1. Nieuws

    Kwart Nederlanders kijkt tv via KPN

    Het marktaandeel van KPN op de Nederlandse tv-markt is volgens het telecombedrijf naar 25 procent gestegen. Dat blijkt uit de resultatenrapportage over het derde kwartaal 2013.
    Jarco Kriek
    22 oktober 2013
    comments 0
    Kwart Nederlanders kijkt tv via KPN
    Foto: ANP

    Het marktaandeel van KPN op de Nederlandse tv-markt is volgens het telecombedrijf naar 25 procent gestegen. Dat blijkt uit de resultatenrapportage over het derde kwartaal 2013.

    KPN zag het aantal tv-klanten met 30.000 naar 1.915.000 stijgen. De stijging van het aantal klanten dat via Interactieve TV – ook wel IPTV genoemd – naar tv-kijken werd voor een groot deel te niet gedaan door een daling van het aantal Digitenne-klanten. Het budget tv-product van KPN is op de weg retour. In het derde kwartaal verloor KPN 42.000 klanten in de categorie overige. In deze categorie heeft KPN alle overige tv-producten die men naast Interactieve TV op de markt brengt geplaatst. Digitenne is verreweg het belangrijkste tv-product in de categorie overige. Daarnaast zijn hier ook de analoge tv-abonnementen die KPN via vorig jaar overgenomen serviceproviders op glasvezelnetwerken van Reggefiber in deze categorie opgenomen.

    Prijsstijging Digitenne

    Het aantal Digitenne-klanten daalde vooral omdat KPN op 1 juli een prijsstijging van bijna dertig procent voor het tv-abonnement doorvoerde. KPN heeft in de categorie overige nu 633.000 tv-klanten in de boeken staan. Twee keer zoveel abonnees kijken via Interactieve TV naar hun favoriete tv-zender of maken gebruik van de digitale tv-diensten van KPN. Het aantal Interactieve TV-klanten steeg met 72.000 naar 1.282.000. Hiervan kijken 821.000 via de koperdraadtechnieken ADSL en VDSL. Via glasvezelnetwerken kijken 461.000 Nederlandse huishoudens naar Interactieve TV van KPN. Dat zijn er 32.000 meer dan drie maanden geleden.

    Vijf procent marktaandeel

    KPN zag in een jaar tijd het marktaandeel op de Nederlandse tv-markt met vijf procent stijgen. Het snoepte vooral klanten bij de grote kabelbedrijven UPC en Ziggo weg. KPN biedt naast tv-producten onder de eigen naam ook landelijke tv-diensten via dochterbedrijven Telfort en XS4All aan. Op glasvezelnetwerken van Reggefiber biedt men daarnaast andere merknamen van onlangs gekochte serviceproviders tv-diensten aan. Het gaat hier onder meer om de merknamen Lijbrandt Telecom en XMS.

    KPNInteractieve TVglasvezelADSLVDSLDSLkoperdraadDigitennebeeldkwaliteitHDHDTVgeluidkabelZiggoUPC

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live de wedstrijden van de UEFA Champions League.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BLADE RUNNER 2049

      In Blade Runner 2049 ontdekt een nieuwe ‘blade runner’, politieagent K, een lang verborgen geheim dat chaos kan veroorzaken. K’s ontdekking leidt tot een speurtocht naar de voormalige blade runner Rick Deckard. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een t-shirt en twee bioscoopkaarten.

    TV-TIP Shrek Forever After

    Shrek Forever After
    RTL 8 om 20:30 uur
    Na het verslaan van een boze draak, het redden van een schone prinses en het beschermen van het koninkrijk van zijn schoonfamilie is Shrek een gewone familieman geworden. Verlangend naar de tijd waarin hij nog een 'echte Oger' was en dorpelingen de stuipen op het lijf joeg, laat hij zich overhalen tot een deal met de gladde praatjesmaker Repelsteeltje. Shrek komt terecht in een akelige veranderde versie van Ver Heel Ver van Hier, waar Ogers opgejaagd worden, Repelsteeltje koning is en waar hij en Fiona elkaar nooit ontmoet hebben. Het is nu aan Shrek om dit alles ongedaan te maken in de hoop zijn vrienden te redden, de wereld te herstellen en zijn enige echte Ware Liefde terug te vinden.