1. Nieuws

    Minder reclame op tv door Netflix

    Lineaire tv-zenders in Amerika zender veel minder reclame dan voorheen uit. Reden is volgens persbureau Bloomberg de online videodienst Netflix.
    Jarco Kriek
    25 november 2015
    comments 4
    Minder reclame op tv door Netflix

    Lineaire tv-zenders in Amerika zender veel minder reclame dan voorheen uit. Reden is volgens persbureau Bloomberg de online videodienst Netflix. Dat meldt Bright.


    Amerika staat bekend om zijn lange en veelvuldige reclame-onderbrekingen tijdens tv-programma’s. Hierdoor liep de reclamezendtijd per uitzenduur verder op. Daar is nu verandering in gekomen. Er wordt op Amerikaanse lineaire zenders voor het eerst minder reclame uitgezonden. De zenders vrezen dat de jonge generatie – dus de kijkers van de toekomst – afhaken en hierdoor voorgoed aan Netflix te verliezen. Netflix is een online videodienst waarbij men tegen een vast tarief per maand onbeperkt naar films en series kan kijken. Voordeel van Netflix is tevens dat deze tv-dienst reclamevrij is.

    Programma’s op hogere snelheid uitzenden

    Het is in Amerika zelfs zo erg dat veel zenders de programma’s versneld uitzenden om per uur meer reclames uit te kunnen zenden. Maar daar lijkt nu verandering in te komen. "Dankzij Netflix raken kijkers eraan gewend dat er plaatsen zijn waar ze geen advertenties te zien krijgen", verklaart Howard Shimmel, hoofd onderzoek bij Time Warner, tegenover Bloomberg.

    Netflixtvtelevisietv-zendersreclamereclamezendtijdreclamevrijlineairnoblineairnon-lineairaanbodNederlandAmerikaVSVPNgeo lockgeo-lockgeo-lockinguitzendrechtenrechtenhebbendenVideolandVideoland UnlimitedNetflix OriginalsHBOHuluprijsverhogingHDSDUltra HDUHDUHDTV4KSmart TVSmartTVinternettelevisieinternettelevisiesspelconsolespelconsolesupdateappappsbeveiliginghttpsVideolandVideoland UnlimitedNLzietcontentvideocontentover the topOTTuitgesteld kijkenvideo on demandTelecompaperlineairlineaire tvtelevisiesmartphonetablet

    Reacties

  1. TV-TIP Inside the London Fire Brigade

    Inside the London Fire Brigade
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Het is een bizar toeval, maar juist op het moment dat in Londen afgelopen juni een van de allergrootste woningbranden plaatsvond (die van de 67-meter hoge Grenfelltoren in Kensington) werden de brandweermannen voor deze driedelige documentaire gevolgd. Kijk, en huiver.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Het perfecte plaatje

    Het perfecte plaatje
    RTL 4 om 20:32 uur
    Na weken van gerommel met diafragma's en licht, wordt vanavond duidelijk wie als opvolger van Humberto Tan wordt gekroond. Wie na de finale nóg niet genoeg kan krijgen van al die meesterwerken, kan terecht in het Museum Hilversum. Vanaf morgen is daar het allerbeste werk van de kandidaten van dit seizoen te bewonderen.