1. Nieuws

    KPN verdient meer door trouwe klanten

    KPN beloont trouwe klanten met gratis diensten, exclusieve content en kortingen. Maar de trouwe klanten doen ook iets terug. Het telecombedrijf verdient daardoor méér. Dat blijkt uit de jaarcijfers over 2016.
    Jarco Kriek
    1 februari 2017
    comments 0
    KPN verdient meer door trouwe klanten
    Foto ANP

    Het aantal klanten van bedrijven op de markt van vaste en mobile diensten is al enige tijd niet meer het belangrijkste. Dit fluctueert omdat veel Nederlanders door de komst van triple- en quad play-abonnementen zich geheel aan één aanbieder binden. Werden deze diensten voorheen afzonderlijk bij verschillende aanbieders afgenomen, wordt dit nu vaker bij één bedrijf gedaan. Hierdoor is de groei van nieuwe klanten verminderd of verliest een bedrijf zelfs klanten. Dat wil dan niet zeggen dat de verdiensten dalen. Trouwe klanten die meerdere – en vaak ook duurdere – abonnementen afnemen, zorgen namelijk voor meer verdiensten.

     

    Meer concurrentie VodafoneZiggo

    KPN deed er bij de onderbouwing van de jaarcijfers alles aan om te overtuigen dat het telecombedrijf goed heeft gepresteerd. Toch moet financieel topman De Jager erkennen dat de groei in 2016 minder groot was dan het jaar daarvoor. Op de beurs zorgde het financiële resultaat niet tot vreugde. Het aandeel KPN heeft het hierdoor moeilijk. KPN moet daarnaast in 2017 rekening houden met een nog fellere concurrentiestrijd nu Ziggo en Vodafone de krachten in het bedrijf VodafoneZiggo gebundeld hebben. Hierdoor wordt dit bedrijf – net als KPN – een volwaardige quad play-speler in Nederland met een eigen vast en mobiele netwerk.

     

    KPN heeft trouwe klanten

    KPN heeft bij de concurrentiestrijd wel het voordeel dat het een trouwe en tevreden klantengroep heeft. De klanttevredenheid is stabiel en krijgt een veel hoger cijfer dan concurrent VodafoneZiggo. Toch wordt 2017 een belangrijk jaar voor KPN. De verwachting is dat VodafoneZiggo met nieuwe en sterk concurrerende triple- en quad play-abonnementsvormen op de markt komt. Daarbij heeft VodafoneZiggo in Liberty Global en Vodafone twee kapitaalkrachtige en internationaal opererende eigenaren diie in een concurrentiestrijd voor een lange adem kunnen zorgen.

    KPNZiggoVodafoneVodafoneZiggoLiberty Globalkwartaalcijfersjaarcijfersklanttevredenheidconcurrentietriple playquad playkortingexclusieve content

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live de wedstrijden van de UEFA Champions League.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BLADE RUNNER 2049

      In Blade Runner 2049 ontdekt een nieuwe ‘blade runner’, politieagent K, een lang verborgen geheim dat chaos kan veroorzaken. K’s ontdekking leidt tot een speurtocht naar de voormalige blade runner Rick Deckard. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een t-shirt en twee bioscoopkaarten.

    TV-TIP Shrek Forever After

    Shrek Forever After
    RTL 8 om 20:30 uur
    Na het verslaan van een boze draak, het redden van een schone prinses en het beschermen van het koninkrijk van zijn schoonfamilie is Shrek een gewone familieman geworden. Verlangend naar de tijd waarin hij nog een 'echte Oger' was en dorpelingen de stuipen op het lijf joeg, laat hij zich overhalen tot een deal met de gladde praatjesmaker Repelsteeltje. Shrek komt terecht in een akelige veranderde versie van Ver Heel Ver van Hier, waar Ogers opgejaagd worden, Repelsteeltje koning is en waar hij en Fiona elkaar nooit ontmoet hebben. Het is nu aan Shrek om dit alles ongedaan te maken in de hoop zijn vrienden te redden, de wereld te herstellen en zijn enige echte Ware Liefde terug te vinden.