1. Nieuws

    Na Consumentbond inventariseert ook COAX klanten Ziggo

    Niet alleen bij de Consumentenbond kunnen Ziggo-klanten met klachten over storing terecht. Ook belangenvereniging COAX ontvangt de klachten en zoekt samen met Ziggo naar een oplossing.
    Jarco Kriek
    22 april 2015
    comments 13
    Na Consumentbond inventariseert ook COAX klanten Ziggo
    Foto: ANP

    Niet alleen bij de Consumentenbond kunnen Ziggo-klanten met klachten over storing terecht. Ook belangenvereniging COAX ontvangt de klachten en zoekt samen met Ziggo naar een oplossing.


    De Consumentenbond geeft via een speciale internetpagina advies aan Ziggo-klanten hoe men een klacht het best bij het kabelbedrijf kan melden. Na de fusie van de kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft een deel van de klanten last van storing. Op de internetpagina van de Consumentenbond geeft de vereniging vijf adviezen aan Ziggo-klanten om de klacht te melden. In alle gevallen wordt aangeraden telefonisch contact met het bedrijf op te nemen. Daarbij wordt geadviseerd om het probleem duidelijk aan te geven en daarbij een uiterste datum te melden waarop de storing verholpen dient te zijn.

    Doorvragen bij beeldklachten

    De belangenvereniging voor consumenten raadt tevens aan bij beeldklachten door te blijven vragen. De meeste beeldklachten worden veroorzaakt door kwalitatief niet goede coaxkabels, splitters en aansluitpluggen in de huisbekabeling. Ziggo levert op verzoek bij beeldstoring een gratis nieuwe kabel. De Consumentenbond adviseert Ziggo-klanten die beeldklachten blijven houden om Ziggo te vragen hiervoor een monteur te sturen. Ziggo heeft eerder al diverse keren aan Totaal TV aangegeven dat men het uiterste doet om beeldstoring bij klanten op te lossen. Het sturen van een monteur is onderdeel hiervan.

    COAX en Ziggo hebben goede verstandhouding

    Ook bij kabelbelangenvereniging COAX kan men een klachten- of storingsmelding over Ziggo kwijt. Deze wordt direct aan Ziggo doorgespeeld. COAX en het kabelbedrijf hebben een afspraak dat binnen drie dagen terugkoppeling over de gemelde klacht komt. Dat stelt COAX-voorzitter Hans Ronhaar tegen Totaal TV. Ziggo-klanten kunnen klachten melden via het contactformulier op www.coax.nl

    ZiggoUPCConsumentenbondCOAXklachtenstoringbeeldklachtenbeeldstoringcoaxcoaxkabelsplittersaansluitpluggenpluggenfusieharmonisatie

    Reacties

  1. TV-TIP Million Dollar Listing NY

    Million Dollar Listing NY
    Fox om 12:30 uur
    Luis' droomopdracht draait uit op een nachtmerrie. Fredrik werkt weer samen met zijn favoriete cliënt, maar leert dat hij zijn intuïtie nooit mag negeren. Ryan gaat naar LA om het daar te proberen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN DEEPWATER HORIZON

      Deepwater Horizon vertelt ‘t waargebeurde verhaal van het grootste olielek ooit in de Golf van Mexico. Deze actiethriller draait vanaf 29 september in de bioscopen: Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes weggeven.

    TV-TIP Studio Sport

    Studio Sport
    NPO 1 om 15:10 uur
    Met wedstrijdbeelden, samenvattingen, interviews en reportages van de belangrijkste sportwedstrijden en -evenementen van die dag.

    Zappen.blog.nl