1. Nieuws

    Mediapark Jaarcongres 2012 in aantocht

    Voor de vijfde keer wordt op 21 juni het Mediapark Jaarcongres (MPJC) in Studio 21 op het Mediapark in Hilversum georganiseerd. Onder meer nieuwe technologieën worden besproken.
    Jarco Kriek
    11 juni 2012
    comments 0
    Mediapark Jaarcongres 2012 in aantocht

    Voor de vijfde keer wordt op donderdag 21 juni het Mediapark Jaarcongres (MPJC) in Studio 21 op het Mediapark in Hilversum georganiseerd. Onder meer nieuwe technologieën worden besproken.

    MPJC brengt de televisie, uitgevers, internet, reclame, ICT en telecom wereld samen en geeft inzicht in de stand van zaken in de mediawereld, gericht op innovatie en inspiratie. Naast internationale sprekers als Rory Sutherland (Ogilvy & Mather) en Gary Carter (FremantleMedia) is ook de top van de Nederlandse media industrie aanwezig. Onder andere Henk Hagoort (NPO), Willemijn Maas (AVRO) en Jan-Willem Brüggenwirth (Radio538) leveren een bijdrage aan het programma. Joost Karhof zal het congres voorzitten. Daarnaast zal Hella Hueck een aantal interviewsessies voor haar rekening nemen.

    Alle kanalen beheren

    Nederlandse media bedrijven organiseren zich zo, dat zij het publiek op alle mogelijke manieren kunnen bereiken. Sanoma kocht SBS, de Telegraaf richtte een publieke omroep op en nam Hyves onder zijn hoede, Talpa heeft Radio 538. Hoe belangrijk is het om alle kanalen te beheren? Tijdens MPJC gaan AVRO directeur Willemijn Maas en Radio 538 CEO Jan-Willem Brüggenwirth in op de samenwerking tussen mediatypes.

    Het tweede scherm

    Een ander groot onderwerp op Mediapark Jaarcongres is het tweede scherm. Het afgelopen jaar heeft het grote publiek kennis kunnen maken met verschillende "tweede scherm” toepassingen, waarbij televisie producties begeleid worden door interactie en diensten op een tweede scherm. Internationaal gezien doen Nederlandse bedrijven goed mee in deze markt: de software van Civolution en het platform van Ex Machina vinden bijvoorbeeld gretig aftrek buiten Nederland. Alex Terpstra, CEO Civolution en Mark van de Crommert, CEO Remotely.tv geven tijdens MPJC hun visie op de laatste ontwikkelingen op het gebied van Second Screen. Gary Carter (die onlangs zijn vertrekt bij FremantleMedia bekend maakte) gaat in bredere zin in op de manier waarop het publiek betrokken raakt bij televisieproducties.

    Connected TV

    Daarnaast gaat het congres in op Connected TV, toepassingsmogelijkheden van realtime datastromen, online video en de toekomst van de reclame industrie. Naast het plenaire congres bestaat MPJC uit een serie exclusieve lunchsessies en geven verschillende invloedrijke media experts, waaronder Talpa’s Pim Schmitz, Joris van Heukelom (MakerStreet), Georgette Schlick (SBS) en Jacques Kuyf (FD Mediagroep) hun mening over de laatste ontwikkelingen in een serie videoquotes.

    Korting Totaal TV-lezer

    De Totaal TV lezer of internetbezoeker kan men korting een toegangskaart voor MPJC 2012 kopen. De toegangskaart kost geen 175 euro maar 145 euro. Bestellen is mogelijk via de internetsite www.mpjc.nl en men dient dan de kortingscode TTV145 te gebruiken.

    MPJCMediapark JaarcongresmediaparkHilversumStudio 21

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:55 uur
    Live verslag van de twintigste etappe, een individuele tijdrit van 23 km met start en finish in Marseille. Aan de finish staat Herman van der Zandt met afwisselend Danny Nelissen of Thijs Zonneveld om renners, ploegleiders en anderen meteen een reactie op de etappe te vragen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S6 

      Girls, over het hectische leven van vier vrouwelijke twintigers is terug voor het zesde seizoen. Vriendinnen Hannah, Marnie, Jessa en Shoshanna proberen nog altijd achter de zin van het leven te komen. Totaal TV mag de dvd van dit laatste seizoen vijf keer weggeven.

    TV-TIP Ik bbq voor jou!

    Ik bbq voor jou!
    RTL 4 om 17:00 uur
    Culinair zomers programma waarin de passie voor gezond barbecueën centraal staat. Elke week krijgt een man de kans om een heerlijke barbecue te organiseren voor een persoon die voor hem heel belangrijk is. De kandidaat en de kijker krijgen tevens enkele basisvaardigheden van het barbecueën uitgelegd. Ook wordt er gekeken naar gepassioneerde barbecuehobbyisten en worden er barbecue-evenementen in binnen- en buitenland bezocht.