1. Nieuws

    Mediapark Jaarcongres 2012 in aantocht

    Voor de vijfde keer wordt op 21 juni het Mediapark Jaarcongres (MPJC) in Studio 21 op het Mediapark in Hilversum georganiseerd. Onder meer nieuwe technologieën worden besproken.
    Jarco Kriek
    11 juni 2012
    comments 0
    Mediapark Jaarcongres 2012 in aantocht

    Voor de vijfde keer wordt op donderdag 21 juni het Mediapark Jaarcongres (MPJC) in Studio 21 op het Mediapark in Hilversum georganiseerd. Onder meer nieuwe technologieën worden besproken.

    MPJC brengt de televisie, uitgevers, internet, reclame, ICT en telecom wereld samen en geeft inzicht in de stand van zaken in de mediawereld, gericht op innovatie en inspiratie. Naast internationale sprekers als Rory Sutherland (Ogilvy & Mather) en Gary Carter (FremantleMedia) is ook de top van de Nederlandse media industrie aanwezig. Onder andere Henk Hagoort (NPO), Willemijn Maas (AVRO) en Jan-Willem Brüggenwirth (Radio538) leveren een bijdrage aan het programma. Joost Karhof zal het congres voorzitten. Daarnaast zal Hella Hueck een aantal interviewsessies voor haar rekening nemen.

    Alle kanalen beheren

    Nederlandse media bedrijven organiseren zich zo, dat zij het publiek op alle mogelijke manieren kunnen bereiken. Sanoma kocht SBS, de Telegraaf richtte een publieke omroep op en nam Hyves onder zijn hoede, Talpa heeft Radio 538. Hoe belangrijk is het om alle kanalen te beheren? Tijdens MPJC gaan AVRO directeur Willemijn Maas en Radio 538 CEO Jan-Willem Brüggenwirth in op de samenwerking tussen mediatypes.

    Het tweede scherm

    Een ander groot onderwerp op Mediapark Jaarcongres is het tweede scherm. Het afgelopen jaar heeft het grote publiek kennis kunnen maken met verschillende "tweede scherm” toepassingen, waarbij televisie producties begeleid worden door interactie en diensten op een tweede scherm. Internationaal gezien doen Nederlandse bedrijven goed mee in deze markt: de software van Civolution en het platform van Ex Machina vinden bijvoorbeeld gretig aftrek buiten Nederland. Alex Terpstra, CEO Civolution en Mark van de Crommert, CEO Remotely.tv geven tijdens MPJC hun visie op de laatste ontwikkelingen op het gebied van Second Screen. Gary Carter (die onlangs zijn vertrekt bij FremantleMedia bekend maakte) gaat in bredere zin in op de manier waarop het publiek betrokken raakt bij televisieproducties.

    Connected TV

    Daarnaast gaat het congres in op Connected TV, toepassingsmogelijkheden van realtime datastromen, online video en de toekomst van de reclame industrie. Naast het plenaire congres bestaat MPJC uit een serie exclusieve lunchsessies en geven verschillende invloedrijke media experts, waaronder Talpa’s Pim Schmitz, Joris van Heukelom (MakerStreet), Georgette Schlick (SBS) en Jacques Kuyf (FD Mediagroep) hun mening over de laatste ontwikkelingen in een serie videoquotes.

    Korting Totaal TV-lezer

    De Totaal TV lezer of internetbezoeker kan men korting een toegangskaart voor MPJC 2012 kopen. De toegangskaart kost geen 175 euro maar 145 euro. Bestellen is mogelijk via de internetsite www.mpjc.nl en men dient dan de kortingscode TTV145 te gebruiken.

    MPJCMediapark JaarcongresmediaparkHilversumStudio 21

    Reacties

  1. TV-TIP Midsomer murders

    Midsomer murders
    BBC First om 18:55 uur
    Twee stellen verdwijnen in het dorpje Monks Barton waar het gonst van de geruchten over hekserij en spookbossen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD

      Arthur weet niet in wat voor wieg hij is geboren. Als kleine jongen is zijn vader vermoord door z’n oom Vortigern die erna de troon besteeg. Arthur leeft op straat en redt zichzelf door te stelen. Totdat hij het zwaard van z’n vader, Excalibur, in handen krijgt dat hij uit een steen trekt. Vanaf dat moment is Arthur degene die het volk moet beschermen tegen zijn wrede oom. Totaal TV mag vijf keer de Blu-ray van deze avonturenfilm weggeven.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?