1. Nieuws

    KPN richting twee miljoen tv-klanten

    KPN nadert de grens van twee miljoen klanten die via het telecombedrijf tv-diensten afnemen. De groei van het aantal klanten dat glasvezeldiensten via KPN afneemt, verloopt minder snel.
    Jarco Kriek
    4 februari 2014
    comments 13
    KPN richting twee miljoen tv-klanten
    KPN nadert de grens van twee miljoen klanten die via het telecombedrijf tv-diensten afnemen. De groei van het aantal klanten dat via glasvezel KPN Interactieve TV afneemt, verloopt minder snel.

    In het vierde kwartaal van 2013 namen 23.000 nieuwe klanten een glasvezelabonnement op één van de Alles-in-1-pakketten van KPN. Over het gehele jaar 2013 noteerde KPN hierdoor een groei van 116.000 glasvezel-klanten. Verder zijn 878.000 klanten die via DSL-netwerken tv-diensten bij KPN afnemen. Hierdoor komt het totaal aantal klanten dat in 2013 van de Interactieve TV-dienst van KPN gebruikmaakt op 1.362.000. Via het budget tv-product Digitenne wordt door 591.000 KPN-klanten gekeken. Digitenne valt bij KPN in de jaarcijfers onder de noemer overige, waaronder ook de enkele tienduizenden klanten vallen die via door KPN in 2012 overgenomen glasvezelserviceproviders alleen analoog naar tv kijken.

    Rek uit groei glasvezelklanten

    Het aantal klanten dat via KPN glasvezeldiensten afneemt stijgt weliswaar, maar de groei is minder groot dan daarvoor. In het vierde kwartaal van 2013 was er een stijging van 23.000 klanten. Dat was de minste kwartaalstijging in 2013. In het eerste kwartaal boekte KPN 29.000 nieuwe glasvezelklanten, in het tweede kwartaal 30.000 en het derde kwartaal 32.000. 

    Meer omzet

    Door de verkoop van meer Alles-in-1-pakketten via DSL- en glasvezelnetwerken en hogere prijzen van afgenomen diensten steeg de omzet in het segment Consumenten Thuis met 2,5 procent. Het aantal klanten dat bij het telecombedrijf Alles-in-1-pakketten afneemt, steeg in het vierde kwartaal met 47.000 tot 1.216.000. Dat komt overeen met 44 procent van het aantal klanten dat bij KPN breedbandinternet afneemt. Door het verbeteren van het koperdraadnetwerk en de aanleg van meer glasvezelnetwerken kan KPN in zeventig procent van de Nederlandse huishoudens breedbandinternet met een snelheid van meer dan 40Mbps leveren.
    KPNglasvezelReggefiberReggeborghkoperdraadVDSLInteractieve TVglasvezelnetwerkenACMDigitenneAlles-in-1triple playtvtelevisietelefooninternet

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Wielenpôlle

    Typisch Wielenpôlle
    NPO 2 om 19:20 uur
    Arm of rijk, gezond of ziek, laag- of hoog­opgeleid; soms lijkt het wel alsof het land alleen nog maar uit kloven en tegenstellingen bestaat. In Typisch... nemen we elke drie weken een kijkje in een bepaalde buurt. We trappen af in de altijd gezellige probleemwijk Wielenpôlle in Leeuwarden.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Fast & Furious 6

    Fast & Furious 6
    Veronica om 20:30 uur
    Dom, Brian en hun vaste boevengilde genieten van de miljoenen, die ze van een gangster hebben geript. Hun rust wordt ruw verstoord als ze bezoek krijgen van agent Hobbs. Er zijn betere scripts, maar voor een film als dit is het meer dan voldoende voor volop spectaculaire acties en stunts.