1. Nieuws

    KPN profiteert van klantverlies Ziggo

    Klanten die Ziggo in het derde kwartaal als tv-aanbieder de rug hebben toegekeerd, hebben hun heil in veel gevallen bij KPN gevonden.
    Jarco Kriek
    11 december 2015
    comments 20
    KPN profiteert van klantverlies Ziggo

    Klanten die Ziggo in het derde kwartaal als tv-aanbieder de rug hebben toegekeerd, hebben hun heil in veel gevallen bij KPN gevonden. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.


    Het marktaandeel op de Nederlandse tv-markt van Ziggo daalde in het derde kwartaal met 0,5 procent naar 52,8 procent. In dezelfde periode was bij KPN een stijging van 0,4 procent waar te nemen. KPN heeft hierdoor een marktaandeel van 28 procent. Telecompaper stelt dat Ziggo moeite heeft om de gelijkmatige daling van het marktaandeel van kabel te stoppen. Het zet het nieuwe gratis sportkanaal Ziggo Sport nu in om de klanttevredenheid te verbeteren. Op deze manier wil men bestaande klanten behouden en nieuwe klanten aan zich binden.

    KPN winnaar na fusie Ziggo

    KPN profiteert van het klantverlies dat is ontstaan na de fusie van kabelbedrijven Ziggo en UPC. Het heeft over de gehele Nederlandse tv-markt nu een aandeel van 28 procent. KPN biedt via Digitenne en Interactieve TV alleen digitale televisie aan. Dit in tegenstelling tot Ziggo dat ook nog een analoog zenderaanbod heeft, dat zonder meerkosten bij de digitale tv-abonnementen wordt geleverd. Als alleen naar de digitale tv-markt wordt gekeken dan heeft KPN volgens Telecompaper een marktaandeel van 33 procent.

    KPNZiggotvtelevisieabonnemententv-abonnemententv-marktNederlandklantverlieskabelglasvezelkoperdraadDSLVDSLtelecompapermarktaandeelZiggo Sport

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.