1. Nieuws

    KPN wil meer glasvezel in de huiskamer

    KPN wil gebruikmaken van de optie om het belang in glasvezelexploitant Reggefiber met negen procent tot zestig procent uit te breiden.
    Jarco Kriek
    3 januari 2014
    comments 62
    KPN wil meer glasvezel in de huiskamer
    Foto: ANP
    KPN wil gebruikmaken van de optie om het belang in glasvezelexploitant Reggefiber met negen procent tot zestig procent uit te breiden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) moet hiervoor goedkeuring geven.

    Op dit moment heeft KPN al een meerderheidsbelang van 51 procent in Reggefiber. Hiervoor gaf telecomwaakhond OPTA – de voorloper van ACM – toestemming. Ook toen was al bekend dat KPN via een aantal aandelenopties het aandelenbelang in Reggefiber kon uitbreiden. De overname van negen procent aandelen Reggefiber gaat KPN tussen de 116 en 161 miljoen euro kosten. Het aandelenpakket is nu nog in bezit van investeerder Reggeborgh.

    Interactieve TV belangrijk voor KPN

    KPN ziet haar tv-dienst Interactieve TV als belangrijk consumentenproduct in Nederland. Interactieve TV wordt geleverd via koperdraad en glasvezel. KPN begon vorig jaar met het opwaarderen van het koperdraadnetwerk naar de VDSL-techniek. Hierdoor kan men meer internetsnelheid in de woningen van klanten leveren. Omdat bij Interactieve TV via internet naar tv-zenders en interactieve tv-diensten wordt gekeken, is dit van groot belang. Door een groter belang in Reggefiber geeft KPN aan dat het de komende jaren meer geld en energie in uitbouw van glasvezelnetwerken in Nederland wil steken. Er zijn op dit moment rond de 1,5 miljoen huishoudens die over een glasvezelaansluiting beschikken. Dit aantal stijgt naar verwachting tot 3,5 miljoen in 2017.
    KPNglasvezelReggefiberReggeborghkoperdraadVDSLInteractieve TVglasvezelnetwerkenACMAutoriteit Consument & MarktOPTA

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl