1. Nieuws

    Minder Nederlanders willen tv-abonnement opzeggen

    Goed nieuws voor aanbieders als KPN en Ziggo. In vergelijkinging met een jaar geleden willen minder Nederlanders het tv-abonnement opzeggen en Over The Top (OTT) gaan kijken.
    Jarco Kriek
    27 april 2015
    comments 1
    Minder Nederlanders willen tv-abonnement opzeggen

    Goed nieuws voor aanbieders als KPN en Ziggo. In vergelijkinging met een jaar geleden willen minder Nederlanders het tv-abonnement opzeggen en Over The Top (OTT) gaan kijken.


    Bij OTT tv-consumptie wordt zonder tussenkomst van een aanbieder van tv-diensten direct via internet naar programma’s gekeken. Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat bijna zestig procent van de Nederlanders niet van plan is het traditionele tv-abonnement op te zeggen en OTT tv-programma’s te gaan kijken. Slechts vier procent is van plan dit de komende twee jaar wel te gaan doen. In de voor tv-zenders belangrijkste doelgroep van 30 tot 39 jaar ligt dit percentage op zeven procent. Hoe ouder de kijker, des te minder animo is er voor het opzeggen van het tv-abonnement.

    Nederlander gehecht aan live tv-programma’s

    Uit het onderzoek blijkt dat de Nederlander nog te gehecht aan het live bekijken van tv-programma’s is. OTT zijn van de elf belangrijkste tv-zenders van Nederland alleen NPO 1, NPO 2 en NPO 3 te bekijken. De zenders van RTL Nederland en SBS Broadcasting zijn niet live via internet beschikbaar.

    OTTOver The Toplineairtvtelevisietv-abonnementNetflixVideoland UnlimitedKPNZiggocontentaanbiedersNPORTL NederlandSBS Broadcasting

    Reacties

  1. TV-TIP De TV kantine

    De TV kantine
    RTL 4 om 20:08 uur
    Na acht seizoenen sluit de drukbezochtste kantine van 't land zijn deuren en openen Carlo en Irene die van de grootste tv-studio’s en locaties van Nederland. Deze negende reeks belooft een weerzien met oude bekenden én verrassende nieuwe typetjes te worden, zoals Eva Jinek, rapper Boef en Roxeanne Hazes.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Atlanta

    Atlanta
    Fox om 20:15 uur
    De neven Earn en Alfred banen zich een weg door de rapwereld van Atlanta. Heel eenvoudig gaat dat niet, voornamelijk door hun tegengestelde kijk op de wereld als het om commercie, succes en ras gaat. Dat maakt het voor ons wél een stuk leuker om naar te kijken.