1. Nieuws

    Minder analoge tv en stabilisatie digitale tv bij Ziggo

    Het aantal abonnees dat bij Ziggo alleen analoog naar tv kijkt, is afgenomen. Er komen echter weinig digitale kijkers bij het kabelbedrijf bij.
    Jarco Kriek
    20 juli 2013
    comments 0
    Minder analoge tv en stabilisatie digitale tv bij Ziggo

    Het aantal abonnees dat bij Ziggo alleen analoog naar tv kijkt, is afgenomen. Er komen echter weinig digitale kijkers bij het kabelbedrijf bij. Hierdoor blijft Ziggo met klantverlies kampen.

    Door de sterke concurrentie op de Nederlandse tv-markt moet Ziggo meer investeren om bestaande klanten met speciale acties voor de toekomst te behouden. Mede hierdoor – en door investeringen in toekomstige diensten – gaf Ziggo bij de presentatie van de financiële resultaten over het tweede kwartaal 2013 een winstwaarschuwing af.

    Klantverlies voor Ziggo

    Het aantal abonnees dat naar analoge tv kijkt, daalde met 39.000 naar 553.000. Daar tegenover staat slechts een geringe stijging van het aantal abonnees dat op het hoofdtoestel naar digitale tv kijkt. De Dit aantal steeg met 5.000 naar 2.265.000. Omdat voor het afnemen van diensten bij Ziggo altijd de afname van het standaard tv-abonnement noodzakelijk is, kan hieruit worden geconcludeerd dat Ziggo 34.000 klanten verloren heeft.

    Minder aanvullende tv-pakketten

    Wat verder opvalt, is de relatief grote daling van het aantal aanvullende tv-pakketten inclusief premium-betaalzenders. In totaal werden 47.000 minder aanvullende tv-abonnementen verkocht. Nog maar 38,1 procent van de Ziggo-klanten betaalt per maand meer abonnement voor het bekijken van meer tv-zenders. Ziggo geeft het einde van het voetbalseizoen als belangrijkste reden voor deze afname. Omdat betaalzenders Eredivisie Live en Sport1 maandelijks opzegbaar zijn, kiezen steeds meer abonnees ervoor het abonnement tijdens de zomerstop van het voetbalseizoen het abonnement - al dan niet tijdelijk – op te zeggen. Het kabelbedrijf noemt verder dat men de marketing meer op Alles-in-1 en klantbehoud heeft afgestemd. Het aantal Alles-in-1 klanten steeg hierdoor met 20.000. Een direct gevolg hiervan is de stijging van het aantal afgenomen internet- en telefoonabonnementen.
    ZiggokwartaalcijferstelevisietvanaloogdigitaalinternettelefoontelefonieAlles-in-1aanvullend zenderpakketpremiumbetaalzendersSport1Eredivisie LiveFOX Sports

    Reacties

  1. TV-TIP The Expendables 2

    The Expendables 2
    RTL 7 om 20:30 uur
    Barney (Stallone), Lee (Statham), Yin (Li), Gunnar (Lundgren), Toll (Couture) en Hale (Crews) – samen met nieuwe leden Billy the Kid (Hemsworth) en Maggie (Nan) – worden door Mr. Church (Willis) naar Azië gestuurd voor een simpele klus. Het geld lijkt snel verdiend voor de old-school vechtmachines, maar de missie loopt vreselijk uit de hand en één van hen wordt genadeloos omgebracht. De Expendables zweren wraak en vechten zich een bloedig spoor dwars door de vijandige linies. Onderweg maken ze nog even korte metten met een transport van vijf ton plutonium, meer dan genoeg om de machtsverhoudingen in de wereld te veranderen. Maar dat is nog niets vergeleken met de wraakactie die ze in petto hebben voor de tegenstander die hun partner vermoordde. Daar hebben ze zo hun methodes voor.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD REBECKA MARTINSSON

      Deze misdaadserie speelt zich af in het afgelegen noordelijke Zweedse landschap: advocate Rebecka Martinsson voelt zich ondanks een succesvolle carrière ongelukkig in het leven. Totaal TV mag de dvd van Rebecka Martinsson (distributeur Lumière) vijf keer weggeven.

    TV-TIP Spectre

    Spectre
    Film1 Premiere om 20:30 uur
    Een cryptische boodschap uit Bonds verleden stuurt hem op het spoor van een sinistere organisatie. Terwijl M. een strijd levert tegen politieke krachten, om de geheime dienst in leven te houden, weet Bond de lagen van bedrog weg te pellen om de afgrijselijke waarheid achter Spectre te onthullen.