1. Nieuws

    Meer kijkers voor betaalzender FOX Sports

    Open net-zender FOX weet de kijkers na twee maanden uitzenden nog niet aan zich te binden. Met betaalzender FOX Sports gaat het echter steeds beter.
    Jarco Kriek
    1 oktober 2013
    comments 0
    Meer kijkers voor betaalzender FOX Sports

    Open net-zender FOX weet de kijkers na twee maanden uitzenden nog niet aan zich te binden. Met betaalzender FOX Sports gaat het echter steeds beter. Dat stelt de betaalzender in een persbericht.

    Het aantal kijkers in de maand september groeide met 14,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat zorgde ervoor dat FOX Sports in totaal 2,4 miljoen unieke kijkers had. Dat wil echter niet zeggen dat de betaalzender in september dit aantal abonnementen heeft verkocht. Abonneecijfers maakte de betaalzender – die vorig jaar onder de naam Eredivisie Live opereerde – alleen bij hoge uitzondering bekend. Onlangs maakte Totaal TV bekend dat er FOX Sports-abonnementen door meerdere huishoudens gedeeld worden.

    Abonnement delen

    Dit is vooral bij het tv-product Digitenne van KPN het geval. Het FOX Sports Eredivisie-abonnement kan bij Digitenne over drie smartcards gedeeld worden. Deze smartcards blijken niet alleen door familie en vrienden gebruikt te worden. Op internet kan men een smartcard inclusief ontvangstapparatuur van Digitenne tijdelijk ‘huren’ om naar een bepaalde voetbalwedstrijd te kijken. Dat tegen een lagere prijs dan FOX Sports via de eigen internetsite en tv-aanbieders voor eenmalig bekijken van een voetbalwedstrijd vraagt. Deze prijs werd aan het begin van het seizoen van €6,95 naar €11,95 per voetbalwedstrijd verhoogd. Ook via de satelliet wordt door middel van cardsharing via het internet gehele FOX Sports Eredivisie- en FOX Sports International-abonnementen gedeeld. Over hoeveel gedeelde abonnementen het gaat, is niet duidelijk. Wel lijkt FOX Sports met enkele tv-aanbieders over een betere beveiliging van het content in gesprek te zijn.

    Primeur voor FOX Sports

    De best bekeken voetbalwedstrijd in september was de topper tussen PSV en Ajax met 633.000 kijkers. De betaalzender wist in september twee keer tot de dag top 25 van Stichting Kijkonderzoek (SKO) door te dringen. Dat is een primeur voor een abonneezender. Op zondagmiddag is FOX Sports met grote regelmaat marktleider in de commercieel belangrijke doelgroep 20-49 jaar.

    FOX SportsFOX Sports EredivisieJupiler Leaguepay per viewKPNDigitenneInteractieve TVUPCZiggoCanalDigitaalsatellietcardsharingsmartcardillegaalvoetbalStichting KijkonderzoekSKO

    Reacties

  1. TV-TIP Schaatsen: World Cup Heerenveen

    Schaatsen: World Cup Heerenveen
    NPO 1 om 16:45 uur
    Verslag van de afstanden die vandaag op het programma staan tijdens de World Cup in Heerenveen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY JASON BOURNE

      Matt Damon is terug en dit keer krijgt de zaak een persoonlijk tintje in Jason Bourne. Totaal TV mag dit spetterende vijfde hoofdstuk van de kaskrakerfranchise vijf keer als Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP Panic Room

    Panic Room
    RTL 8 om 20:29 uur
    Het huis heeft een verborgen kamer, de zogenaamde Panic Room, die speciaal gebouwd is als toevluchtsoord in geval van inbraak. Al op de eerste avond dat ze in het appartement zijn, weten drie inbrekers hun huis binnen te dringen. Nog net op tijd weten moeder en dochter de 'panic room' in te vluchten, maar dan begint het dodelijke kat-en-muisspel met de drie niets ontziende indringers....

    Zappen.blog.nl