1. Nieuws

    Minimale groei digitale tv bij Ziggo

    Het aantal Ziggo-klanten dat digitaal naar tv-zenders kijkt, is in de eerste drie maanden van 2013 minimaal gegroeid.
    Jarco Kriek
    17 april 2013
    comments 0
    Minimale groei digitale tv bij Ziggo

    Het aantal Ziggo-klanten dat digitaal naar tv-zenders kijkt, is in de eerste drie maanden van 2013 minimaal gegroeid. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die Ziggo openbaar heeft gemaakt.

    Het aantal kabelaansluitingen in het Ziggo-verzorgingsgebied daalde met 2.000 naar 4.211.000. Hiervan worden 2.851.000 actief gebruikt. In het verzorgingsgebied van Ziggo wordt bijna 68 procent van de aanwezige kabelaansluitingen gebruikt.

    Klantverlies

    De groei van het aantal digitale kijkers bij Ziggo is vrijwel tot stilstand gekomen. Ziggo ziet het aantal klanten dat via het hoofdtelevisietoestel naar digitale tv kijkt slechts met 4.000 stijgen. In totaal heeft het kabelbedrijf nu 2.260.000 digitale kijkers. Deze kijken overigens in de meeste gevallen op andere aanwezige televisies ook analoog naar tv-zenders. Ziggo zag het aantal analoge kijkers met 45.000 naar 591.000 terugvallen. Ziggo heeft in de eerste drie maanden dus 41.000 klanten verloren. Bij Ziggo kijkt 26 procent van de klanten uitsluitend naar analoge tv.

    Betaalabonnementen

    Het aantal Ziggo-klanten dat voor digitale tv een aanvullend betaalabonnement afneemt, blijft dalen. Hieronder bevinden zich ook abonnementen voor premium-betaalzenders. Deze leveren voor tv-aanbieders veel inkomsten en winst op. Veertig procent van het aantal klanten heeft een aanvullend abonnement. Dat komt overeen met 909.000 klanten, een daling van 20.000. De gemiddelde besteding per klant steeg wel met €1,13 naar €42,34 per maand. Deze stijging heeft vooral met hogere inkomsten uit video on demand te maken. Ziggo presenteerde onlangs een nieuw video on demand-platform waar ook tv-decoders zonder interactieve mogelijkheden toegang tot hebben. Ziggo scoorde wel goed bij de verkoop van Alles-In-1-pakketten. Hierdoor zag men het aantal internet- en telefoonklanten stijgen. Ruim 52 procent van het aantal Ziggo-klanten heeft een Alles-In-1-abonnement.

    Winst

    Door een grote omzetgroei op de zakelijke markt en hogere inkomsten uit betaal-tv maakte Ziggo in het eerste kwartaal 2013 een nettowinst van 92,6 miljoen euro. En jaar eerder boekte men in dezelfde periode nog een verlies van 14,5 miljoen euro. De omzet nam ook met 0,2 procent tot 387,7 miljoen toe.

    ZiggoAlles-In-1tvtelevisieinternettelefonieanaloogdigitaalkwartaalcijfers

    Reacties

  1. TV-TIP A Touch of Frost

    A Touch of Frost
    RTL 8 om 20:30 uur
    Rechercheur Liz Maud is bezig met een vreemde zaak: iemand dringt huizen binnen om kinderen te injecteren met water, met dodelijke gevolgen. Frost herinnert zich een soortgelijke zaak uit het verleden, maar denkt niet dat het om dezelfde dader gaat. Ondertussen houdt Frost zich bezig met de dood van een beruchte dief, wiens lichaam gevonden werd bij een verlaten boerderij.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S6 

      Girls, over het hectische leven van vier vrouwelijke twintigers is terug voor het zesde seizoen. Vriendinnen Hannah, Marnie, Jessa en Shoshanna proberen nog altijd achter de zin van het leven te komen. Totaal TV mag de dvd van dit laatste seizoen vijf keer weggeven.

    TV-TIP Miller's Crossing

    Miller's Crossing
    Canvas om 22:25 uur
    en stadje aan de Amerikaanse oostkust tijdens de drooglegging van de jaren 30. De Ierse maffiabaas Leo O'Bannion heeft samen zijn rechterhand Tom Reagan de touwtjes stevig in handen. Wanneer de Italiaanse gangster Johnny Caspar en zijn meedogenloze handlanger Eddie Dane de maffiabaas de toestemming vragen om bookmaker Bernie Bernbaum uit de weg te ruimen, verzet Leo zich. Bernie is immers de broer van zijn liefje Verna. Tom Reagan is het niet eens met zijn baas, maar respecteert zijn keuze. Johnny Caspar is woedend en er ontstaat een bendeoorlog, waarbij Tom ongewild tussen twee vuren komt te zitten ...