1. Nieuws

    KPN voert huis aan huis marketing iTV

    KPN heeft met het oog op het EK voetbal een marketingcampagne gehouden waarbij ook niet klanten van KPN ongevraagd geadresseerde post over interactieve tv in de bus kregen.
    Jan-Hein Visser
    13 juni 2012
    comments 0
    KPN voert huis aan huis marketing iTV
    KPN heeft met het oog op het EK voetbal een marketingcampagne gehouden waarbij ook niet klanten van KPN ongevraagd geadresseerde post over interactieve tv in de bus kregen.

    KPN verspreidde onder meer in grote delen van Zuidwest-Nederland 'post' die feitelijk niets anders dan ongevraagde reclame was. De mailings werden bezorgd in alle gebieden, ongeacht of er nu wel of geen glasvezel aanwezig is, wat onder omstandigheden nogal wat kan uitmaken voor diensten als HDTV en snel internet. KPN heeft daarbij ook in gemeenten als Ridderkerk en Zwijndrecht, waar veel kabelabonnees supersnel internet en digitale televisie in uitmuntende beeldkwaliteit van UPC afnemen, brieven verstuurd. Eerder hield Tele 2 zo'n actie maar KPN gaat een stapje verder.

    KPN somt voordelen interactieve tv op

    KPN nodigt de verraste ontvanger van de brief uit om zélf eens een kijkje te komen nemen en aan de knoppen te zitten van testapparatuur. Dat kan voor de regio ZHZ in de winkel van KPN in Zwijndrecht. KPN maakt daarbij vooral reclame voor de 'pauze knop' tijdens het opnemen die velen zal verbazen, iets dat bij UPC ook allang beschikbaar is omdat daar ook alle uitzendingen kunnen worden opgenomen. Zoals KPN in de brief opmerkt over het gebruik van digitale tv op een laptop of tablet: 'Jeetje, dit is handig!, geef mij meteen maar een koptelefoon, dan kan ik vanavond voetbal kijken en mijn vrouw naar haar favoriete programma'. KPN speelt hiermee in op de handige mogelijkheid tegelijk ook online op een tweede toestel televisie te kijken.

    Aanbieding KPN maand juni

    KPN doet daarbij een aanbieding voor wie in de maand juni zich abonneert op de alles-in-één standaard: interactieve tv, internet en bellen voor €56 per maand, gratis geïnstalleerd en met extra's als Spotify Premium, en opnemen tot 200 uur. De snelheden van internet in combinatie met HDTV, en vooral de beeldkwaliteit daarvan, is niet altijd even hoog want er is nogal een verschil indien men dit via ADSL afneemt (en vooral als men ver van een centrale woont) of via glasvezel, zoals dat dan weer in delen van Dordrecht onder meer mogelijk is. Recent paste KPN een aantal zaken al aan in het kader van kwaliteitsverbetering. Vooral klanten die een glasvezelaansluiting hebben, die echter lang niet overal beschikbaar is, merken dit. Totaal TV berichtte hierover ook al uitgebreid.
    KPNInteractieve tvmarketingSpotifyUPC

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 16:35 uur
    Live verslag van de slotetappe van 105 km, van Montgeron naar de Champs-Elysées in Parijs. Aan de finish staat Herman van der Zandt met afwisselend Danny Nelissen of Thijs Zonneveld om renners, ploegleiders en anderen meteen een reactie op de etappe te vragen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S6 

      Girls, over het hectische leven van vier vrouwelijke twintigers is terug voor het zesde seizoen. Vriendinnen Hannah, Marnie, Jessa en Shoshanna proberen nog altijd achter de zin van het leven te komen. Totaal TV mag de dvd van dit laatste seizoen vijf keer weggeven.

    TV-TIP WK Zwemmen

    WK Zwemmen
    NPO 2 om 17:15 uur
    Met wedstrijdbeelden, samenvattingen, interviews en reportages van de belangrijkste sportwedstrijden en -evenementen van die dag.