1. Nieuws

    Meer KPN-klanten kijken Interactieve TV via glasvezel

    KPN heeft haar positie op de Nederlandse glasvezelmarkt in een jaar tijd weten te versterken. Dat blijkt uit de cijfers over het derde kwartaal van het telecombedrijf.
    Jarco Kriek
    30 oktober 2013
    comments 0
    Meer KPN-klanten kijken Interactieve TV via glasvezel

    KPN heeft haar positie op de Nederlandse glasvezelmarkt in een jaar tijd weten te versterken. Dat blijkt uit de cijfers over het derde kwartaal van het telecombedrijf.

    Het aantal actieve glasvezelaansluitingen dat via een Alles-in-1-abonnement van KPN-diensten gebruikmaakt, is in een jaar tijd meer dan verdubbeld. Eind september 2012 rapporteerde KPN nog 198.000 actieve FttH-aansluitingen, een jaar later was dit aantal naar 461.000 gestegen. Daarmee is de penetratie van actieve glasvezelaansluitingen die van KPN-diensten gebruikmaken naar dertig procent gestegen. In deze periode kocht KPN wel enkele serviceproviders die op netwerken van glasvezelexploitant Reggefiber actief zijn.

    KPN belangrijkste speler

    KPN is de belangrijkste speler op de Nederlandse glasvezelmarkt. Het heeft een meerderheidsbelang in glasvezelexploitant Reggefiber. Dit bedrijf is eigenaar van verreweg de meeste FttH-netwerken in Nederland. Daarnaast biedt KPN glasvezeldiensten aan via het eigen merk en via diverse serviceproviders – zoals XS4All, Telfort en Lijbrandt – waarvan het volledig eigenaar is. Ook is men eigenaar van het dienstenbedrijf Glashart Media. Deze levert tv- en radiodiensten aan serviceproviders die op het Reggefiber-glasvezelnetwerken actief zijn. Om geen monopolie op de glasvezelmarkt te verkrijgen, is er een regeling dat serviceproviders verplicht toegang tot glasvezelnetwerken van Reggefiber dienen te krijgen.

    KPNReggefiberglasvezelGlashart MediaXS4AllTelfortLijbrandtInteractieve TVAlles-in-1tvtelevisieinternettelefoon

    Reacties

  1. TV-TIP Idols

    Idols
    RTL 5 om 20:31 uur
    De laatste acht kandidaten moeten bewijzen dat ze zich staande kunnen houden op een echt poppodium met liveband. Ze treden op voor 300 mensen. Wie bezwijkt er onder de druk en wie zet de zaal op zijn kop?

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Idols

    Idols
    RTL 5 om 20:31 uur
    De laatste acht kandidaten moeten bewijzen dat ze zich staande kunnen houden op een echt poppodium met liveband. Ze treden op voor 300 mensen. Wie bezwijkt er onder de druk en wie zet de zaal op zijn kop?

    Zappen.blog.nl