1. Nieuws

    KPN verdient meer door trouwe klanten

    KPN beloont trouwe klanten met gratis diensten, exclusieve content en kortingen. Maar de trouwe klanten doen ook iets terug. Het telecombedrijf verdient daardoor méér. Dat blijkt uit de jaarcijfers over 2016.
    Jarco Kriek
    1 februari 2017
    comments 0
    KPN verdient meer door trouwe klanten
    Foto ANP

    Het aantal klanten van bedrijven op de markt van vaste en mobile diensten is al enige tijd niet meer het belangrijkste. Dit fluctueert omdat veel Nederlanders door de komst van triple- en quad play-abonnementen zich geheel aan één aanbieder binden. Werden deze diensten voorheen afzonderlijk bij verschillende aanbieders afgenomen, wordt dit nu vaker bij één bedrijf gedaan. Hierdoor is de groei van nieuwe klanten verminderd of verliest een bedrijf zelfs klanten. Dat wil dan niet zeggen dat de verdiensten dalen. Trouwe klanten die meerdere – en vaak ook duurdere – abonnementen afnemen, zorgen namelijk voor meer verdiensten.

     

    Meer concurrentie VodafoneZiggo

    KPN deed er bij de onderbouwing van de jaarcijfers alles aan om te overtuigen dat het telecombedrijf goed heeft gepresteerd. Toch moet financieel topman De Jager erkennen dat de groei in 2016 minder groot was dan het jaar daarvoor. Op de beurs zorgde het financiële resultaat niet tot vreugde. Het aandeel KPN heeft het hierdoor moeilijk. KPN moet daarnaast in 2017 rekening houden met een nog fellere concurrentiestrijd nu Ziggo en Vodafone de krachten in het bedrijf VodafoneZiggo gebundeld hebben. Hierdoor wordt dit bedrijf – net als KPN – een volwaardige quad play-speler in Nederland met een eigen vast en mobiele netwerk.

     

    KPN heeft trouwe klanten

    KPN heeft bij de concurrentiestrijd wel het voordeel dat het een trouwe en tevreden klantengroep heeft. De klanttevredenheid is stabiel en krijgt een veel hoger cijfer dan concurrent VodafoneZiggo. Toch wordt 2017 een belangrijk jaar voor KPN. De verwachting is dat VodafoneZiggo met nieuwe en sterk concurrerende triple- en quad play-abonnementsvormen op de markt komt. Daarbij heeft VodafoneZiggo in Liberty Global en Vodafone twee kapitaalkrachtige en internationaal opererende eigenaren diie in een concurrentiestrijd voor een lange adem kunnen zorgen.

    KPNZiggoVodafoneVodafoneZiggoLiberty Globalkwartaalcijfersjaarcijfersklanttevredenheidconcurrentietriple playquad playkortingexclusieve content

    Reacties

  1. TV-TIP The Living Daylights

    The Living Daylights
    RTL 7 om 20:00 uur
    De Britse geheim agent James Bond krijgt de opdracht om de Russische generaal Koskov te beschermen, die besloten heeft om over te lopen naar het Westen. Hij voorkomt dat de mooie celliste Kara Koskov doodschiet. Koskov wordt overgebracht naar Engeland, maar daar wordt hij uit zijn schuilplaats ontvoerd. Bond spoort Kara op en komt erachter dat zij met losse flodders op Koskov had geschoten. Het tweetal komt een complexe wapensmokkel op het spoor en belandt in een bloedstollend kat-en-muisspel.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Pocahontas

    Pocahontas
    SBS9 om 20:25 uur
    De komst van een mysterieus schip vol Engelse kolonisten trekt de aandacht van Pocahontas, een beeldschone Indiaanse prinses, en haar volk. Pocahontas maakt kennis met een blanke man, terwijl haar stam een hekel aan vreemden heeft. Er bloeit een vriendschap op. Wanneer ze samen gezien worden, is dit het begin van diverse problemen. Met behulp van de wijze sprekende boom Grootmoeder Wilg leert Pocahontas naar haar hart te luisteren en de 'kleuren van de wind' te volgen naar haar ware bestemming.