1. Nieuws

    Langere reclameblokken bij NPO

    Mediastaatssecretaris Sander Dekker steunt de plannen van de Nederlandse publieke omroep (NPO) waarmee publieke omroepen de eigen inkomsten willen verhogen.
    Jarco Kriek
    8 oktober 2014
    comments 15
    Langere reclameblokken bij NPO

    Mediastaatssecretaris Sander Dekker steunt de plannen van de Nederlandse publieke omroep (NPO) waarmee publieke omroepen de eigen inkomsten willen verhogen. Een onderdeel daarvan zijn langere reclameblokken.

    Sander Dekker schrijft dit in een brief aan de Tweede Kamer. De NPO en reclameverkooporganisatie STER willen langere reclameblokken op tv- en radiozenders gaan uitzenden om het maximaal aantal toegestane reclameminuten optimaal te benutten. Er komt overigens geen uitbreiding van het aantal reclameminuten dat op publieke zenders per uur mag wordt uitgezonden.

    Video on demand

    Een ander onderdeel van het inkomstenplan van de NPO is meer opbrengsten uit video on demand. Een eerste aanzet is de komst van de betaalde tv-dienst NPO Plus dat als onderdeel van de landelijke uitgesteld kijken-dienst NLziet in Nederland wordt aangeboden. De NPO krijgt hierbij per bekeken uitzendminuut uit het abonnementsgeld uitbetaald. Ook samenwerking bij programmabladen kan volgens de NPO tot meer inkomsten leiden.

    Voorrang

    Het beter benutten van reclamezendtijd moet volgens Dekker in zijn brief aan de Tweede Kamer eerste prioriteit zijn en voorrang krijgen. De NPO mag de extra inkomsten rechtstreeks laten terugvloeien naar de eigen tv-programma’s van de publieke omroepen.

    NPOpublieke omroepreclamereclameminutenreclamezendtijdreclameblokkenTweede Kamerbezuinigingvideo on demandonbeperkt kijkenuitgesteld kijkenNPO PlusNLzietUitzending Gemist

    Reacties

  1. TV-TIP De slimste mens: De slimsten vs de rest

    De slimste mens: De slimsten vs de rest
    NPO 2 om 20:25 uur
    Dacht je thuis op de bank altijd dat je het beter wist dan die BN'ers? Nou, dan is dit je kans om dat te laten zien. In aanloop naar het elfde seizoen delen acht onbekende landgenoten de komende week het De Slimste mens-strijdtoneel met oud-winnaars en finalisten uit de afgelopen tien seizoenen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Helemaal het einde

    Helemaal het einde
    RTL 4 om 20:30 uur
    Bij de familie Van Wichen is er genoeg verdiend met de stroopwafelbusiness om een bedrag aan het goede doel te schenken. Karel en An bouwen ondertussen gestaag door aan hun Huis met Open Armen, waarbij ze ook afscheid moeten nemen van een aantal vrijwilligers.