KPN volgt Ziggo in strijd om abonnees
Ziggo probeert met hoge kortingen op Alles-in-1-abonnementen
nieuwe klanten aan zich te binden. De strijd om de abonnee heeft een nieuwe
wending gekregen nu ook KPN hoge kortingen geeft.
Beide concurrerende aanbieders geven bij een nieuw
Alles-in-1-abonnement nu hoge kortingen tijdens de eerste zes maanden. Ook
worden aansluitkosten niet doorberekend. Ziggo is nog wel vijf eurocent
goedkoper dan KPN. Het kabelbedrijf berekent de eerste zes maanden bij alle
nieuwe Alles-in-1-abonnementen een prijs van €34,95 per maand. KPN hanteert
hiervoor het afgeronde tarief van 35 euro per maand.
Ziggo probeert klanten terug te winnen
Liberty Global – het moederbedrijf van Ziggo – is niet blij
met het klantverlies bij Ziggo. Na de fusie tussen Ziggo en UPC in het
fusiebedrijf Ziggo verloor het kabelbedrijf meer dan honderdduizend klanten.
Onder meer met grote marketingcampagnes en hoge kortingen wil Ziggo bestaande
klanten behouden en nieuwe klanten aan zich binden. In de komende maanden gaat
Ziggo ook andere manieren inzetten om klanten aan het bedrijf te binden. KPN
lijkt het meeste van het klantverlies te profiteren. Het telecombedrijf zag in
de eerste zes maanden van dit jaar – in tegenstelling tot Ziggo – het aantal
klanten alleen maar groeien.