1. Nieuws

    Meer kijkers voor betaalzender FOX Sports

    Open net-zender FOX weet de kijkers na twee maanden uitzenden nog niet aan zich te binden. Met betaalzender FOX Sports gaat het echter steeds beter.
    Jarco Kriek
    1 oktober 2013
    comments 0
    Meer kijkers voor betaalzender FOX Sports

    Open net-zender FOX weet de kijkers na twee maanden uitzenden nog niet aan zich te binden. Met betaalzender FOX Sports gaat het echter steeds beter. Dat stelt de betaalzender in een persbericht.

    Het aantal kijkers in de maand september groeide met 14,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat zorgde ervoor dat FOX Sports in totaal 2,4 miljoen unieke kijkers had. Dat wil echter niet zeggen dat de betaalzender in september dit aantal abonnementen heeft verkocht. Abonneecijfers maakte de betaalzender – die vorig jaar onder de naam Eredivisie Live opereerde – alleen bij hoge uitzondering bekend. Onlangs maakte Totaal TV bekend dat er FOX Sports-abonnementen door meerdere huishoudens gedeeld worden.

    Abonnement delen

    Dit is vooral bij het tv-product Digitenne van KPN het geval. Het FOX Sports Eredivisie-abonnement kan bij Digitenne over drie smartcards gedeeld worden. Deze smartcards blijken niet alleen door familie en vrienden gebruikt te worden. Op internet kan men een smartcard inclusief ontvangstapparatuur van Digitenne tijdelijk ‘huren’ om naar een bepaalde voetbalwedstrijd te kijken. Dat tegen een lagere prijs dan FOX Sports via de eigen internetsite en tv-aanbieders voor eenmalig bekijken van een voetbalwedstrijd vraagt. Deze prijs werd aan het begin van het seizoen van €6,95 naar €11,95 per voetbalwedstrijd verhoogd. Ook via de satelliet wordt door middel van cardsharing via het internet gehele FOX Sports Eredivisie- en FOX Sports International-abonnementen gedeeld. Over hoeveel gedeelde abonnementen het gaat, is niet duidelijk. Wel lijkt FOX Sports met enkele tv-aanbieders over een betere beveiliging van het content in gesprek te zijn.

    Primeur voor FOX Sports

    De best bekeken voetbalwedstrijd in september was de topper tussen PSV en Ajax met 633.000 kijkers. De betaalzender wist in september twee keer tot de dag top 25 van Stichting Kijkonderzoek (SKO) door te dringen. Dat is een primeur voor een abonneezender. Op zondagmiddag is FOX Sports met grote regelmaat marktleider in de commercieel belangrijke doelgroep 20-49 jaar.

    FOX SportsFOX Sports EredivisieJupiler Leaguepay per viewKPNDigitenneInteractieve TVUPCZiggoCanalDigitaalsatellietcardsharingsmartcardillegaalvoetbalStichting KijkonderzoekSKO

    Reacties

  1. TV-TIP Tomorrow Never Dies

    Tomorrow Never Dies
    RTL 7 om 20:30 uur
    Een solide Bond-film zonder echte verrassingen maar met het vertrouwde amusement. 007 slaat de handen ineen met zijn Chinese collega Michelle Yeoh, als mediamagnaat Pryce de wereldvrede bedreigt. De keuze voor Yeoh bleek een gouden vondst; ze breekt met het traditionele beeld van de Bondgirl.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES PLUS SOUNDTRACK CD I TONYA

      Kunstschaatsster Tonya Harding (Margot Robbie) is een natuurtalent en niets lijkt haar selectie voor de Olympische spelen in de weg te staan. Maar omringd door idioten, met goede én slechte bedoelingen, beraamt Tonya een plan om wraak te nemen op haar grootste concurrente: de engelachtige Nancy Kerrigan. Eén van de grootste Amerikaanse schandalen is plots in de maak. I, TONYA draait vanaf 22 februari in de bioscopen: Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes plus een soundtrack cd weggeven.

    TV-TIP The Theory of Everything

    The Theory of Everything
    Net5 om 22:20 uur
    Het verhaal van de wereldberoemde natuurkundige Stephen Hawking. De film concentreert zich op Hawkings vroege jaren op de Universiteit van Cambridge, waar hij verliefd wordt op de studente geneeskunde Jane. Zonder zwaarmoedig te worden en met veel menselijkheid legt de film alle pijnpunten bloot.