1. Nieuws

    Meer kijkers voor betaalzender FOX Sports

    Open net-zender FOX weet de kijkers na twee maanden uitzenden nog niet aan zich te binden. Met betaalzender FOX Sports gaat het echter steeds beter.
    Jarco Kriek
    1 oktober 2013
    comments 0
    Meer kijkers voor betaalzender FOX Sports

    Open net-zender FOX weet de kijkers na twee maanden uitzenden nog niet aan zich te binden. Met betaalzender FOX Sports gaat het echter steeds beter. Dat stelt de betaalzender in een persbericht.

    Het aantal kijkers in de maand september groeide met 14,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat zorgde ervoor dat FOX Sports in totaal 2,4 miljoen unieke kijkers had. Dat wil echter niet zeggen dat de betaalzender in september dit aantal abonnementen heeft verkocht. Abonneecijfers maakte de betaalzender – die vorig jaar onder de naam Eredivisie Live opereerde – alleen bij hoge uitzondering bekend. Onlangs maakte Totaal TV bekend dat er FOX Sports-abonnementen door meerdere huishoudens gedeeld worden.

    Abonnement delen

    Dit is vooral bij het tv-product Digitenne van KPN het geval. Het FOX Sports Eredivisie-abonnement kan bij Digitenne over drie smartcards gedeeld worden. Deze smartcards blijken niet alleen door familie en vrienden gebruikt te worden. Op internet kan men een smartcard inclusief ontvangstapparatuur van Digitenne tijdelijk ‘huren’ om naar een bepaalde voetbalwedstrijd te kijken. Dat tegen een lagere prijs dan FOX Sports via de eigen internetsite en tv-aanbieders voor eenmalig bekijken van een voetbalwedstrijd vraagt. Deze prijs werd aan het begin van het seizoen van €6,95 naar €11,95 per voetbalwedstrijd verhoogd. Ook via de satelliet wordt door middel van cardsharing via het internet gehele FOX Sports Eredivisie- en FOX Sports International-abonnementen gedeeld. Over hoeveel gedeelde abonnementen het gaat, is niet duidelijk. Wel lijkt FOX Sports met enkele tv-aanbieders over een betere beveiliging van het content in gesprek te zijn.

    Primeur voor FOX Sports

    De best bekeken voetbalwedstrijd in september was de topper tussen PSV en Ajax met 633.000 kijkers. De betaalzender wist in september twee keer tot de dag top 25 van Stichting Kijkonderzoek (SKO) door te dringen. Dat is een primeur voor een abonneezender. Op zondagmiddag is FOX Sports met grote regelmaat marktleider in de commercieel belangrijke doelgroep 20-49 jaar.

    FOX SportsFOX Sports EredivisieJupiler Leaguepay per viewKPNDigitenneInteractieve TVUPCZiggoCanalDigitaalsatellietcardsharingsmartcardillegaalvoetbalStichting KijkonderzoekSKO

    Reacties

  1. TV-TIP Dokter Deen

    Dokter Deen
    NPO 1 om 19:00 uur
    Maria krijgt op de begrafenis van haar vader een schokkend bericht te horen. Ze zoekt steun bij haar ex-psychiater Max. Oscar begrijpt niet waar ze blijft. Oscar's dochter Eva neemt op een spetterende manier afscheid. Moeder Deen wordt steeds vergeetachtiger. Robbert komt maar niet toe aan zijn croissantje en wordt overvallen door zijn ex. Maria heeft haar boot gemist.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Jeugdjournaal

    Jeugdjournaal
    NPO 3 om 19:00 uur
    Het laatste nieuws uit binnen- en buitenland speciaal voor de jonge kijker. Het laatste nieuws uit binnen- en buitenland en het weer, speciaal voor de jonge kijker.