1. Nieuws

    Na Consumentbond inventariseert ook COAX klanten Ziggo

    Niet alleen bij de Consumentenbond kunnen Ziggo-klanten met klachten over storing terecht. Ook belangenvereniging COAX ontvangt de klachten en zoekt samen met Ziggo naar een oplossing.
    Jarco Kriek
    22 april 2015
    comments 13
    Na Consumentbond inventariseert ook COAX klanten Ziggo
    Foto: ANP

    Niet alleen bij de Consumentenbond kunnen Ziggo-klanten met klachten over storing terecht. Ook belangenvereniging COAX ontvangt de klachten en zoekt samen met Ziggo naar een oplossing.


    De Consumentenbond geeft via een speciale internetpagina advies aan Ziggo-klanten hoe men een klacht het best bij het kabelbedrijf kan melden. Na de fusie van de kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft een deel van de klanten last van storing. Op de internetpagina van de Consumentenbond geeft de vereniging vijf adviezen aan Ziggo-klanten om de klacht te melden. In alle gevallen wordt aangeraden telefonisch contact met het bedrijf op te nemen. Daarbij wordt geadviseerd om het probleem duidelijk aan te geven en daarbij een uiterste datum te melden waarop de storing verholpen dient te zijn.

    Doorvragen bij beeldklachten

    De belangenvereniging voor consumenten raadt tevens aan bij beeldklachten door te blijven vragen. De meeste beeldklachten worden veroorzaakt door kwalitatief niet goede coaxkabels, splitters en aansluitpluggen in de huisbekabeling. Ziggo levert op verzoek bij beeldstoring een gratis nieuwe kabel. De Consumentenbond adviseert Ziggo-klanten die beeldklachten blijven houden om Ziggo te vragen hiervoor een monteur te sturen. Ziggo heeft eerder al diverse keren aan Totaal TV aangegeven dat men het uiterste doet om beeldstoring bij klanten op te lossen. Het sturen van een monteur is onderdeel hiervan.

    COAX en Ziggo hebben goede verstandhouding

    Ook bij kabelbelangenvereniging COAX kan men een klachten- of storingsmelding over Ziggo kwijt. Deze wordt direct aan Ziggo doorgespeeld. COAX en het kabelbedrijf hebben een afspraak dat binnen drie dagen terugkoppeling over de gemelde klacht komt. Dat stelt COAX-voorzitter Hans Ronhaar tegen Totaal TV. Ziggo-klanten kunnen klachten melden via het contactformulier op www.coax.nl

    ZiggoUPCConsumentenbondCOAXklachtenstoringbeeldklachtenbeeldstoringcoaxcoaxkabelsplittersaansluitpluggenpluggenfusieharmonisatie

    Reacties

  1. TV-TIP Koken met Van Boven

    Koken met Van Boven
    NPO 2 om 19:55 uur
    Makreel uit eigen zee is o zo lekker, maar ook o zo ondergewaardeerd in de Nederlandse keuken. En dat is onterecht vindt Yvette. Zij vindt hem lekkerder dan de geïmporteerde witte vis die we wel vaker op ons bord laten verschijnen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S6 

      Girls, over het hectische leven van vier vrouwelijke twintigers is terug voor het zesde seizoen. Vriendinnen Hannah, Marnie, Jessa en Shoshanna proberen nog altijd achter de zin van het leven te komen. Totaal TV mag de dvd van dit laatste seizoen vijf keer weggeven.

    TV-TIP Aanmodderfakker

    Aanmodderfakker
    NPO 3 om 20:30 uur
    De lamzak en eeuwige student Thijs (32) sloft door zijn leven dat gevuld is met bier, vrouwen, hangen met zijn huisgenoot en een beetje werken in een sfeerloze mediagigant. Het studerende leven is duur en Thijs laat zich dan ook regelmatig wat geld en Tupperware bakjes met eten toestoppen door zijn moeder. Dat Thijs al jaren geen collegezaal meer van binnen heeft gezien laat hij voor het gemak achterwege. Al met al is Thijs best tevreden met zijn relaxte leven. Lisa (16) is een meisje met ambities en een uitgestippeld plan voor het leven. Als ze Thijs kust, gaat hij voor de bijl. Vanaf dat moment zoekt hij haar overal op. Lisa boort een onbewuste onvrede aan over het feit dat hij van alle kanten wordt ingehaald door mensen die wel iets van hun leven maken.