1. Nieuws

    Mond-tot-mond reclame over KPN veel beter dan Ziggo

    Na de fusie van de kabelbedrijven Ziggo en UPC is de positieve mond-tot-mond reclame over het fusiebedrijf Ziggo veel minder geworden. Dat in tegenstelling tot KPN.
    Jarco Kriek
    27 oktober 2015
    comments 21
    Mond-tot-mond reclame over KPN veel beter dan Ziggo
    Foto: ANP

    Na de fusie van de kabelbedrijven Ziggo en UPC is de positieve mond-tot-mond reclame over het fusiebedrijf Ziggo veel minder geworden. Dat in tegenstelling tot KPN, zo meldt Telecompaper.


    De mond-tot-mond reclame wordt gemeten door de zogenaamde WoM-score, dat een afkorting van de Engelse term Word-of-Mouth is. Voor de fusie tussen Ziggo en UPC lag de WoM-score van Ziggo rond de 52. Ziggo had een ijzersterk imago. Na de fusie veranderde er veel voor zowel Ziggo- als UPC-klanten. Ondanks dat Ziggo-klanten een hogere downloadsnelheid, meer content via MyPrime en nieuwe diensten via de Horizon mediabox kregen, is de WoM-score tot 42 gedaald. En is hiermee zelfs onder het niveau van UPC van voor de fusie met Ziggo gekomen. Toen had UPC een WoM-score van 46. Na de fusie daalde de WoM-score van Ziggo naar 48. In de laatste vier maanden zette de daling zich voort tot een score van 42.

    Goede mond-tot-mond reclame voor KPN

    De WoM-score geeft aan welk percentage van de bestaande klanten de huidige aanbieder als triple play-aanbieder aan familie, vrienden en kennissen aanbevelen. Net als bij het klantenniveau – Ziggo verloor in een jaar tijd meer dan honderdduizend klanten – is concurrent KPN het bedrijf dat van de lagere WoM-score profiteert. De WoM-score van KPN is van 48 begin dit jaar tot 64 gestegen.

    ZiggoKPNUPCLiberty Globalfusiealles-in-1alles in 1triple-playtriple playtvtelevisieinternetbellentelefoontelefonieWoMWord-of-Mouthword of mouthreleclame

    Reacties

  1. TV-TIP Reizen Waes

    Reizen Waes
    NPO 3 om 20:30 uur
    In 2010 was Haïti wereldnieuws. Een aardbeving verwoestte de hoofdstad Port-au-Prince en eiste meer dan 200.000 levens. Nu bezoekt Tom het straatarme Haïti. Gaat het nu beter met het land?

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Toppers: Wild West Thuis Best

    Toppers: Wild West Thuis Best
    SBS6 om 20:30 uur
    René, Gerard en Jeroen gaan samen op wintersport om alle neuzen richting het Wilde Westen te krijgen voor hun concert. Hierna volgen de brainstorms, repetities en alles wat er gezamenlijk ontstaat.

    Zappen.blog.nl