1. Nieuws

    Meerderheid huishoudens heeft Alles-in-1

    Meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens maakt gebruik van een triple play-abonnement. Bij dit soort Alles-in-1-abonnementen wordt tv, internet en telefonie geleverd.
    Jarco Kriek
    6 april 2014
    comments 11
    Meerderheid huishoudens heeft Alles-in-1

    Meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens maakt gebruik van een triple play-abonnement. Bij dit soort abonnementen – ook wel Alles-in-1 genoemd – wordt tv, internet en telefonie geleverd.

    Triple play-abonnementen zijn voor aanbieders belangrijk omdat klanten een totaalaanbod van diensten aangeboden krijgen waardoor er geen klantrelatie met concurrenten noodzakelijk is. Om deze reden moedigen de aanbieders in Nederland – waaronder de drie grootste speler KPN, UPC en Ziggo – hun klanten aan om triple play-abonnementen af te nemen. Dit zorgt voor een flinke toename van het aantal Alles-in-1-abonnementen. Inmiddels maakt ruim 53 procent van de Nederlandse huishoudens van dit soort abonnementen gebruik. Dat blijkt uit een onderzoek van Telecompaper.

    KPN en UPC succesvolst

    KPN en UPC zijn het succesvolst in het aantrekken van nieuwe triple play-klanten. Samen met Ziggo zijn deze marktpartijen de grootste Alles-in-1-aanbieders. Het KPN-budgetmerk Telfort wint volgens Telecompaper steeds meer triple play-klanten. Telfort biedt haar diensten via het koperdraadnetwerk van moederbedrijf KPN en de glasvezelnetwerken van Reggefiber aan. KPN is meerderheidsaandeelhouder in glasvezelexploitant Reggefiber.

    Quad play

    Telecomaanbieders hebben naast triple play- ook quad play-abonnementen in het productaanbod. Hierbij wordt naast tv, internet en vaste telefonie ook mobiele telefonie geleverd. KPN heeft de afgelopen maanden voor haar quad play-abonnementsvorm KPN Compleet veel reclame gemaakt.

    Alles-in-1. triple playquad playZiggoKPNUPCTelfortkabelDSLADSLVDSLglasvezelReggefiberinternetmobielvastmobieltelefoontelefonieTelecompaper

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live verslag van Napoli - Feyenoord.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP How Do They Do It? Met Thijs en Joep

    How Do They Do It? Met Thijs en Joep
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Thijs Meeuwsen en Joep ten Hove kijken niet alleen hoe nieuwe producten gemaakt worden, maar ook hoe oude producten gerecycled worden. Thijs stelt zelfs zijn auto ter beschikking om met eigen ogen te zien hoeveel waarde er nog uit zijn oude bolide gehaald kan worden.