1. Nieuws

    KPN profiteert van klantverlies Ziggo

    Klanten die Ziggo in het derde kwartaal als tv-aanbieder de rug hebben toegekeerd, hebben hun heil in veel gevallen bij KPN gevonden.
    Jarco Kriek
    11 december 2015
    comments 20
    KPN profiteert van klantverlies Ziggo

    Klanten die Ziggo in het derde kwartaal als tv-aanbieder de rug hebben toegekeerd, hebben hun heil in veel gevallen bij KPN gevonden. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.


    Het marktaandeel op de Nederlandse tv-markt van Ziggo daalde in het derde kwartaal met 0,5 procent naar 52,8 procent. In dezelfde periode was bij KPN een stijging van 0,4 procent waar te nemen. KPN heeft hierdoor een marktaandeel van 28 procent. Telecompaper stelt dat Ziggo moeite heeft om de gelijkmatige daling van het marktaandeel van kabel te stoppen. Het zet het nieuwe gratis sportkanaal Ziggo Sport nu in om de klanttevredenheid te verbeteren. Op deze manier wil men bestaande klanten behouden en nieuwe klanten aan zich binden.

    KPN winnaar na fusie Ziggo

    KPN profiteert van het klantverlies dat is ontstaan na de fusie van kabelbedrijven Ziggo en UPC. Het heeft over de gehele Nederlandse tv-markt nu een aandeel van 28 procent. KPN biedt via Digitenne en Interactieve TV alleen digitale televisie aan. Dit in tegenstelling tot Ziggo dat ook nog een analoog zenderaanbod heeft, dat zonder meerkosten bij de digitale tv-abonnementen wordt geleverd. Als alleen naar de digitale tv-markt wordt gekeken dan heeft KPN volgens Telecompaper een marktaandeel van 33 procent.

    KPNZiggotvtelevisieabonnemententv-abonnemententv-marktNederlandklantverlieskabelglasvezelkoperdraadDSLVDSLtelecompapermarktaandeelZiggo Sport

    Reacties

  1. TV-TIP Ajax - Feyenoord

    Ajax - Feyenoord
    Fox Sports Eredivisie 1 om 14:30 uur
    Zal Ajax punten verspelen tegen Feyenoord, dat na een stroef begin dit seizoen aardig in vorm leek gekomen? Koploper PSV zal het hopen. Maar in eigen huis is Ajax sterk met Klaas-Jan Huntelaar in de spits, altijd goed in grote wedstrijden. De vraag is ook of de hand van trainer Erik ten Hag in zijn eerste klassieker al zichtbaar is.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Blackhat

    Blackhat
    Net5 om 20:00 uur
    Wanneer de VS en China worden getroffen door twee cyberaanvallen, slaan de landen de handen ineen. Regisseur Michael Mann verkiest zoals altijd vorm boven inhoud: de zoektocht naar de boef is van minder belang dan de sfeervolle plaatjes. Dat maakt een te lijzige, te voorspelbare film vol beeldschermen en toetsenborden.