1. Nieuws

    Minder analoge tv en stabilisatie digitale tv bij Ziggo

    Het aantal abonnees dat bij Ziggo alleen analoog naar tv kijkt, is afgenomen. Er komen echter weinig digitale kijkers bij het kabelbedrijf bij.
    Jarco Kriek
    20 juli 2013
    comments 0
    Minder analoge tv en stabilisatie digitale tv bij Ziggo

    Het aantal abonnees dat bij Ziggo alleen analoog naar tv kijkt, is afgenomen. Er komen echter weinig digitale kijkers bij het kabelbedrijf bij. Hierdoor blijft Ziggo met klantverlies kampen.

    Door de sterke concurrentie op de Nederlandse tv-markt moet Ziggo meer investeren om bestaande klanten met speciale acties voor de toekomst te behouden. Mede hierdoor – en door investeringen in toekomstige diensten – gaf Ziggo bij de presentatie van de financiële resultaten over het tweede kwartaal 2013 een winstwaarschuwing af.

    Klantverlies voor Ziggo

    Het aantal abonnees dat naar analoge tv kijkt, daalde met 39.000 naar 553.000. Daar tegenover staat slechts een geringe stijging van het aantal abonnees dat op het hoofdtoestel naar digitale tv kijkt. De Dit aantal steeg met 5.000 naar 2.265.000. Omdat voor het afnemen van diensten bij Ziggo altijd de afname van het standaard tv-abonnement noodzakelijk is, kan hieruit worden geconcludeerd dat Ziggo 34.000 klanten verloren heeft.

    Minder aanvullende tv-pakketten

    Wat verder opvalt, is de relatief grote daling van het aantal aanvullende tv-pakketten inclusief premium-betaalzenders. In totaal werden 47.000 minder aanvullende tv-abonnementen verkocht. Nog maar 38,1 procent van de Ziggo-klanten betaalt per maand meer abonnement voor het bekijken van meer tv-zenders. Ziggo geeft het einde van het voetbalseizoen als belangrijkste reden voor deze afname. Omdat betaalzenders Eredivisie Live en Sport1 maandelijks opzegbaar zijn, kiezen steeds meer abonnees ervoor het abonnement tijdens de zomerstop van het voetbalseizoen het abonnement - al dan niet tijdelijk – op te zeggen. Het kabelbedrijf noemt verder dat men de marketing meer op Alles-in-1 en klantbehoud heeft afgestemd. Het aantal Alles-in-1 klanten steeg hierdoor met 20.000. Een direct gevolg hiervan is de stijging van het aantal afgenomen internet- en telefoonabonnementen.
    ZiggokwartaalcijferstelevisietvanaloogdigitaalinternettelefoontelefonieAlles-in-1aanvullend zenderpakketpremiumbetaalzendersSport1Eredivisie LiveFOX Sports

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Europa League

    UEFA Europa League
    RTL 7 om 19:00 uur
    Ups en downs, Vitesse weet er alles van. Tegen Lazio verspeelde de ploeg een voorsprong. En onlangs vlogen ze tegen de Amsterdamse amateurclub Swift uit de beker, om vier dagen later weer van Ajax te winnen. Alexander Büttner speelt met de Arnhemse ploeg tegen de Belgen van Zulte-Waregem.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD LUCIFER S1

      Lucifer vertelt het verhaal van de duivel die verveeld is geraakt en besluit een nieuw leven in Los Angeles op te bouwen. De charismatische Lucifer vermaakt zich met zijn drie grote passies: wijn, vrouwen en muziek. Totaal TV mag het eerste seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Wil je een goede wijn, dan koop je een wijn met een krans. Maar in het supermarktschap lijkt bijna elke wijn een prijswinnaar te zijn. Het stikt er van de bronzen, zilveren en gouden medailles. Sofie probeert in Frankrijk opheldering te krijgen over al die verschillende merken, labels en stickertjes.