1. Nieuws

    Minimale groei digitale tv bij Ziggo

    Het aantal Ziggo-klanten dat digitaal naar tv-zenders kijkt, is in de eerste drie maanden van 2013 minimaal gegroeid.
    Jarco Kriek
    17 april 2013
    comments 0
    Minimale groei digitale tv bij Ziggo

    Het aantal Ziggo-klanten dat digitaal naar tv-zenders kijkt, is in de eerste drie maanden van 2013 minimaal gegroeid. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die Ziggo openbaar heeft gemaakt.

    Het aantal kabelaansluitingen in het Ziggo-verzorgingsgebied daalde met 2.000 naar 4.211.000. Hiervan worden 2.851.000 actief gebruikt. In het verzorgingsgebied van Ziggo wordt bijna 68 procent van de aanwezige kabelaansluitingen gebruikt.

    Klantverlies

    De groei van het aantal digitale kijkers bij Ziggo is vrijwel tot stilstand gekomen. Ziggo ziet het aantal klanten dat via het hoofdtelevisietoestel naar digitale tv kijkt slechts met 4.000 stijgen. In totaal heeft het kabelbedrijf nu 2.260.000 digitale kijkers. Deze kijken overigens in de meeste gevallen op andere aanwezige televisies ook analoog naar tv-zenders. Ziggo zag het aantal analoge kijkers met 45.000 naar 591.000 terugvallen. Ziggo heeft in de eerste drie maanden dus 41.000 klanten verloren. Bij Ziggo kijkt 26 procent van de klanten uitsluitend naar analoge tv.

    Betaalabonnementen

    Het aantal Ziggo-klanten dat voor digitale tv een aanvullend betaalabonnement afneemt, blijft dalen. Hieronder bevinden zich ook abonnementen voor premium-betaalzenders. Deze leveren voor tv-aanbieders veel inkomsten en winst op. Veertig procent van het aantal klanten heeft een aanvullend abonnement. Dat komt overeen met 909.000 klanten, een daling van 20.000. De gemiddelde besteding per klant steeg wel met €1,13 naar €42,34 per maand. Deze stijging heeft vooral met hogere inkomsten uit video on demand te maken. Ziggo presenteerde onlangs een nieuw video on demand-platform waar ook tv-decoders zonder interactieve mogelijkheden toegang tot hebben. Ziggo scoorde wel goed bij de verkoop van Alles-In-1-pakketten. Hierdoor zag men het aantal internet- en telefoonklanten stijgen. Ruim 52 procent van het aantal Ziggo-klanten heeft een Alles-In-1-abonnement.

    Winst

    Door een grote omzetgroei op de zakelijke markt en hogere inkomsten uit betaal-tv maakte Ziggo in het eerste kwartaal 2013 een nettowinst van 92,6 miljoen euro. En jaar eerder boekte men in dezelfde periode nog een verlies van 14,5 miljoen euro. De omzet nam ook met 0,2 procent tot 387,7 miljoen toe.

    ZiggoAlles-In-1tvtelevisieinternettelefonieanaloogdigitaalkwartaalcijfers

    Reacties

  1. TV-TIP WK wielrennen op de weg

    WK wielrennen op de weg
    NPO 2 om 16:05 uur
    Met wedstrijdbeelden, samenvattingen, interviews en reportages van de belangrijkste sportwedstrijden en -evenementen van die dag.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD

      Arthur weet niet in wat voor wieg hij is geboren. Als kleine jongen is zijn vader vermoord door z’n oom Vortigern die erna de troon besteeg. Arthur leeft op straat en redt zichzelf door te stelen. Totdat hij het zwaard van z’n vader, Excalibur, in handen krijgt dat hij uit een steen trekt. Vanaf dat moment is Arthur degene die het volk moet beschermen tegen zijn wrede oom. Totaal TV mag vijf keer de Blu-ray van deze avonturenfilm weggeven.

    TV-TIP Non-Stop

    Non-Stop
    Veronica om 20:25 uur
    Tijdens een vlucht van New York naar Londen ontvangt air marshal Bill Marks (Liam Neeson) een reeks cryptische sms’en. Hierin wordt geëist dat hij de Amerikaanse overheid $150 miljoen laat storten op een geheime bankrekening. Tot hij het geld heeft geregeld zal er iedere twintig minuten een passagier aan boord worden vermoord.