1. Nieuws

    Na Consumentbond inventariseert ook COAX klanten Ziggo

    Niet alleen bij de Consumentenbond kunnen Ziggo-klanten met klachten over storing terecht. Ook belangenvereniging COAX ontvangt de klachten en zoekt samen met Ziggo naar een oplossing.
    Jarco Kriek
    22 april 2015
    comments 13
    Na Consumentbond inventariseert ook COAX klanten Ziggo
    Foto: ANP

    Niet alleen bij de Consumentenbond kunnen Ziggo-klanten met klachten over storing terecht. Ook belangenvereniging COAX ontvangt de klachten en zoekt samen met Ziggo naar een oplossing.


    De Consumentenbond geeft via een speciale internetpagina advies aan Ziggo-klanten hoe men een klacht het best bij het kabelbedrijf kan melden. Na de fusie van de kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft een deel van de klanten last van storing. Op de internetpagina van de Consumentenbond geeft de vereniging vijf adviezen aan Ziggo-klanten om de klacht te melden. In alle gevallen wordt aangeraden telefonisch contact met het bedrijf op te nemen. Daarbij wordt geadviseerd om het probleem duidelijk aan te geven en daarbij een uiterste datum te melden waarop de storing verholpen dient te zijn.

    Doorvragen bij beeldklachten

    De belangenvereniging voor consumenten raadt tevens aan bij beeldklachten door te blijven vragen. De meeste beeldklachten worden veroorzaakt door kwalitatief niet goede coaxkabels, splitters en aansluitpluggen in de huisbekabeling. Ziggo levert op verzoek bij beeldstoring een gratis nieuwe kabel. De Consumentenbond adviseert Ziggo-klanten die beeldklachten blijven houden om Ziggo te vragen hiervoor een monteur te sturen. Ziggo heeft eerder al diverse keren aan Totaal TV aangegeven dat men het uiterste doet om beeldstoring bij klanten op te lossen. Het sturen van een monteur is onderdeel hiervan.

    COAX en Ziggo hebben goede verstandhouding

    Ook bij kabelbelangenvereniging COAX kan men een klachten- of storingsmelding over Ziggo kwijt. Deze wordt direct aan Ziggo doorgespeeld. COAX en het kabelbedrijf hebben een afspraak dat binnen drie dagen terugkoppeling over de gemelde klacht komt. Dat stelt COAX-voorzitter Hans Ronhaar tegen Totaal TV. Ziggo-klanten kunnen klachten melden via het contactformulier op www.coax.nl

    ZiggoUPCConsumentenbondCOAXklachtenstoringbeeldklachtenbeeldstoringcoaxcoaxkabelsplittersaansluitpluggenpluggenfusieharmonisatie

    Reacties

  1. TV-TIP De wereld draait door

    De wereld draait door
    NPO 1 om 19:00 uur
    Liveprogramma vanuit Amsterdam met actuele gasten uit de politiek, wetenschap, sport, cultuur en media. Met optredens, opmerkelijke tv-fragmenten en LuckyTV.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY ABSOLUTELY FABULOUS: THE MOVIE

      Edina en Patsy zijn terug en de dames beschikken nog steeds over de nodige glitter en glamour. Maar als ze de schuld krijgen van een groot incident tijdens een u?berhip fashionfeestje worden ze het middelpunt van een mediaschandaal. Totaal TV mag de Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP De slimste mens

    De slimste mens
    NPO 2 om 20:25 uur
    Nieuwsmakers, cabaretiers, wetenschappers, acteurs en andere prominenten testen hun kennis en algemene ontwikkeling.

    Zappen.blog.nl