1. Nieuws

    Meer kijkers voor betaalzender FOX Sports

    Open net-zender FOX weet de kijkers na twee maanden uitzenden nog niet aan zich te binden. Met betaalzender FOX Sports gaat het echter steeds beter.
    Jarco Kriek
    1 oktober 2013
    comments 0
    Meer kijkers voor betaalzender FOX Sports

    Open net-zender FOX weet de kijkers na twee maanden uitzenden nog niet aan zich te binden. Met betaalzender FOX Sports gaat het echter steeds beter. Dat stelt de betaalzender in een persbericht.

    Het aantal kijkers in de maand september groeide met 14,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat zorgde ervoor dat FOX Sports in totaal 2,4 miljoen unieke kijkers had. Dat wil echter niet zeggen dat de betaalzender in september dit aantal abonnementen heeft verkocht. Abonneecijfers maakte de betaalzender – die vorig jaar onder de naam Eredivisie Live opereerde – alleen bij hoge uitzondering bekend. Onlangs maakte Totaal TV bekend dat er FOX Sports-abonnementen door meerdere huishoudens gedeeld worden.

    Abonnement delen

    Dit is vooral bij het tv-product Digitenne van KPN het geval. Het FOX Sports Eredivisie-abonnement kan bij Digitenne over drie smartcards gedeeld worden. Deze smartcards blijken niet alleen door familie en vrienden gebruikt te worden. Op internet kan men een smartcard inclusief ontvangstapparatuur van Digitenne tijdelijk ‘huren’ om naar een bepaalde voetbalwedstrijd te kijken. Dat tegen een lagere prijs dan FOX Sports via de eigen internetsite en tv-aanbieders voor eenmalig bekijken van een voetbalwedstrijd vraagt. Deze prijs werd aan het begin van het seizoen van €6,95 naar €11,95 per voetbalwedstrijd verhoogd. Ook via de satelliet wordt door middel van cardsharing via het internet gehele FOX Sports Eredivisie- en FOX Sports International-abonnementen gedeeld. Over hoeveel gedeelde abonnementen het gaat, is niet duidelijk. Wel lijkt FOX Sports met enkele tv-aanbieders over een betere beveiliging van het content in gesprek te zijn.

    Primeur voor FOX Sports

    De best bekeken voetbalwedstrijd in september was de topper tussen PSV en Ajax met 633.000 kijkers. De betaalzender wist in september twee keer tot de dag top 25 van Stichting Kijkonderzoek (SKO) door te dringen. Dat is een primeur voor een abonneezender. Op zondagmiddag is FOX Sports met grote regelmaat marktleider in de commercieel belangrijke doelgroep 20-49 jaar.

    FOX SportsFOX Sports EredivisieJupiler Leaguepay per viewKPNDigitenneInteractieve TVUPCZiggoCanalDigitaalsatellietcardsharingsmartcardillegaalvoetbalStichting KijkonderzoekSKO

    Reacties

  1. TV-TIP KLEM

    KLEM
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoge belastingfunctionaris Hugo Warmond is weduwnaar. Hij probeert zijn leven weer op de rails te krijgen met zijn puberdochter Laura en zijn achtjarige dochter Suzan. De laatste heeft een boezemvriendin, Christine, wier vader tot Hugo's schrik een gevaarlijke achtergrond blijkt te hebben.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY ABSOLUTELY FABULOUS: THE MOVIE

      Edina en Patsy zijn terug en de dames beschikken nog steeds over de nodige glitter en glamour. Maar als ze de schuld krijgen van een groot incident tijdens een u?berhip fashionfeestje worden ze het middelpunt van een mediaschandaal. Totaal TV mag de Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP The Recruit

    The Recruit
    Net5 om 20:30 uur
    James (Colin Farrell) is voorbestemd om een vette baan te krijgen bij een software-bedrijf en braaf belasting te betalen. Dan staat ineens Walter Burke (Al Pacino) voor zijn neus die hem wil inlijven bij de CIA. Daardoor gaat een hele andere wereld voor hem open, vol spanning en sensatie. Om te kijken of James echt wat kan, wordt hij met andere rekruten naar een trainingskamp gestuurd. Door de praatjes van Burke denkt James dat zijn overleden vader ook geheim agent was.

    Zappen.blog.nl