1. Nieuws

    KPN richting twee miljoen tv-klanten

    KPN nadert de grens van twee miljoen klanten die via het telecombedrijf tv-diensten afnemen. De groei van het aantal klanten dat glasvezeldiensten via KPN afneemt, verloopt minder snel.
    Jarco Kriek
    4 februari 2014
    comments 13
    KPN richting twee miljoen tv-klanten
    KPN nadert de grens van twee miljoen klanten die via het telecombedrijf tv-diensten afnemen. De groei van het aantal klanten dat via glasvezel KPN Interactieve TV afneemt, verloopt minder snel.

    In het vierde kwartaal van 2013 namen 23.000 nieuwe klanten een glasvezelabonnement op één van de Alles-in-1-pakketten van KPN. Over het gehele jaar 2013 noteerde KPN hierdoor een groei van 116.000 glasvezel-klanten. Verder zijn 878.000 klanten die via DSL-netwerken tv-diensten bij KPN afnemen. Hierdoor komt het totaal aantal klanten dat in 2013 van de Interactieve TV-dienst van KPN gebruikmaakt op 1.362.000. Via het budget tv-product Digitenne wordt door 591.000 KPN-klanten gekeken. Digitenne valt bij KPN in de jaarcijfers onder de noemer overige, waaronder ook de enkele tienduizenden klanten vallen die via door KPN in 2012 overgenomen glasvezelserviceproviders alleen analoog naar tv kijken.

    Rek uit groei glasvezelklanten

    Het aantal klanten dat via KPN glasvezeldiensten afneemt stijgt weliswaar, maar de groei is minder groot dan daarvoor. In het vierde kwartaal van 2013 was er een stijging van 23.000 klanten. Dat was de minste kwartaalstijging in 2013. In het eerste kwartaal boekte KPN 29.000 nieuwe glasvezelklanten, in het tweede kwartaal 30.000 en het derde kwartaal 32.000. 

    Meer omzet

    Door de verkoop van meer Alles-in-1-pakketten via DSL- en glasvezelnetwerken en hogere prijzen van afgenomen diensten steeg de omzet in het segment Consumenten Thuis met 2,5 procent. Het aantal klanten dat bij het telecombedrijf Alles-in-1-pakketten afneemt, steeg in het vierde kwartaal met 47.000 tot 1.216.000. Dat komt overeen met 44 procent van het aantal klanten dat bij KPN breedbandinternet afneemt. Door het verbeteren van het koperdraadnetwerk en de aanleg van meer glasvezelnetwerken kan KPN in zeventig procent van de Nederlandse huishoudens breedbandinternet met een snelheid van meer dan 40Mbps leveren.
    KPNglasvezelReggefiberReggeborghkoperdraadVDSLInteractieve TVglasvezelnetwerkenACMDigitenneAlles-in-1triple playtvtelevisietelefooninternet

    Reacties

  1. TV-TIP Flesh + Blood

    Flesh + Blood
    SBS9 om 22:40 uur
    Een episch avontuur waarin de Middeleeuwen worden neergezet als een tijd vol gruwelijkheden, oorlog en seks. Centraal staat de huurling Martin, die samen met zijn mannen wraak neemt op een edelman en diens zoon Steven, door de jonge bruid Agnes te ontvoeren.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP Miele

    Miele
    NPO 2 om 22:55 uur
    Irene woont alleen aan de kustlijn van Rome. Haar vader en vriend weten niet beter dan dat zij een student is. Maar in werkelijkheid smokkelt ze inslaapmiddelen voor honden van Mexico naar Italië. Werkend onder de naam Miele (honing), is het haar taak om terminaal zieken in waardigheid te laten sterven door ze het inslaapmiddel toe te dienen. Op een dag levert ze bij een nieuwe ‘cliënt’ een fatale dosis af. Dan blijkt dat de man wel de wens heeft om te sterven, maar niet ziek is. Irene is vastbesloten niet verantwoordelijk te zijn voor zijn dood. Vanaf dan zijn Irene en de man (zijn naam is Grimaldi) ongewild tot elkaar veroordeeld. Er ontstaat een bijzondere band tussen de twee, waardoor Irene’s leven voor altijd zal veranderen.

    Zappen.blog.nl