1. Nieuws

    KPN profiteert van klantverlies Ziggo

    Klanten die Ziggo in het derde kwartaal als tv-aanbieder de rug hebben toegekeerd, hebben hun heil in veel gevallen bij KPN gevonden.
    Jarco Kriek
    11 december 2015
    comments 20
    KPN profiteert van klantverlies Ziggo

    Klanten die Ziggo in het derde kwartaal als tv-aanbieder de rug hebben toegekeerd, hebben hun heil in veel gevallen bij KPN gevonden. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.


    Het marktaandeel op de Nederlandse tv-markt van Ziggo daalde in het derde kwartaal met 0,5 procent naar 52,8 procent. In dezelfde periode was bij KPN een stijging van 0,4 procent waar te nemen. KPN heeft hierdoor een marktaandeel van 28 procent. Telecompaper stelt dat Ziggo moeite heeft om de gelijkmatige daling van het marktaandeel van kabel te stoppen. Het zet het nieuwe gratis sportkanaal Ziggo Sport nu in om de klanttevredenheid te verbeteren. Op deze manier wil men bestaande klanten behouden en nieuwe klanten aan zich binden.

    KPN winnaar na fusie Ziggo

    KPN profiteert van het klantverlies dat is ontstaan na de fusie van kabelbedrijven Ziggo en UPC. Het heeft over de gehele Nederlandse tv-markt nu een aandeel van 28 procent. KPN biedt via Digitenne en Interactieve TV alleen digitale televisie aan. Dit in tegenstelling tot Ziggo dat ook nog een analoog zenderaanbod heeft, dat zonder meerkosten bij de digitale tv-abonnementen wordt geleverd. Als alleen naar de digitale tv-markt wordt gekeken dan heeft KPN volgens Telecompaper een marktaandeel van 33 procent.

    KPNZiggotvtelevisieabonnemententv-abonnemententv-marktNederlandklantverlieskabelglasvezelkoperdraadDSLVDSLtelecompapermarktaandeelZiggo Sport

    Reacties

  1. TV-TIP De slimste mens: De slimsten vs de rest

    De slimste mens: De slimsten vs de rest
    NPO 2 om 20:25 uur
    Dacht je thuis op de bank altijd dat je het beter wist dan die BN'ers? Nou, dan is dit je kans om dat te laten zien. In aanloop naar het elfde seizoen delen acht onbekende landgenoten de komende week het De Slimste mens-strijdtoneel met oud-winnaars en finalisten uit de afgelopen tien seizoenen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Helemaal het einde

    Helemaal het einde
    RTL 4 om 20:30 uur
    Bij de familie Van Wichen is er genoeg verdiend met de stroopwafelbusiness om een bedrag aan het goede doel te schenken. Karel en An bouwen ondertussen gestaag door aan hun Huis met Open Armen, waarbij ze ook afscheid moeten nemen van een aantal vrijwilligers.