1. Nieuws

    Massale opzeggingen Ziggo na sponsordeal Ajax blijven uit

    Het aantal opzeggingen bij de kabelbedrijven UPC en Ziggo na het bekendworden van de sponsordeal met Ajax is zeer klein op het grote aantal abonnees dat beide bedrijven hebben.
    Jarco Kriek
    8 november 2014
    comments 10
    Massale opzeggingen Ziggo na sponsordeal Ajax blijven uit
    Foto: ANP

    Het aantal opzeggingen bij de kabelbedrijven UPC en Ziggo na het bekend worden van de sponsordeal met Ajax is zeer klein op het grote aantal abonnees dat beide bedrijven hebben.

    Op sociale media ontstond gisteren ophef onder voetbalsupporters van onder andere PSV en Feyenoord nadat bekend werd dat Ziggo concurrent Ajax gaat sponsoren. Ziggo – dat een fusiebedrijf van de kabelaars UPC en Ziggo is – betaalt de Amsterdamse voetbalclub jaarlijks tussen de acht en tien miljoen euro om de naam op het voetbalshirt van Ajax en Jong Ajax te laten pronken. Het nieuws kwam gisteren voor bijna iedereen als een verrassing. Zeer weinig mensen bij Ajax en Ziggo wisten van de gesprekken.

    Bedrijven die elkaar optimaal versterken

    Ziggo-woordvoerder Martijn Jonker erkent aan Totaal TV dat het kabelbedrijf de commotie onder voetbalsupporters buiten Amsterdam had ingecalculeerd: "Voetbal is emotie. Dus hadden we felle opmerkingen verwacht. Maar Ziggo ziet in deze sponsorovereenkomst vooral twee Nederlandse bedrijven die elkaar optimaal aanvullen." Jonker ontkent overigens dat er bij het kabelbedrijf extra personeel op de klantenservice is ingezet vanwege vragen of opzeggingen door de sponsovereenkomst met Ajax. "Het was een reguliere drukte waarbij niet meer aanmeldingen of opzeggingen dan normaal plaatsvonden." Het gaat daarbij om opzeggingen bij zowel UPC als Ziggo, die momenteel nog als twee onafhankelijke bedrijven opereren.

    Ziggo Dome voorbeeld samenwerking Ajax

    Voorbeeld voor de samenwerking met Ajax is het Ziggo Dome, dat tegenover de Amsterdam ArenA ligt. Een samenwerking die door de nieuwe sponsorovereenkomst met Ajax niet in gevaar komt. Nu de fusie met UPC definitief is, wil Ziggo een bedrijf met nationale allure worden. "Wij willen de stap maken van komend bedrijf tot topbedrijf, zoals Albert Heijn en ING. Dan is dit sponsorship noodzakelijk", aldus Baptiest Coopmans – beoogd CEO van fusiebedrijf Ziggo – tijdens de persconferentie na het sluiten van de sponsorovereenkomst met Ajax.

    ZiggoAjaxUPCLiberty GlobalvoetbalAmsterdam ArenAmuziekZiggo Domeshirtsponsorsponsoring

    Reacties

  1. TV-TIP Pyeongchang live

    Pyeongchang live
    NPO 1 om 09:30 uur
    Yara van Kerkhof was jarenlang de motor in de shorttrack-relay, maar in de World Cup van seizoen 2016-2017 liet ze zien dat ze ook individueel haar mannetje staat: in Calgary behaalde Van Kerkhof brons op de 500 meter. Na haar zilveren plak vorige week maakt ze vanochtend met de estafetteploeg opnieuw kans op een medaille.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES PLUS SOUNDTRACK CD I TONYA

      Kunstschaatsster Tonya Harding (Margot Robbie) is een natuurtalent en niets lijkt haar selectie voor de Olympische spelen in de weg te staan. Maar omringd door idioten, met goede én slechte bedoelingen, beraamt Tonya een plan om wraak te nemen op haar grootste concurrente: de engelachtige Nancy Kerrigan. Eén van de grootste Amerikaanse schandalen is plots in de maak. I, TONYA draait vanaf 22 februari in de bioscopen: Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes plus een soundtrack cd weggeven.

    TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    In de Primera División heeft Barça een straatlengte voorsprong, maar dit geeft geen garanties voor de Champions League. Een walk-over zal het niet worden tegen Chelsea; op een goede dag kunnen de Londenaren het Barcelona zeer moeilijk maken. Onder aanvoering van Eden Hazard kan het vanavond spoken op Stamford Bridge.