1. Nieuws

    Na Consumentbond inventariseert ook COAX klanten Ziggo

    Niet alleen bij de Consumentenbond kunnen Ziggo-klanten met klachten over storing terecht. Ook belangenvereniging COAX ontvangt de klachten en zoekt samen met Ziggo naar een oplossing.
    Jarco Kriek
    22 april 2015
    comments 13
    Na Consumentbond inventariseert ook COAX klanten Ziggo
    Foto: ANP

    Niet alleen bij de Consumentenbond kunnen Ziggo-klanten met klachten over storing terecht. Ook belangenvereniging COAX ontvangt de klachten en zoekt samen met Ziggo naar een oplossing.


    De Consumentenbond geeft via een speciale internetpagina advies aan Ziggo-klanten hoe men een klacht het best bij het kabelbedrijf kan melden. Na de fusie van de kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft een deel van de klanten last van storing. Op de internetpagina van de Consumentenbond geeft de vereniging vijf adviezen aan Ziggo-klanten om de klacht te melden. In alle gevallen wordt aangeraden telefonisch contact met het bedrijf op te nemen. Daarbij wordt geadviseerd om het probleem duidelijk aan te geven en daarbij een uiterste datum te melden waarop de storing verholpen dient te zijn.

    Doorvragen bij beeldklachten

    De belangenvereniging voor consumenten raadt tevens aan bij beeldklachten door te blijven vragen. De meeste beeldklachten worden veroorzaakt door kwalitatief niet goede coaxkabels, splitters en aansluitpluggen in de huisbekabeling. Ziggo levert op verzoek bij beeldstoring een gratis nieuwe kabel. De Consumentenbond adviseert Ziggo-klanten die beeldklachten blijven houden om Ziggo te vragen hiervoor een monteur te sturen. Ziggo heeft eerder al diverse keren aan Totaal TV aangegeven dat men het uiterste doet om beeldstoring bij klanten op te lossen. Het sturen van een monteur is onderdeel hiervan.

    COAX en Ziggo hebben goede verstandhouding

    Ook bij kabelbelangenvereniging COAX kan men een klachten- of storingsmelding over Ziggo kwijt. Deze wordt direct aan Ziggo doorgespeeld. COAX en het kabelbedrijf hebben een afspraak dat binnen drie dagen terugkoppeling over de gemelde klacht komt. Dat stelt COAX-voorzitter Hans Ronhaar tegen Totaal TV. Ziggo-klanten kunnen klachten melden via het contactformulier op www.coax.nl

    ZiggoUPCConsumentenbondCOAXklachtenstoringbeeldklachtenbeeldstoringcoaxcoaxkabelsplittersaansluitpluggenpluggenfusieharmonisatie

    Reacties

  1. TV-TIP Shrek

    Shrek
    RTL 4 om 16:06 uur
    Er zitten opeens blinde muizen in zijn eten, er ligt er een grote, boze wolf in zijn bed en er lopen drie dakloze biggen bij hem rond. En dat alles is veroorzaakt door de gemene Lord Farquaad die hen allemaal heeft verbannen uit zijn koninkrijk. Shrek besluit om hen te helpen door de mooie prinses Fiona te redden. Dan kunnen Farquaad en prinses Fiona niet met elkaar kunnen trouwen. Hij trekt er op uit om deze gevaarlijke opdracht te vervullen, geholpen door zijn enigszins getikte ezel, die alles voor Shrek doet behalve zijn mond houden. Samen redden ze de prinses uit de klauwen van een vuurspuwende draak, maar als ze denken dat het ergste nu achter de rug is, vergissen ze zich. Shrek en zijn ezel ontdekken dat die lieve prinses een duister geheim verbergt....

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP Helden van de wildernis

    Helden van de wildernis
    NPO 1 om 20:30 uur
    Art Rooijakkers komt oog in oog te staan met een kudde van maar liefst 100 Aziatische olifanten, te midden van een dorpsgemeenschap in het zuiden van Thailand.

    Zappen.blog.nl