1. Nieuws

    Meer digitale kijkers bij kabelaar Ziggo

    Ziggo maakte vandaag goede kwartaalcijfers bekend. Het aantal digitale kijkers bij het mediabedrijf blijft stijgen. Op dit moment kijkt 53 procent naar digitale televisie.
    Jarco Kriek
    29 juli 2010
    comments 0
    Meer digitale kijkers bij kabelaar Ziggo

    Meer Ziggo klanten kijken naar digitale televisie. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers over het tweede kwartaal 2010. Het mediabedrijf maakte deze vandaag bekend. Uit deze cijfers blijkt ook dat minder klanten een aanvullend digitaal zenderpakket afnemen. Maar als dit wel gebeurt, dan is de besteding groter.

    In het laatste jaar zag Ziggo overigens het totale aantal televisieabonnees met 116.000 dalen naar 3,12 miljoen. In totaal kan Ziggo 4,1 miljoen huishoudens in haar verzorgingsgebied bereiken. Iets meer dan driekwart, 76 procent, doet dit ook. Daarvan keken eind juni 2010 1.677.000 abonnees naar digitale televisie. Dat is 53,8 procent van het totale aantal televisieabonnees. In het afgelopen kwartaal komt dit neer op 55.000 nieuwe digitale kijkers via het Ziggo netwerk Opvallend is overigens wel dat minder abonnees dan het vorige kwartaal één of meer aanvullende digitale zenderpakketten afneemt. Was dit vorige maand nog bij 50,4 procent van de digitale kijkers het geval, nu is dat gezakt naar minder dan de helft (48,2 procent).

    Wat echter voor Ziggo belangrijker is dat de uitkomsten uit de verkoop van aanvullend digitaal televisiecontent wel hoger waren. Elke maand geven televisieabonnees die bij Ziggo een aanvullend digitaal abonnement afnemen €12,60 hieraan uit. Dat is 60 eurocent per maand meer. Ook werd een grotere winst behaald uit de verkoop van alles-in-1 pakketten waarbij de klant internet, telefonie en televisie bij Ziggo afnemen. Ziggo CEO Bernhard Dijkhuizen zegt in een reactie dat het verbeteren van het aanbod en investeringen in het netwerk hebben geleid tot een hogere omzet.


    Ziggodigitaaldigitale televisieanaloog

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Wielenpôlle

    Typisch Wielenpôlle
    NPO 2 om 19:20 uur
    Arm of rijk, gezond of ziek, laag- of hoog­opgeleid; soms lijkt het wel alsof het land alleen nog maar uit kloven en tegenstellingen bestaat. In Typisch... nemen we elke drie weken een kijkje in een bepaalde buurt. We trappen af in de altijd gezellige probleemwijk Wielenpôlle in Leeuwarden.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Fast & Furious 6

    Fast & Furious 6
    Veronica om 20:30 uur
    Dom, Brian en hun vaste boevengilde genieten van de miljoenen, die ze van een gangster hebben geript. Hun rust wordt ruw verstoord als ze bezoek krijgen van agent Hobbs. Er zijn betere scripts, maar voor een film als dit is het meer dan voldoende voor volop spectaculaire acties en stunts.