1. Nieuws

    KPN passeert de grens van 1 miljoen tv-abonnees

    KPN heeft de grens van 1 miljoen televisieabonnees beslecht. Vooral het aantal klanten dat Interactieve TV van KPN gebruikt is stijgende.
    Jarco Kriek
    2 mei 2010
    comments 0
    KPN passeert de grens van 1 miljoen tv-abonnees

    KPN was al langer de tweede speler op de digitale televisiemarkt. Het afgelopen kwartaal heeft KPN nu officieel de grens van 1 miljoen televisieabonnees overschreden. Dit zijn kijken allen naar digitale televisie. KPN biedt de abonnee namelijk alleen digitale televisie.

    In het einde van het eerst kwartaal van 2010 had KPN 1.033.000 televisieabonnees. Dit is 200.000 abonnees meer dan aan het einde van het eerste kwartaal 2009. Dit zijn overwegend klanten die het product Digitenne gebruiken. Uit de kwartaalcijfers van KPN wordt echter duidelijk dat vooral het aandeel klanten met Interactieve TV, het zogenaamde IPTV, van KPN stijgende is. Dit zijn overigens niet alleen nieuwe televisieabonnees. Er is ook een verplaatsing van een aantal KPN televisieabonnees van het instapproduct Digitenne naar het meer volwaardige digitale televisieproduct Interactieve TV waar te nemen. Dat het aandeel Interactieve TV klanten stijgt, is overigens niet verwonderlijk. KPN voerde onlangs een upgrade in haar kopernetwerk door waardoor bijna 80 procent van de Nederlanders zich nu kan abonneren op Interactieve TV. Daarnaast gaat de aanleg van glasvezelnetwerken in Nederland gestaag door. Bij de meeste van deze nieuwe netwerken is KPN één van de aanbieders van internet, telefonie en digitale televisiediensten.

    KPN wil in 2010 nog meer televisieabonnees binnen halen. Daarvan moet een gedeelte komen van de groep analoge kijkers die dit jaar de overstap naar digitale televisie gaan maken. Een ander deel van de te verwachten nieuwe televisieklanten wil KPN in de wacht slepen door de frontale aanval aan te gaan met kabelbedrijven in Nederland. Daarmee lijkt de strijd om de digitale televisiekijker dit jaar nog harder te worden gestreden. De afgelopen maanden zette kabelbedrijven als Ziggo en UPC al harde gerichte reclamecampagnes in om KPN Digitenne-klanten duidelijk te maken dat het aanbod en de beeldkwaliteit onder de maat is. Nu gaat KPN dus ook richting de kabelbedrijven met vooral Interactieve TV als wapen terugslaan.


    KPNHDTVInteractieve TVIPTVDigitenneanaloogdigitaalZiggoUPC

    Reacties

  1. TV-TIP Kiss the Girls

    Kiss the Girls
    RTL 8 om 20:30 uur
    Forensisch psycholoog Alex Cross (Morgan Freeman) raakt persoonlijk betrokken in de jacht op een seriemoordenaar wanneer zijn nichtje vermist wordt. Een vakkundige thriller met een paar zenuwslopende momenten. Op zich is er dus niets mis mee, behalve dat de ontknoping wat haastig afgeraffeld wordt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES PLUS SOUNDTRACK CD I TONYA

      Kunstschaatsster Tonya Harding (Margot Robbie) is een natuurtalent en niets lijkt haar selectie voor de Olympische spelen in de weg te staan. Maar omringd door idioten, met goede én slechte bedoelingen, beraamt Tonya een plan om wraak te nemen op haar grootste concurrente: de engelachtige Nancy Kerrigan. Eén van de grootste Amerikaanse schandalen is plots in de maak. I, TONYA draait vanaf 22 februari in de bioscopen: Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes plus een soundtrack cd weggeven.

    TV-TIP Tiki Taka Touzani

    Tiki Taka Touzani
    RTL 7 om 22:00 uur
    Freestylevoetballer en balkunstenaar Soufiane Touzani laat de panna’s, trucjes en drones ons weer vier weken lang om de oren vliegen. Hij trapt (ha!) dit nieuwe seizoen af met Justin Kluivert, die laat zien dat de spreekwoordelijke appel qua talent en skills niet ver van de boom valt.