1. Nieuws

    Meerderheid huishoudens heeft Alles-in-1

    Meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens maakt gebruik van een triple play-abonnement. Bij dit soort Alles-in-1-abonnementen wordt tv, internet en telefonie geleverd.
    Jarco Kriek
    6 april 2014
    comments 11
    Meerderheid huishoudens heeft Alles-in-1

    Meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens maakt gebruik van een triple play-abonnement. Bij dit soort abonnementen – ook wel Alles-in-1 genoemd – wordt tv, internet en telefonie geleverd.

    Triple play-abonnementen zijn voor aanbieders belangrijk omdat klanten een totaalaanbod van diensten aangeboden krijgen waardoor er geen klantrelatie met concurrenten noodzakelijk is. Om deze reden moedigen de aanbieders in Nederland – waaronder de drie grootste speler KPN, UPC en Ziggo – hun klanten aan om triple play-abonnementen af te nemen. Dit zorgt voor een flinke toename van het aantal Alles-in-1-abonnementen. Inmiddels maakt ruim 53 procent van de Nederlandse huishoudens van dit soort abonnementen gebruik. Dat blijkt uit een onderzoek van Telecompaper.

    KPN en UPC succesvolst

    KPN en UPC zijn het succesvolst in het aantrekken van nieuwe triple play-klanten. Samen met Ziggo zijn deze marktpartijen de grootste Alles-in-1-aanbieders. Het KPN-budgetmerk Telfort wint volgens Telecompaper steeds meer triple play-klanten. Telfort biedt haar diensten via het koperdraadnetwerk van moederbedrijf KPN en de glasvezelnetwerken van Reggefiber aan. KPN is meerderheidsaandeelhouder in glasvezelexploitant Reggefiber.

    Quad play

    Telecomaanbieders hebben naast triple play- ook quad play-abonnementen in het productaanbod. Hierbij wordt naast tv, internet en vaste telefonie ook mobiele telefonie geleverd. KPN heeft de afgelopen maanden voor haar quad play-abonnementsvorm KPN Compleet veel reclame gemaakt.

    Alles-in-1. triple playquad playZiggoKPNUPCTelfortkabelDSLADSLVDSLglasvezelReggefiberinternetmobielvastmobieltelefoontelefonieTelecompaper

    Reacties

  1. TV-TIP Wielrennen: Giro d'Italia

    Wielrennen: Giro d'Italia
    Eurosport 1 om 13:15 uur
    17e etappe

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Counting On

    Counting On
    TLC om 20:30 uur
    Volg de avonturen en de dagelijkse beslommeringen van Jill, Jessa en de andere Duggars. Hoe is het om op eigen benen te staan en voor je eigen gezin te zorgen?

    Zappen.blog.nl