1. Nieuws

    Laagste marktaandeel RTL sinds 2010

    Het marktaandeel van RTL Nederland is sinds 2010 niet meer zo laag geweest als afgelopen zomer. RTL kwam met al haar zenders nog net boven de twintig procent.
    Jan-Hein Visser
    9 september 2016
    comments 10
    Laagste marktaandeel RTL sinds 2010
    Foto: ANP
    Het marktaandeel van RTL Nederland is sinds 2010 niet meer zo laag geweest als afgelopen zomer. RTL kwam met al haar zenders net boven de twintig procent.

    Waar SBS de kijkcijfers in de zomer redelijk stabiel wist te houden, zakte RTL terug. De zendergroep heeft in de zomer altijd lagere kijkcijfers omdat de reclamemarkt dan minder interessant is en de zender daarom bewust inzet op een groter aandeel herhalingen. Maar zover als dit jaar is RTL de afgelopen jaren nooit gezakt. Het aandeel bedroeg in augustus nog 21,1 procent. Het verschil met SBS is daarmee klein geworden. Het is de NPO die dankzij de kijkcijferpieken rondom de sportzomer het grootste marktaandeel wist neer te zitten met rond de veertig procent. RTL heeft de cijfers, uitgaande van de recente kijkcijfers van SKO, nog niet heel erg weten op te krikken sinds het nieuwe televisieseizoen begon. Diverse nieuwe programma's scoren zelfs relatief zwak. Dit treft vooral RTL 4 dat donderdag zelfs werd ingehaald door haar zusterkanaal RTL 5.
    KijcijfersmarktaandeelSBS6NPOsportzomerRTLRTL 4RTL 5RTL 7RTL 8

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live verslag van Napoli - Feyenoord.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP How Do They Do It? Met Thijs en Joep

    How Do They Do It? Met Thijs en Joep
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Thijs Meeuwsen en Joep ten Hove kijken niet alleen hoe nieuwe producten gemaakt worden, maar ook hoe oude producten gerecycled worden. Thijs stelt zelfs zijn auto ter beschikking om met eigen ogen te zien hoeveel waarde er nog uit zijn oude bolide gehaald kan worden.