1. Nieuws

    Nederland 1 is sterkste merk

    Televisiezender Nederland 1 is volgens een groot marketingonderzoek het sterkste mediamerk van Nederland. Nederland 1 is hoe dan ook de meest bekeken zender. In maart scoorde de zender ook weer de meeste kijkers.
    Jan-Hein Visser
    13 april 2012
    comments 0
    Nederland 1 is sterkste merk
    Televisiezender Nederland 1 is volgens een groot marketingonderzoek het sterkste mediamerk van Nederland. Nederland 1 is hoe dan ook de meest bekeken zender. In maart scoorde de zender ook weer de meeste kijkers.

    Dat Nederland 1 als merk zo hoog scoort komt volgens het onderzoek, dat Multiscope en Tijdschrift voor Marketing uitvoerden onder 1000 Nederlanders, door de hoge score op gebied van authenticiteit. De landsnaam met het nummer 1 erachter staat voor het eerste publieke televisiekanaal waarop bijna alle publieke omroepen hun programma's uitzenden. Welke publieke omroep er op uitzendt doet minder ter zake. Dit zou komen doordat de grens tussen mediatype en mediamerk vervaagt. Die conclusie zou in ieder geval passen bij het feit dat de kijker zich steeds minder verbonden voelt met een bepaalde publieke omroep, ook wel ontzuiling genoemd. Eerder bleek wel dat de kijker daarbij de NOS het hoogst in het vaandel heeft.

    SBS verdwenen uit lijst

    De merknaam SBS is volgens het onderzoek geheel niet meer in de top 25 terug te vinden terwijl het vorig jaar nog op een derde plek eindigde. Alhoewel er slechts onder een geringe groep mensen onderzoek is gedaan, sluit de terugval van SBS in deze lijst wel aan bij de terugval in kijkcijfers waaronder deze zender ook te lijden heeft. Nieuwssite Nu.nl neemt als sterkste merk een tweede plek in terwijl ook Hyves ver terug is gezakt. Ook dat sluit aan bij het feit dat Hyves steeds minder gebruikers heeft en wordt ingehaald door onder meer Facebook. Volgens het tijdschrift voor Marketing is de Telegraaf het allerbekendste merk van ons land. Vorig jaar was RTL4 het sterkste mediamerk.
    RTL4Nederland 1TelegraafSBS 6HyvesNOS

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl