1. Nieuws

    Meer Alles-in-1-klanten bij Ziggo

    Ziggo mag dan wel klanten verliezen, de overgebleven klanten nemen wel meer diensten bij het kabelbedrijf af. Meer dan de helft van de klanten neemt een Alles-in-1-abonnement af.
    Jarco Kriek
    25 januari 2014
    comments 1
    Meer Alles-in-1-klanten bij Ziggo
    Ziggo mag dan wel klanten verliezen, de overgebleven klanten nemen wel meer diensten bij het kabelbedrijf af. Meer dan de helft van de klanten neemt een Alles-in-1-abonnement af.

    De verkoop van Alles-in-1-pakketten – ook wel triple play genoemd – wordt voor aanbieders steeds belangrijker. Bij dit soort gecombineerde pakketten wordt naast tv ook telefonie en breedbandinternet geleverd. De komende jaren worden vooral breedbandinternetdiensten op de consumentenmarkt belangrijker. Dit omdat de Nederlander steeds vaker direct via het internet – ook wel Over The Top (OTT) genoemd – videocontent bekijkt. Het gaat hierbij vooral om online videodiensten als Netflix en Videoland Unlimited. Verder wordt ook steeds vaker van uitgesteld kijken-diensten gebruikgemaakt. 

    Meer internetabonnementen

    Het aantal Ziggo-klanten dat een Alles-in-1-pakket afneemt, steeg tot 1,5 miljoen, dat overeenkomt met 56,2 procent van het totale aantal Ziggo-klanten. Daarnaast verkocht Ziggo ook nog eens vierhonderdduizend losse internetabonnementen. Omdat breedbandinternet onderdeel van Alles-in-1 is, komt het totale aantal internetabonnementen op 1,9 miljoen. Dat is op jaarbasis een stijging van 122.000. Mede hierdoor is de omzet en winst ondanks het klantverlies toch gegroeid.
    ZiggoAlles-in-1triple playdigitaalanaloogtvtelevisieklantenkwartaalcijfersglasvezelReggefiberKPNconcurrentieQ3

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl