1. Nieuws

    KPN passeert de grens van 1 miljoen tv-abonnees

    KPN heeft de grens van 1 miljoen televisieabonnees beslecht. Vooral het aantal klanten dat Interactieve TV van KPN gebruikt is stijgende.
    Jarco Kriek
    2 mei 2010
    comments 0
    KPN passeert de grens van 1 miljoen tv-abonnees

    KPN was al langer de tweede speler op de digitale televisiemarkt. Het afgelopen kwartaal heeft KPN nu officieel de grens van 1 miljoen televisieabonnees overschreden. Dit zijn kijken allen naar digitale televisie. KPN biedt de abonnee namelijk alleen digitale televisie.

    In het einde van het eerst kwartaal van 2010 had KPN 1.033.000 televisieabonnees. Dit is 200.000 abonnees meer dan aan het einde van het eerste kwartaal 2009. Dit zijn overwegend klanten die het product Digitenne gebruiken. Uit de kwartaalcijfers van KPN wordt echter duidelijk dat vooral het aandeel klanten met Interactieve TV, het zogenaamde IPTV, van KPN stijgende is. Dit zijn overigens niet alleen nieuwe televisieabonnees. Er is ook een verplaatsing van een aantal KPN televisieabonnees van het instapproduct Digitenne naar het meer volwaardige digitale televisieproduct Interactieve TV waar te nemen. Dat het aandeel Interactieve TV klanten stijgt, is overigens niet verwonderlijk. KPN voerde onlangs een upgrade in haar kopernetwerk door waardoor bijna 80 procent van de Nederlanders zich nu kan abonneren op Interactieve TV. Daarnaast gaat de aanleg van glasvezelnetwerken in Nederland gestaag door. Bij de meeste van deze nieuwe netwerken is KPN één van de aanbieders van internet, telefonie en digitale televisiediensten.

    KPN wil in 2010 nog meer televisieabonnees binnen halen. Daarvan moet een gedeelte komen van de groep analoge kijkers die dit jaar de overstap naar digitale televisie gaan maken. Een ander deel van de te verwachten nieuwe televisieklanten wil KPN in de wacht slepen door de frontale aanval aan te gaan met kabelbedrijven in Nederland. Daarmee lijkt de strijd om de digitale televisiekijker dit jaar nog harder te worden gestreden. De afgelopen maanden zette kabelbedrijven als Ziggo en UPC al harde gerichte reclamecampagnes in om KPN Digitenne-klanten duidelijk te maken dat het aanbod en de beeldkwaliteit onder de maat is. Nu gaat KPN dus ook richting de kabelbedrijven met vooral Interactieve TV als wapen terugslaan.


    KPNHDTVInteractieve TVIPTVDigitenneanaloogdigitaalZiggoUPC

    Reacties

  1. TV-TIP Risky Business

    Risky Business
    Net5 om 22:40 uur
    Joel Goodsen is een 17-jarige student in een rijke buurt in Chicago. De twee belangrijkste dingen in zijn leven zijn; naar de universiteit gaan en seks hebben. Spijtig genoeg voor hem ziet het er naar uit dat hij geen van beiden ooit zal bereiken. Zijn vader heeft zijn zinnen gezet op Princeton (maar zijn punten zijn niet hoog genoeg om toegelaten te worden) en wanneer hij de kans krijgt om "het" te doen met een rondborstig klasgenootje, wordt hij bang en loopt hij weg. Wanneer Joel's ouders een weekje weggaan, komt zijn vriend Miles bij hem logeren. Hij moedigt Joel aan om zijn oude leven achter zich te laten en voortaan wat lol te beleven ...

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S6 

      Girls, over het hectische leven van vier vrouwelijke twintigers is terug voor het zesde seizoen. Vriendinnen Hannah, Marnie, Jessa en Shoshanna proberen nog altijd achter de zin van het leven te komen. Totaal TV mag de dvd van dit laatste seizoen vijf keer weggeven.

    TV-TIP The Condemned

    The Condemned
    NPO 2 om 23:50 uur
    Nick Read en Mark Franchetti kregen na maandenlang onderhandelen toestemming om binnen de muren van de zwaarbewaakte gevangenis Colony 56 te filmen en te praten met de gevangenen.