1. Nieuws

    KPN ziet aantal tv-klanten weer stijgen

    In meer Nederlandse huishoudens wordt naar tv gekeken via een abonnement van KPN. Het tv-product Interactieve TV wordt steeds populairder.
    Jarco Kriek
    27 oktober 2015
    comments 6
    KPN ziet aantal tv-klanten weer stijgen

    In meer Nederlandse huishoudens wordt naar tv gekeken via een abonnement van KPN. Het tv-product Interactieve TV wordt steeds populairder. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van KPN.


    In het derde kwartaal van dit jaar is het aantal klanten dat via KPN naar tv kijkt met 33.000 naar 2.199.000 gestegen. De strategie van KPN om zich vooral op bestaande klanten te focussen, lijkt vruchten af te werpen. Met het geven van cadeautjes – bijvoorbeeld in de vorm van exclusief content – wil KPN de huidige klanten blij maken en hierdoor langer aan zich binden. Daarnaast lijkt KPN te profiteren van de onrust die er onder een klein deel van de klanten van grootste concurrent Ziggo is. Het ziet mede hierdoor in combinatie met de aanleg van meer glasvezelnetwerken en de technische opwaardering van het koperdraadnetwerk en de VDSL-techniek het aantal tv- en internetklanten ook stijgen.

    Interactieve TV blijft verkoophit KPN

    Het aantal klanten dat bij KPN Interactieve TV via DSL of glasvezel afneemt, steeg met 55.000 door tot 1.795.000. Daar tegenover staat dat het aantal klanten bij andere tv-diensten – waaronder Digitenne – met 22.000 gedaald is. Het aantal klanten dat via glasvezel de vaste diensten tv, internet en telefonie afneemt, steeg met 35.000 naar 682.000. Aan de stijging van het aantal tv-klanten zijn 33.000 breedbandinternetklanten gekoppeld. Interactieve TV kan in de huiskamer immers alleen met een internetaansluiting van KPN gekeken worden.

    KPN blijft Interactieve TV verbeteren

    KPN blijft de mogelijkheden van Interactieve TV verbeteren. Onlangs voegde KPN het gebruik van apps op de tv-decoder via de dienst Méér TV toe. Recentelijk kondigde KPN aan dat op korte termijn begonnen wordt met de gefaseerde uitrol van de toevoeging van Netflix. KPN is hiermee de eerste tv-aanbieder in Nederland die Netflix rechtstreeks op decoder gaat aanbieden. Al langere tijd biedt KPN de soortgelijke, maar uit Nederland afkomstige onbeperkt kijken-dienst Videoland Unlimited aan.

    KPN bundelt lineair en OTT

    Klanten met Interactieve TV kunnen met hun decoder hierdoor met één apparaat van een compleet lineair zenderaanbod en een uitgebreid scala van video on demand- en OTT-diensten gebruikmaken. Naast Netflix en Videoland Unlimited biedt KPN via het eigen video on demand-platform films en series – deels gratis – en Programma Gemist-diensten aan. Daarnaast kan met Begin Gemist bij tientallen zenders tijdens een lopend live uitgezonden tv-programma met een druk op de knop van de afstandsbediening dit programma vanaf het begin bekeken worden.

    KPNInteractieve TVDigitennekwartaalcijfersMeer TVBegin GemistOTTlineairvideo on demandNetflixVideoland UnlimitedBrusselPlay van KPNZiggo Sporttvtv-serietelevisievideoOTTinternetZwarte TulpglasvezelDSLADSLVDSLstoringvideo on demandon demandZiggoDigitenneKPN CompleetHBOPluspakketKidspakkettrijple playalles in 1alles-in-1tvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenzenderwijzigingBBC ThreeBBC FourDJAZZ.tvRTL CrimeRTL TelekidsWildHitzBBC First

    Reacties

  1. TV-TIP WK Voetbal clubteams

    WK Voetbal clubteams
    NPO 2 om 17:55 uur
    Wij hebben het nooit echt begrepen, maar de goede clubs op dit WK krijgen een extra voordeel: de winnaars van de Champions League en de Copa Libertadores worden direct geplaatst voor de halve finale. Daarom hopen we dat Ronaldo en zijn Real Madrid vandaag een pittige tegenstander voor de kiezen krijgen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Roast of Giel Beelen

    Roast of Giel Beelen
    Comedy Central om 20:30 uur
    Als zogenaamde ‘shock-jock’ shockeerde Giel Beelen regelmatig. Maar wat voor ‘shock-jock’ ben je eigenlijk als je het niet kan laten om achteraf toch steeds je excuses aan te bieden. Vanaf nu geen 'sorry' meer. Alles wordt gezegd. En niets wordt teruggenomen. Bovendien wordt Giel nu zelf ook eens flink aangepakt.