1. Nieuws

    KPN profiteert van klantverlies Ziggo

    Klanten die Ziggo in het derde kwartaal als tv-aanbieder de rug hebben toegekeerd, hebben hun heil in veel gevallen bij KPN gevonden.
    Jarco Kriek
    11 december 2015
    comments 20
    KPN profiteert van klantverlies Ziggo

    Klanten die Ziggo in het derde kwartaal als tv-aanbieder de rug hebben toegekeerd, hebben hun heil in veel gevallen bij KPN gevonden. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.


    Het marktaandeel op de Nederlandse tv-markt van Ziggo daalde in het derde kwartaal met 0,5 procent naar 52,8 procent. In dezelfde periode was bij KPN een stijging van 0,4 procent waar te nemen. KPN heeft hierdoor een marktaandeel van 28 procent. Telecompaper stelt dat Ziggo moeite heeft om de gelijkmatige daling van het marktaandeel van kabel te stoppen. Het zet het nieuwe gratis sportkanaal Ziggo Sport nu in om de klanttevredenheid te verbeteren. Op deze manier wil men bestaande klanten behouden en nieuwe klanten aan zich binden.

    KPN winnaar na fusie Ziggo

    KPN profiteert van het klantverlies dat is ontstaan na de fusie van kabelbedrijven Ziggo en UPC. Het heeft over de gehele Nederlandse tv-markt nu een aandeel van 28 procent. KPN biedt via Digitenne en Interactieve TV alleen digitale televisie aan. Dit in tegenstelling tot Ziggo dat ook nog een analoog zenderaanbod heeft, dat zonder meerkosten bij de digitale tv-abonnementen wordt geleverd. Als alleen naar de digitale tv-markt wordt gekeken dan heeft KPN volgens Telecompaper een marktaandeel van 33 procent.

    KPNZiggotvtelevisieabonnemententv-abonnemententv-marktNederlandklantverlieskabelglasvezelkoperdraadDSLVDSLtelecompapermarktaandeelZiggo Sport

    Reacties

  1. TV-TIP KNVB Beker finale 2017

    KNVB Beker finale 2017
    SBS6 om 17:00 uur
    Rechtstreeks verslag van de wedstrijd tussen AZ en Vitesse om de KNVB Beker 2017.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP It Takes 2

    It Takes 2
    RTL 4 om 20:00 uur
    Negen BN’ers met een waanzinnige portie lef laten horen wat ze vocaal in huis hebben. Onder leiding van het nieuwe presentatieduo Gordon en Jamai laten ze Nederland kennis maken met hun onontdekte zangtalent. In de eerste aflevering zingen de negen beroemdheden solo.

    Zappen.blog.nl