1. Nieuws

    Langere reclameblokken bij NPO

    Mediastaatssecretaris Sander Dekker steunt de plannen van de Nederlandse publieke omroep (NPO) waarmee publieke omroepen de eigen inkomsten willen verhogen.
    Jarco Kriek
    8 oktober 2014
    comments 15
    Langere reclameblokken bij NPO

    Mediastaatssecretaris Sander Dekker steunt de plannen van de Nederlandse publieke omroep (NPO) waarmee publieke omroepen de eigen inkomsten willen verhogen. Een onderdeel daarvan zijn langere reclameblokken.

    Sander Dekker schrijft dit in een brief aan de Tweede Kamer. De NPO en reclameverkooporganisatie STER willen langere reclameblokken op tv- en radiozenders gaan uitzenden om het maximaal aantal toegestane reclameminuten optimaal te benutten. Er komt overigens geen uitbreiding van het aantal reclameminuten dat op publieke zenders per uur mag wordt uitgezonden.

    Video on demand

    Een ander onderdeel van het inkomstenplan van de NPO is meer opbrengsten uit video on demand. Een eerste aanzet is de komst van de betaalde tv-dienst NPO Plus dat als onderdeel van de landelijke uitgesteld kijken-dienst NLziet in Nederland wordt aangeboden. De NPO krijgt hierbij per bekeken uitzendminuut uit het abonnementsgeld uitbetaald. Ook samenwerking bij programmabladen kan volgens de NPO tot meer inkomsten leiden.

    Voorrang

    Het beter benutten van reclamezendtijd moet volgens Dekker in zijn brief aan de Tweede Kamer eerste prioriteit zijn en voorrang krijgen. De NPO mag de extra inkomsten rechtstreeks laten terugvloeien naar de eigen tv-programma’s van de publieke omroepen.

    NPOpublieke omroepreclamereclameminutenreclamezendtijdreclameblokkenTweede Kamerbezuinigingvideo on demandonbeperkt kijkenuitgesteld kijkenNPO PlusNLzietUitzending Gemist

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.