1. Nieuws

    Mond-tot-mond reclame over KPN veel beter dan Ziggo

    Na de fusie van de kabelbedrijven Ziggo en UPC is de positieve mond-tot-mond reclame over het fusiebedrijf Ziggo veel minder geworden. Dat in tegenstelling tot KPN.
    Jarco Kriek
    27 oktober 2015
    comments 21
    Mond-tot-mond reclame over KPN veel beter dan Ziggo
    Foto: ANP

    Na de fusie van de kabelbedrijven Ziggo en UPC is de positieve mond-tot-mond reclame over het fusiebedrijf Ziggo veel minder geworden. Dat in tegenstelling tot KPN, zo meldt Telecompaper.


    De mond-tot-mond reclame wordt gemeten door de zogenaamde WoM-score, dat een afkorting van de Engelse term Word-of-Mouth is. Voor de fusie tussen Ziggo en UPC lag de WoM-score van Ziggo rond de 52. Ziggo had een ijzersterk imago. Na de fusie veranderde er veel voor zowel Ziggo- als UPC-klanten. Ondanks dat Ziggo-klanten een hogere downloadsnelheid, meer content via MyPrime en nieuwe diensten via de Horizon mediabox kregen, is de WoM-score tot 42 gedaald. En is hiermee zelfs onder het niveau van UPC van voor de fusie met Ziggo gekomen. Toen had UPC een WoM-score van 46. Na de fusie daalde de WoM-score van Ziggo naar 48. In de laatste vier maanden zette de daling zich voort tot een score van 42.

    Goede mond-tot-mond reclame voor KPN

    De WoM-score geeft aan welk percentage van de bestaande klanten de huidige aanbieder als triple play-aanbieder aan familie, vrienden en kennissen aanbevelen. Net als bij het klantenniveau – Ziggo verloor in een jaar tijd meer dan honderdduizend klanten – is concurrent KPN het bedrijf dat van de lagere WoM-score profiteert. De WoM-score van KPN is van 48 begin dit jaar tot 64 gestegen.

    ZiggoKPNUPCLiberty Globalfusiealles-in-1alles in 1triple-playtriple playtvtelevisieinternetbellentelefoontelefonieWoMWord-of-Mouthword of mouthreleclame

    Reacties

  1. TV-TIP Wielrennen: Giro d'Italia

    Wielrennen: Giro d'Italia
    Eurosport 1 om 13:15 uur
    17e etappe

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Counting On

    Counting On
    TLC om 20:30 uur
    Volg de avonturen en de dagelijkse beslommeringen van Jill, Jessa en de andere Duggars. Hoe is het om op eigen benen te staan en voor je eigen gezin te zorgen?

    Zappen.blog.nl