1. Nieuws

    Massale opzeggingen Ziggo na sponsordeal Ajax blijven uit

    Het aantal opzeggingen bij de kabelbedrijven UPC en Ziggo na het bekendworden van de sponsordeal met Ajax is zeer klein op het grote aantal abonnees dat beide bedrijven hebben.
    Jarco Kriek
    8 november 2014
    comments 10
    Massale opzeggingen Ziggo na sponsordeal Ajax blijven uit
    Foto: ANP

    Het aantal opzeggingen bij de kabelbedrijven UPC en Ziggo na het bekend worden van de sponsordeal met Ajax is zeer klein op het grote aantal abonnees dat beide bedrijven hebben.

    Op sociale media ontstond gisteren ophef onder voetbalsupporters van onder andere PSV en Feyenoord nadat bekend werd dat Ziggo concurrent Ajax gaat sponsoren. Ziggo – dat een fusiebedrijf van de kabelaars UPC en Ziggo is – betaalt de Amsterdamse voetbalclub jaarlijks tussen de acht en tien miljoen euro om de naam op het voetbalshirt van Ajax en Jong Ajax te laten pronken. Het nieuws kwam gisteren voor bijna iedereen als een verrassing. Zeer weinig mensen bij Ajax en Ziggo wisten van de gesprekken.

    Bedrijven die elkaar optimaal versterken

    Ziggo-woordvoerder Martijn Jonker erkent aan Totaal TV dat het kabelbedrijf de commotie onder voetbalsupporters buiten Amsterdam had ingecalculeerd: "Voetbal is emotie. Dus hadden we felle opmerkingen verwacht. Maar Ziggo ziet in deze sponsorovereenkomst vooral twee Nederlandse bedrijven die elkaar optimaal aanvullen." Jonker ontkent overigens dat er bij het kabelbedrijf extra personeel op de klantenservice is ingezet vanwege vragen of opzeggingen door de sponsovereenkomst met Ajax. "Het was een reguliere drukte waarbij niet meer aanmeldingen of opzeggingen dan normaal plaatsvonden." Het gaat daarbij om opzeggingen bij zowel UPC als Ziggo, die momenteel nog als twee onafhankelijke bedrijven opereren.

    Ziggo Dome voorbeeld samenwerking Ajax

    Voorbeeld voor de samenwerking met Ajax is het Ziggo Dome, dat tegenover de Amsterdam ArenA ligt. Een samenwerking die door de nieuwe sponsorovereenkomst met Ajax niet in gevaar komt. Nu de fusie met UPC definitief is, wil Ziggo een bedrijf met nationale allure worden. "Wij willen de stap maken van komend bedrijf tot topbedrijf, zoals Albert Heijn en ING. Dan is dit sponsorship noodzakelijk", aldus Baptiest Coopmans – beoogd CEO van fusiebedrijf Ziggo – tijdens de persconferentie na het sluiten van de sponsorovereenkomst met Ajax.

    ZiggoAjaxUPCLiberty GlobalvoetbalAmsterdam ArenAmuziekZiggo Domeshirtsponsorsponsoring

    Reacties

  1. TV-TIP The Great British Bake Off

    The Great British Bake Off
    NPO 1 om 19:00 uur
    Wie van de twaalf bakkers maakt de beste taart? Mary Berry en Paul Hollywood stellen de bakkers meteen op de proef. De signatuuropdracht in de eerste week is het maken van een opgerolde cake. Moeten de bakkers voor een klassieker gaan of juist een stapje extra doen? De technische opdracht is het bakken van een klassieke kersentaart. De moeilijkheidsgraad bij deze taart ligt hem in het goed verdelen van de kersen door de hele taart en het glazuur moet natuurlijk perfect zijn. Als spektakelstuk moeten de bakkers klassieke Britse taarten maken, maar dan in miniatuurformaat.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S6 

      Girls, over het hectische leven van vier vrouwelijke twintigers is terug voor het zesde seizoen. Vriendinnen Hannah, Marnie, Jessa en Shoshanna proberen nog altijd achter de zin van het leven te komen. Totaal TV mag de dvd van dit laatste seizoen vijf keer weggeven.

    TV-TIP De slimste mens

    De slimste mens
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wie treedt deze zomer in de voetsporen van Arjen, Pieter, Owen, Art, Tom, Diederik, Eric, George en Klaas? Wie wordt deze zomer De slimste mens? Onder leiding van Philip Freriks en onder het kritisch oog van jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan in de vragenarena. Met Steven Brunswijk, Marjan van den Berg en Domien Verschuuren.