televisiekijker dit jaar nog harder te worden gestreden. De afgelopen maanden zette kabelbedrijven als Ziggo en UPC al harde gerichte reclamecampagnes in om KPN Digitenne-klanten duidelijk te maken dat het aanbod en de beeldkwaliteit onder de maat is. Nu gaat KPN dus ook richting de kabelbedrijven met vooral Interactieve TV als wapen terugslaan.


    KPNHDTVInteractieve TVIPTVDigitenneanaloogdigitaalZiggoUPC

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl