1. Nieuws

    Massale opzeggingen Ziggo na sponsordeal Ajax blijven uit

    Het aantal opzeggingen bij de kabelbedrijven UPC en Ziggo na het bekendworden van de sponsordeal met Ajax is zeer klein op het grote aantal abonnees dat beide bedrijven hebben.
    Jarco Kriek
    8 november 2014
    comments 10
    Massale opzeggingen Ziggo na sponsordeal Ajax blijven uit
    Foto: ANP

    Het aantal opzeggingen bij de kabelbedrijven UPC en Ziggo na het bekend worden van de sponsordeal met Ajax is zeer klein op het grote aantal abonnees dat beide bedrijven hebben.

    Op sociale media ontstond gisteren ophef onder voetbalsupporters van onder andere PSV en Feyenoord nadat bekend werd dat Ziggo concurrent Ajax gaat sponsoren. Ziggo – dat een fusiebedrijf van de kabelaars UPC en Ziggo is – betaalt de Amsterdamse voetbalclub jaarlijks tussen de acht en tien miljoen euro om de naam op het voetbalshirt van Ajax en Jong Ajax te laten pronken. Het nieuws kwam gisteren voor bijna iedereen als een verrassing. Zeer weinig mensen bij Ajax en Ziggo wisten van de gesprekken.

    Bedrijven die elkaar optimaal versterken

    Ziggo-woordvoerder Martijn Jonker erkent aan Totaal TV dat het kabelbedrijf de commotie onder voetbalsupporters buiten Amsterdam had ingecalculeerd: "Voetbal is emotie. Dus hadden we felle opmerkingen verwacht. Maar Ziggo ziet in deze sponsorovereenkomst vooral twee Nederlandse bedrijven die elkaar optimaal aanvullen." Jonker ontkent overigens dat er bij het kabelbedrijf extra personeel op de klantenservice is ingezet vanwege vragen of opzeggingen door de sponsovereenkomst met Ajax. "Het was een reguliere drukte waarbij niet meer aanmeldingen of opzeggingen dan normaal plaatsvonden." Het gaat daarbij om opzeggingen bij zowel UPC als Ziggo, die momenteel nog als twee onafhankelijke bedrijven opereren.

    Ziggo Dome voorbeeld samenwerking Ajax

    Voorbeeld voor de samenwerking met Ajax is het Ziggo Dome, dat tegenover de Amsterdam ArenA ligt. Een samenwerking die door de nieuwe sponsorovereenkomst met Ajax niet in gevaar komt. Nu de fusie met UPC definitief is, wil Ziggo een bedrijf met nationale allure worden. "Wij willen de stap maken van komend bedrijf tot topbedrijf, zoals Albert Heijn en ING. Dan is dit sponsorship noodzakelijk", aldus Baptiest Coopmans – beoogd CEO van fusiebedrijf Ziggo – tijdens de persconferentie na het sluiten van de sponsorovereenkomst met Ajax.

    ZiggoAjaxUPCLiberty GlobalvoetbalAmsterdam ArenAmuziekZiggo Domeshirtsponsorsponsoring

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.