1. Nieuws

    KPN voert huis aan huis marketing iTV

    KPN heeft met het oog op het EK voetbal een marketingcampagne gehouden waarbij ook niet klanten van KPN ongevraagd geadresseerde post over interactieve tv in de bus kregen.
    Jan-Hein Visser
    13 juni 2012
    comments 0
    KPN voert huis aan huis marketing iTV
    KPN heeft met het oog op het EK voetbal een marketingcampagne gehouden waarbij ook niet klanten van KPN ongevraagd geadresseerde post over interactieve tv in de bus kregen.

    KPN verspreidde onder meer in grote delen van Zuidwest-Nederland 'post' die feitelijk niets anders dan ongevraagde reclame was. De mailings werden bezorgd in alle gebieden, ongeacht of er nu wel of geen glasvezel aanwezig is, wat onder omstandigheden nogal wat kan uitmaken voor diensten als HDTV en snel internet. KPN heeft daarbij ook in gemeenten als Ridderkerk en Zwijndrecht, waar veel kabelabonnees supersnel internet en digitale televisie in uitmuntende beeldkwaliteit van UPC afnemen, brieven verstuurd. Eerder hield Tele 2 zo'n actie maar KPN gaat een stapje verder.

    KPN somt voordelen interactieve tv op

    KPN nodigt de verraste ontvanger van de brief uit om zélf eens een kijkje te komen nemen en aan de knoppen te zitten van testapparatuur. Dat kan voor de regio ZHZ in de winkel van KPN in Zwijndrecht. KPN maakt daarbij vooral reclame voor de 'pauze knop' tijdens het opnemen die velen zal verbazen, iets dat bij UPC ook allang beschikbaar is omdat daar ook alle uitzendingen kunnen worden opgenomen. Zoals KPN in de brief opmerkt over het gebruik van digitale tv op een laptop of tablet: 'Jeetje, dit is handig!, geef mij meteen maar een koptelefoon, dan kan ik vanavond voetbal kijken en mijn vrouw naar haar favoriete programma'. KPN speelt hiermee in op de handige mogelijkheid tegelijk ook online op een tweede toestel televisie te kijken.

    Aanbieding KPN maand juni

    KPN doet daarbij een aanbieding voor wie in de maand juni zich abonneert op de alles-in-één standaard: interactieve tv, internet en bellen voor €56 per maand, gratis geïnstalleerd en met extra's als Spotify Premium, en opnemen tot 200 uur. De snelheden van internet in combinatie met HDTV, en vooral de beeldkwaliteit daarvan, is niet altijd even hoog want er is nogal een verschil indien men dit via ADSL afneemt (en vooral als men ver van een centrale woont) of via glasvezel, zoals dat dan weer in delen van Dordrecht onder meer mogelijk is. Recent paste KPN een aantal zaken al aan in het kader van kwaliteitsverbetering. Vooral klanten die een glasvezelaansluiting hebben, die echter lang niet overal beschikbaar is, merken dit. Totaal TV berichtte hierover ook al uitgebreid.
    KPNInteractieve tvmarketingSpotifyUPC

    Reacties

  1. TV-TIP Tomtesterom

    Tomtesterom
    NPO 3 om 20:30 uur
    Tom doet een IQ-test en de uitslag van die test zal hij binnen acht maanden proberen te verbeteren naar 131. Met die uitslag ben je officieel hoogbegaafd.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Hellboy II: The Golden Army

    Hellboy II: The Golden Army
    SBS9 om 20:30 uur
    Als een oude wapenstilstand tussen de mensheid en het onzichtbare magische rijk wordt geschonden, dreigt de hel op aarde uit te breken. Een meedogenloze leider van zowel de wereld boven als beneden trotseert zijn afkomst en wekt een onstuitbaar leger wezens tot leven. De moedigste en hardste superheld van de wereld moet het opnemen tegen deze genadeloze dictator en zijn brute rovers. Ja, hij is gewelddadig. Ja, hij heeft ook horens. En ja, hij wordt soms verkeerd begrepen. Maar als er een klus geklaard moet worden, moet je wel bij Hellboy (Ron Perlman) zijn. Met zijn team van het Bureau voor Paranormale Research en Defensie, z’n pyrokinetische vriendin Liz (Selma Blair), de empatische vismens Abe (Doug Jones) en protoplasma-mysticus Johann reist het team van het BPRD heen en weer tussen de oppervlakte en de onzichtbare magische wereld, waar fantasiewezens tastbaar worden. En Hellboy, met beide werelden bekend maar in geen van beide geaccepteerd, moet kiezen tussen zijn vertrouwde leven en een onbekende toekomst die lonkt.

    Zappen.blog.nl